• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • RosaNapp
    sthlmstjejen skrev 2011-03-03 09:55:27 följande:
    Hehe du och jag Rosa brukar ju tycka olika i såna här frågor, men våra barn växer säkert upp som bra individer ändå

Ang det som hände på bussen så håller jag helt med dig att de föräldrarna verkar ju hota en dit, en hit hela tiden.. kan inte vara en trevlig och avslappnad stämning om man håller på sådär.
    Det tror jag säkert att dom gör

Nä, det var liksom min tanke. Kan inte vara speciellt avslappnat nä.

Rimfolina: det går säkert bra! Är du rädd för op i allmänhet eller just bara den här?
  • Rimfolina

VT och Rosa: Det går säkert bra. Har bara börjat fantisera om att jag kommer att få vinterkräksjukan med stora sår i halsen och sånt... Det går vinterkräksjuka på sjukhuset just nu. Besöket gick bra i alla fall, har fått lämna prover och fylla i papper och sånt så nu väntar jag bara på en kallelse.

• luzorsus

Har börjat träna!! Skithärligt! Finns ett ställe i stan som heter IKSU spa,relativt nybyggt och väldigt fräscha lokaler,är ett gammalt konst-spa så det är massa konstinstallationer där oxå. Skönt bara att hänga där och det är ju positivt att man gillar att vara på sitt träningsställe. Eg kostar ett årskort 6500kr men genom jobbet får vi det för 1800kr.
    Har simmat två gåner och varit på vattengympa en gång,nu i helgen blir det premiär på Bodypump och till veckan hade jag tänkt prova på flugan Zumba!  

• Kvack

Luz: härligt.

Här har man huvudvärken från Hell. Den går inte ens över med 1 g alvedoner. Blir att ta det lugnt idag.

• Lina S

Rosa - jag får aldrig höra att jag har väluppfostrade barn, undra varför

Har varit på spa i Torekov i helgen, med ett annat par. Så skönt att få lite egentid och lugn och ro ibland. Man älskar ju sina barn över allt annat, men ibland är det skönt att få vara ifrån dem. Men det är ännu skönare att få komma hem och pussa på dem sen Hjärta
    Inget frieri heller, tyckte att det hade varit på sin plats haha

Rätt fräckt att sitta ute i ett varmt bad (45grader) när det är så kallt, blev ju nästan istappar i håret Glad

Luz - skönt att du har kommit igång att träna, man mår så bra av det!

Själv har jag fuskat med kosten i helgen, känns ju lite trist att åka på spa och inte få äta. Vi valde brunsch idag istället för frukost  och då var man ju lagom hungrig kl 11.00. Herregud vilken fin brunsch, har aldrig sett så mycket gott. Hade jag ätit hälften av det jag åt hade jag varit proppmätt. Jag fick sova middag när jag kom hem, så slut blev jag av all mat

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Rimfolina

Har haft en träningsvecka utan dess like... Minns inte när jag hann med så mycket träning senast. Sö-box, må-gympa, on-box, to-gympa, lö+sö-1h skidåkning i solskenet. Känns jätteskönt!

• linn78

Hoppas det är bra med alla, har inte hunnit vara inne och läsa på ett tag...

VT (och andra):  Här går allt bra, mycket lättare än jag tänkt mej att ha 2 barn. Fast nu har vi haft en sjukperiod vi också, jag har varit förkyld 3 veckor nu och hunnit med 2 snabba magsjukor. Axel har haft en magsjuka och sen hosta så han spyr som vanligt. Elias fick vi åka till barnakuten med i veckan för han ev fått RS. Dom tog aldrig nåt prov för det för han hade ändå inga problem med att andas och äta, men dom trodde att det var en lindrig variant av RS han fått. Han mår bra nu igen iaf.
        Annars knallar livet på, jag har redan ångest över att detta är sista barnet enligt Ivan, jag skulle så gärna vilja ha en till kanske när Elias är 3-4 år=( Men jag har ju ett tag på mej att övertala så jag hoppas det går vägen, fast det ser mörkt ut.
        Elias är en mycket lättare bebis än vad Axel var, han går jättelätt att läsa av vad det är han vill. Enda är att han äter ca varannan timme dygnet runt... Trots att jag vill att han ska vara bebis LÄNGE till så längtar jag efter när han kan sitta själv. Det underlättar i så många situationer tex när jag är på badet själv med barnen.
        Axel avgudar sin "Bellabo" och puttar bort barnen på dagis när dom kommer lite för nära lillebror. Inte mycket svartsjuka har det varit alls, däremot har Axel blivit mycket keligare, vill gärna kramas lite extra, men det är bara mysigt tycker jag. Och säger jag tex -"Oj Elias vad du är snorig" så kontrar Axel direkt med att han minsann också är snorig!! Fast inte på något dumt sätt då utan för han vill va likadan som lillebror.

Ja, det var lite snabbt om oss, skickar med en bild på mina 2 gossar.

• Vilda Tiger

Lina
    Man måste få "fuska" (här heter det "unna sig") då och då för att orka en diet. Jag käkade chokladpraliner igår och sedan slank det ner två idag med. Annars har jag bara ca 2.5 kg kvar till bröllopsvikten, och DET känns häftigt! Så gott för er att vara på spa, och MENAR DU att inte Steve har friat än?! Då finns det hopp för oss andra att norpa honom än ju. Haha!

Linn
    Va härligt det låter att dt går så bra med båda barnen, och att Axel älskar sin "Bellabo" så mycket. Jag upplevde också det där du skriver att Lyckeli blev mer kelig och att hon ville göra som lillebror gör. Hon var så stolt då hon lärde honom krypa (säger vi) och då vi säger "Braaaa, Benjamin, du kan stå själv" så kontrar hon med "ja me, ja me!" och ställer sig på ett ben med tungan utanför och väntar på beröm. Haha! Klart hon får det, lillrumpan.

Kvack
    Åh, din stackare... hoppas det har släppt nu, huvudvärken.

Jag och en av mina lillsyrror har målat Lyckelis rum i helgen. En vägg är kvar, en röd, men annars är de vita, som ju inte var vita utan gråa inser vi nu, VITA nu, och taket är ljusblått med fina moln på, som en himmel. Jag målade nyckelpigor på ena väggen med. Jag väntar på att kameran ska ladda sitt batteri och sedan ska jag slänga in korten på bloggen.

• luzorsus

Linn: Vilka söööta barn!

Har kört bodypump idag,vattengympat i torsdags och simmade på måndagen och tisdagen...Skönt att vara igång! 
    Väger ju rätt lite och har alltid varit smal men vill verkligen förbättra styrka,kondis etc.. 

• linn78

Luz: Tack=)  Så skönt det låter att hålla igång lite. Jag kan sakna det men har inte kommit så långt så jag gör något åt det ännu... Fast nu ska jag börja jobba en natt i månaden from april så då får jag 1600:- där i friskvårdsbidrag så då kanske jag skulle passa på att göra slag i saken.

VT: Ja men klart att som ska få beröm dom också!!! Stora fina barnen!! Vi har precis börjat fixa med Axels nya rum så det ska bli spännande att se dina foton. Vad tycker Lyckeli? Har hon varit med och bestämt färger och så eller? Jag har fastnat för en fondväggstapet med Rorri Racerbil, det enda Axel ser på tv, han skulle älska att ha det på sitt rum men frågan är hur länge??? Är det kanske bättre att göra något neutralt? Fast Ivan har kli i fingrarna så han vill säkert göra om där om nåt år ändå...

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11