• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • RosaNapp

Linn: vilka fina grabbar!

Luzorsus: vad skönt att vara igång!

Rimfolina: bra jobbat. Ta inte ut dig bara!

VT: duktiga du! Låter ju som jättemysigt rum! Kul att pyssla så

Själv står jag still. Har en envis förkylning jag inte blir fri från.

• Lina S

Linn - jättesöta killar!

Kan ni inte rösta här

www.familjeliv.se/Forum-26-431/m57707764.html

mest på skoj, om vi någon gång skulle gifta oss vi är inte överrens om efternamn haha

Idag var vi på 2,5årskontroll på bvc.
    Jag skämdes över mina vilda busar. Ja Sam är ju en sak, han är så liten, men Elliot uppförde sig verkligen illa. Sprang runt i rummet, klättrade flera gånger upp där man mäter bebisar fast jag sa att han inte fick, kastade runt plastfatet till plastkaffekoppen som en frisbie i hela rummet, svarade emot när jag sa till honom, ritade på deras lilla bord som var nytt för dagen Skäms med kritor, kramade ur ett vått pappar på golvet osv...
    Ja han kan verkligen uppföra sig illa ibland, så ikväll får han inte spela. Tycker att det är så tråkigt att han inte lyssnar när man säger till honom, han skiter verkligen i det. Vet inte hur jag ska få bukt med det.

Jag hotar ibland, tyvärr, men vad ska man göra, blir mest hot om att han inte får spela. Säger jag att han inte får spela så fullföljer jag det såklart, inga tomma hot. Jag berömmer honom jättemycket när han är duktig och lyssnar osv.  När han väl blir på det jäkliga humöret så går det inte att resonera med honom, då svarar han bara emot - och säger samma till mig. Om jag säger att - jag blir besviken på dig när du säger/gör så - så svarar han jag blir besviken på dig osv..
    Men ibland är han jätteklok och gullig som tur är. Han har alltid uppfört sig bra på förskolan. Jaja hoppas han lugnar ner sig om något år...

VT - fint rum du har gjort till Lyckan Man ser var hon har ärvt sin konstnärliga ådra ifrån!
    Haha du får gärna norpa Steve då får du vilddjuren på köpet, så tar jag Marcus och dina lugna barn haha

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Vilda Tiger

Lina
    Efter den där beskrivningen av bvcbesöket så behåller jag min Marcus och mina lugna barn. Jag hade inte tänkt byta bort Marcus heller direkt, utan bara norpa Steve och ha honom i förrådet för att glo på ibland. Haha, jag måste ändå skratta liiite åt din beskrivningen av Elliot, även om jag förstår att du tycker det är skitjobbigt. Innan jag fick barn tyckte jag att föräldrarna väl kunde hålla reda på sina skitungar, men nu vet jag att det inte bara handlar om vilken slags pli man har på barnen, utan om dagens humör, om de ätit bra till frukost, om de är trötta, om man haft roligt tidigare på dagen, om de fått godis osv. Tur de är så nedrans söta, dina grabbar, så du förlåter dem snabbt.

• luzorsus

Vt: Kan du inte lägga upp bilder på rummet här eller på fejjan,har ej din bloggadress..

• sthlmstjejen

VT: Vad fräsch du ser ut, inte kan man tro att du sover så lite

Lina: Låter jättejobbigt med Elliot, jag har ju själv en son på 4 år och han är MKT vildare än tjejerna, inte så vild som din dock. Men det är ofta jag får tillrättavisa honom ute för hur han beter sig. Inte lika ofta hemma dock.

Imorgon är det dags för rul, tiden bara flyger iväg!

• RosaNapp

Lina: Någon ska väl rita in det nya bordet också .

sthlm: redan? tiden går fort. Tycker jag . Hur mår du nu?

Idag är V och E hemma. V vaknade och klagade på mag och ryggont. Hoppas det inte är magsjuka på g igen. Han har iallafall ätit frukost och är pigg så jag hoppas inte det.
    Men det är ju härligt väder ute så vi ska gå ut sen. Så skönt att våren kommer nu (?!?).

• Vilda Tiger

Sthlm
    Men tack! Sån där ser jag ju dock bara ut då jag ska på fest. Jag håller med Rosa, tycker tiden för dig fram till RUL har gått så himla snabbt. Dubbelt så snabbt som MIN tid har gått sedan du sa att du är gravid, om du förstår hur jag menar.

• Kvack

Igår så började jag och mannen min på coop-föräldrautbildning. Det är för dom som har barn mellan 3 - 12 år. Den verkar vara bra. Den ska lära oss att bli bättre föräldrar än vi redan är. Uppmärksamma mer det positiva som barnen gör istället för det negativa tex. och då behöver man inte ha lika mycket gränssättningar och sådant. Så där som Rosa gör med sina barn:) Tycker att det låter jättebra. Hoppas att jag får med sambon på alla gånger bara, han var väl inte så superintresserad av att gå men då gör jag det själv.

Annars så rullar dagarna på här. Ha det bra alla. Kram.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11