Vi har också snö, eller snarare IS kvar här. Har halkat fram och tillbaka till förskolan ett par dagar nu. Har ont i ryggen av allt halkande!
Hoppas bara det inte kommer mer nu utan det kan bli lite mildare så det kan försvinna istället. Det värsta jag vet är när det blir lite varmare så det börjar smälta för att sen frysa på igen!!
Fy vad jag har mått piss på sistone! Pms från helvetet är tillbaka igen. Idag har jag börjat må mänskligt igen. Men än är inte humöret på topp direkt. Och menshelvetet är inte ens i närheten av regelbundet. Och pms- eller snarare hormonrubbningar??? har jag haft ett par gånger nu utan att den kommit. Jag har ju även problem vid äl så det är väl det som ger sig tillkänna, men det vore ju skönt om kroppen kunde börja komma igång ordentligt så att jag kunde få lite ordning på det hela! Men jag får väl helt sluta amma Er för det gissar jag och jag har nätterna kvar.
Jupp! Er äter bara mat sittandes i stol vid bordet på dagarna!!
Ha ha, fjantigt, jag vet, men det är så skönt att äntligen ha kommit dit! Har också slutat ge bröstet efter kvällsgröten så nu är det bara nätterna kvar. Just nu håller han på att få tänder och kan bara somna om med bröstet så det får vänta ett tag till.
A är jätteduktig med pottan nu! Har tom börjat säga till ute att han vill kissa! Han har än så länge blöja på sig ute nämligen, jag orkar helt enkelt inte med att bära med ombyte och allt och parerar eventuella olyckor och hinna få av overall nu.
Det är så roligt att se dom! När A har kissat på pottan så ropas det så alla samlas för att sen följa med A till toaletten och se på när han häller ut och spolar och sen är det hujjarop för hela slanten
Angående ekonomi. Jag har stenkoll på mina utgifter och har lagt upp det så att jag har samma summa utgifter varje månad. Det som går inte åt till räkningar/mat läggs på ett separat konto. På det sättet står jag aldrig utan pengar till räkningar, vet vad som kommer varje månad och behöver aldrig vara rädd för att det ska komma räkningar jag glömt eller inte räknat med.
Tråkigt, men å andra sidan så känner jag att jag måste ha det så, jag har ingen stor inkomst, har ingen stor buffert (håller på att spara ihop, ja även sparande är med i budgeten) och jag har ju inte ansvar enbart för mig själv längre och jag har ingen att dela kostnaderna med.
Och måste bara säga. Jag har ju ingen att bolla fostran med så mycket längre, ni vet det där vardagliga det här hände idag, vad kan man göra åt det? exempelvis. Men jag har ju med mig barnen överallt (vet ju att många säger att dom inte kan ha barnen med i affären, men mina är inga problem). Dock så tycker jag att käften går i ett på mig hela tiden, och jag anstränger mig för att det inte ska vara förmaningar, men det är ju inte direkt läge för den lättstressade att gå och handla på em i min trånga närbutik. Så jag brukar alltid försöka skoja bort att det blir så rörigt. Idag fick jag höra av tre av dom som jobbar där att det är få barn som är så lugna och städade i affären som mina!
Helt ego, men lite kvitto på att det jag gör är rätt sas är alltid trevligt att få!
Men har ju ett skräckexempel. Jag har alltid ansett att barn tar med sig ut det dom får hemifrån. Och på bussen satt en dag en tjej på ca 7 år, hennes mor stod med lillebror som låg i vagn (vi pratade lite, jag hade då med mig bara Er som var ca 7 månader då). Helt plötsligt så sätter sig den här tjejen bredvid en mamma som hade med sig sina två döttrar. Äldsta dottern där var väl jämngammal med tjejen.
Minsta dottern ville inte hälsa och tjejen trugade och trugade. Helt plötsligt hör man tjejen säga: du vill väl inte få utegångsförbud? Vill du ha någon mat att äta eller? Vill du gå in på ditt rum och stanna där?
Är det vad mamman kör med för att få dottern att "lyda"? Jag blev lite stum jag...