• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Kvack

Har ingen aning om det är liknande. Den här kommer ursprungligen från Kanada sa dom igår. Ja jag hoppas att den är bra och att den kan utveckla mig som förälder.

• sthlmstjejen

Rosa och VT: Jo nu tycker jag att det gått fort! Men att må jätteilla till v 16, ja det kändes segt! Mår i övrigt sämre denna graviditet än med de andra men känner ändå att jag försöker njuta av att vara gravid då detta är sista! Hur som helst gick allt bra på UL, skönt! Bf blev 5/8, flyttad 2 dagar åt rätt håll

• RosaNapp

sthlm: illamåendet är över nu då? Jag är glad att jag inte haft det så länge eller speciellt jobbigt med det. Jag har ju haft mina andra besvär istället . Bra att det blev åt rätt håll och skönt att ul gick bra!
    Hoppas det blir en sval sommar för dig (vi andra kan gärna få värmebölja ).

Kvack: spännande! Jag hade gärna gått någon föräldrakurs jag också, men har ingen möjlighet.

Idag håller jag barnen hemma. När jag hämtade igår så sa en av fröknarna att det var många hemma i magsjuka. Vill INTE ha det mer så  nu får dom vara hemma. Skönt att jag är fl så jag kan göra så!

• Rimfolina

Rosa: Ja, det är ju super att kunna hålla barnen undan magsjuka om det går!

Här är det tredje VAB-dagen för mig, fjärde för Tyra. Hon är otroligt rastlös och grinig, jag längtar till helgen... Är bjuden på tjejfest i Piteå, hoppas att alla är friska nog för att jag ska kunna åka!

• Kvack

Rosa: jag tycker att det verkar som att du är en toppenförälder redan nu.

• sthlmstjejen

Rosa: Mår fortfarande illa vissa kvällar men det är inte så att jag blir helt däckad. Mina problem just nu är foglossning och fruktansvärd trötthet, fungerar inte med järntabletterna verkar det som Hade väldigt lågt järnvärde så jag tror iaf att tröttheten beror på det.
    Hehe det blir nog tungt i värmen, men jag får väl sitta och äta glass i skuggan

Rimfo: Vad trist med sjuka barn.. här är F hemma med förkylning och lite feber.. kan det inte bli vår?!

• RosaNapp

Kvack: tack. Men man kan ju alltid bli bättre För mig är det nyttigt med olika infallsvinklar och lite nytänk så jag inte fastnar

sthlm: vad jobbigt med foglossning redan nu. Den där förlamande tröttheten känner jag igen från när jag var gravid med A. Som jag gnällde över den då . Bm sa då att det berodde på hormonerna...! Men i efterhand så har jag förstått det att det järnvärde man mäter inte alltid är det bästa utan det finns ett annat, mer rättvisande sätt. Fråga om det? Du kanske behöver lite järn i sprutor eller så istället?

Jag längtar också efter våren nu. Tycker det är så trögt med det här vädret. Kallt och isigt för att sen vara vårvärme några dagar och sen snöa och regna på det!

Idag har vi bakat lite, för jag vill inte gå ut . Det blev en rosa och en ljusgrön tårtbotten Har ett recept på tårtbotten jag inte riktigt blir vän med. Fungerade inte så bra idag heller. Men skam den som ger sig

• sthlmstjejen

Rosa: Det vanliga järnvärdet de tar Hb-värdet är egentligen värdelöst. Mitt såg lågt ut där så de kompletterade med ett blodprov de tar i armen och där mäter de järndepån. Jag hade bara 7 och man ska ha över 20, tacka fasen för att jag är supertrött! Men nu ska jag inte till BM förrän i mitten av april, får se vad som händer då.

Trevligt med bakande! Blir mkt gott för barnen förstår jag nu när du testar tårtor

• RosaNapp
    sthlmstjejen skrev 2011-03-11 09:32:54 följande:
    Rosa: Det vanliga järnvärdet de tar Hb-värdet är egentligen värdelöst. Mitt såg lågt ut där så de kompletterade med ett blodprov de tar i armen och där mäter de järndepån. Jag hade bara 7 och man ska ha över 20, tacka fasen för att jag är supertrött! Men nu ska jag inte till BM förrän i mitten av april, får se vad som händer då.

Trevligt med bakande! Blir mkt gott för barnen förstår jag nu när du testar tårtor
    Jaha, då har du ju redan tagit sånt test då Förstår att du är trött med det värdet! Gör dom inget åt det?

Tja, någon ska ju smaka
  • sthlmstjejen

Rosa: Jag skulle ju käka 2 järntabletter om dagen, så jag antar att de ska se om det hjälper. Tycker i allmänhet att detta mvc verkar dåligt, de verkar oengagerade och tycker att man är jobbig om man ringer. Har ju flyttat för 2 år sen så detta är ett nytt ställe, men jag kan inte byta. Har inte tid att åka någon längre sträcka.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11