• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • jeng

Nu har vi kollat igen och beslutat att vi kör på ett lång-säsongs-uterum för typ 50 000 kr istället för alla paneler och tak (ej träreglarna) och så kan man slösa på värmen istället kan slösa rätt länge innan man har bränt 150 000 kr på bergvärme!

• jeng

Nu går Tage runt runt runt här hemma! SÅ himla mysigt, jag blir superglad när jag ser honom tulta runt! Men han har inte lärt sig att resa sig upp utan att hålla i nåt än, men jag hoppas det kommer snart. För nu tvingas han ju köra på sin knäkrypning till en stol eller nåt för att ta stöd!

Jag är trött av detoxningen nu, sista kvällarna har jag bäddat ner mig i sängen vid kl 20 för att se tv och slappa! Himla skönt!! Men jag gillar att vara igång igen! Jag är inte alls lika strikt nu, och det känns bra! Mer grönsaker, mer man kan tillåta sig själv i form av snacks eller ingredienser! Laga mer varierad mat, och man kan iaf hitta nåt någorlunda ok alternativ om man måste gå till butiken och köpa lunch! För er som har koll så ligger jag nog på ca 30-40 gram kolhydrater per dag.

• Lina S

Jucea -  jag tycker att det är bättre att ligga lite högre med kh som du gör nu, så man känner att man orkar att följa det. Man går ju ner ändå. Jag har aldrig räknat och säkert fått i mig ganska många dolda kolhydrater. Men jag orkar inte mäta och räkna, då tappar jag sugen för det ska vara enkelt. Sen kanske jag inte går ner 1-2 kg i veckan längre, men så länge det minskar så är jag nöjd. Man måste ju leva också. Jag har tex alltid haft den färdigblandade tacokryddan fast  jag vet att det är tabu.

Ikväll sover Elliots kompis över (som bor tvärs över gatan) för första gången. Lite kul, en ny tid har kommit. Min stora lille pojke...

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Vilda Tiger

Inatt har det regnat här och det är ju lustigt vad man blir glad över i slutet av februari, men det är ju så nedrans skönt att lite till av snön försvinner!

Trodde vi var friska nu men så vaknade jag med jättesnuva imorse. Hoppas det är en kort en - typ två timmar. Känner mig inte sjuk i övrigt.

Benjamin ställer sig också upp mot allt nu, och riskerar läget genom att släppa en hand. Blöjor är bra till mer än att samla upp kiss och bajs. Lyckeli är storasystrig som få och jag hör ju hur hon upprepar det jag säger till  Benjamin fast på sitt sätt. Det är för gulligt då hon utbrister, med len röst: "men Benjamin, du beHÖVER inte kika (skrika) så". Eller "Va det så GOTT?!" då han smakar på något, och värsta leendet mot honom samtidigt.

Linn
    Hur lever livet med bebis?

Kesso
    Och för dig? Är det som alla säger att den tredje bara följer med av bara farten, att skillnaden mellan två och tre inte är så stor som mellan ett och två barn?

Jucea
    Trist att Ph inte gillade huset. Jag fattar inte hur ni pallar att ens tänka på att flytta så ofta... jag är glad om jag slipper göra det på en låååång tid nu.

Vi börjar boka in lite roliga saker till sommaren redan nu. Vi ska ju träffa en stor del av er (inga fler som känner sig manade? Linn - sa inte du att ni skulle komma eller har jag missuppfattat det? Nu då jag skriver om det kommer jag att tänka på att jag ska boka vår lokal så vi kan vara i den om det är dåligt väder. Ni som ska bo här och vill ha billigt hotell - Ibis ligger rätt nära mig, det där man checkar in på själv. Har aldrig bott där men det kanske skulle vara någon om man vill dra ner på kostnaderna?

Sedan ska vi bo några nätter i en väns hus på Orust; tre barnfamiljer. Lanas är en av dem. Det ska bli skoj!

Barnens farmor fyller 60, så det blir stort kalas för henne, och så fyller ju båda mina barn på sommaren och det ska självklart bli kalas. Vi vill vara en del på landet, jag har redan lovat Lyckeli att hon ska få springa nakenfis i gräset där hur mkt hon vill.

• RosaNapp

Kvack: duktiga Ida!

VT: sån är jag också, snorig, men känner mig inte sjuk iövrigt. Har varit sån i tre dagar nu. Börjar bli lite tröttsamt.

Jag kollar grejer till tårtdekorationer Kliar i fingrarna, men det är så mycket jag vill ha och det blir dyrt Har iallafall bestämt mig hur Ers tårta ska se ut. Nu ska jag bara få ihop det!

Här är det tråkigt väder, blåser snöblandat. Lite mer åt regnhållet kanske, men inget jag vill gå ut i! Så det blir ingen promenad idag.

• jeng
    Lina S skrev 2011-02-25 22:04:42 följande:
    Jucea -  jag tycker att det är bättre att ligga lite högre med kh som du gör nu, så man känner att man orkar att följa det. Man går ju ner ändå. Jag har aldrig räknat och säkert fått i mig ganska många dolda kolhydrater. Men jag orkar inte mäta och räkna, då tappar jag sugen för det ska vara enkelt. Sen kanske jag inte går ner 1-2 kg i veckan längre, men så länge det minskar så är jag nöjd. Man måste ju leva också. Jag har tex alltid haft den färdigblandade tacokryddan fast  jag vet att det är tabu.

Ikväll sover Elliots kompis över (som bor tvärs över gatan) för första gången. Lite kul, en ny tid har kommit. Min stora lille pojke...
    Ja, jag gillar att äta strikt också! Men eftersom jag inte mådde bra av det så blev jag lite avskräckt nu. Vågar inte riktigt chansa igen. Men jag äter ju fortfarande strikt, men inte lika. Det känns lagom! Jag har ju varit tvungen att ligga strikt för att det ska märkas på vågen, så det är ju främst det som är motivationen! Plus att jag slipper mycket av mina magproblem när jag äter strikt. 
  • RosaNapp

Nu har jag beställt lite tårtgrejer

Någon som vill kika in i vår grupp på fb och kommentera eller ge några tankar? Vill inte skriva här, för nyfiket folk runt om...

• Vilda Tiger
    RosaNapp skrev 2011-02-26 09:09:16 följande:
    Nu har jag beställt lite tårtgrejer

Någon som vill kika in i vår grupp på fb och kommentera eller ge några tankar? Vill inte skriva här, för nyfiket folk runt om...
    Jag kikar.
  • Kvack

Nu har feber och hosta kommit till min lilla gumma. Började igår kväll med 39,8 graders feber och hosta så hon spydde. Nu på dagen har hon mått ganska bra och bara haft ca 37,8 grader men nu på kvällen är det dags igen. Nu har hon 39,6 . 

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11