• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Vilda Tiger

Samma här, Rosa. Vi har varit STÄNDIGT sjuka sedan december! Nej, nu ljuger jag, vi hade EN frisk vecka i början av februari innan helvetesförkylningen bröt ut. Jag har ändå mina barn hemma, inte på förskola, men ÄNDÅ är vi sjuka hela tiden.

• RosaNapp
    Vilda Tiger skrev 2011-03-14 10:21:07 följande:
    Samma här, Rosa. Vi har varit STÄNDIGT sjuka sedan december! Nej, nu ljuger jag, vi hade EN frisk vecka i början av februari innan helvetesförkylningen bröt ut. Jag har ändå mina barn hemma, inte på förskola, men ÄNDÅ är vi sjuka hela tiden.
    Det är något speciellt i luften! Eller så är det så att det blir mycket i luften för att folk har längre tid på sig att vara lite grisiga Har ju varit en extremvinter även i år.

Har ju bara varit på öf ett fåtal gånger i år, men nog sjutton såg jag mammor (varför är inte pappor på öf?) med "sjuka" barn där... Idiotiskt. Visst kan man gå ut, man behöver ju inte sitta inne, men öf är väl kanske inte det lämpligaste om barnet är så sjukt, eller magsjukt, så att det inte kan gå till ordinarie förskolan! Gå till en utelekplats eller nåt istället...
  • Rimfolina

Ser att ni pratar om sjuka barn... Har lite dåligt samvete idag. Tyra hade ju ögoninflammation förra veckan och var hemma må-fr. I fredags var det bra, kladdade ingenting. En av dagarna klagade hon över ont i halsen. Hon har ätit dåligt hela veckan också. Igår tittade jag på hennes halsmandlar och det såg ut som, ja, halsfluss kanske. Men hon har ingen feber och det är ju typiskt för halsfluss. Ringde i morse och fick en tid kl 13 men eftersom hon var pigg och inte hade feber tog jag med henne till fsk. Nu har hon i alla fall fått penicillin mot vad det nu är i halsen, det var inte streptokocker i alla fall men halsfluss var det första läkaren sa. Jag bad dock att de skulle kolla det eftersom hon inte har feber. Men hon är extremt svullen och kan knappt andas utan att det låter konstigt. Så nu ska vi vara hemma tre dagar till. Hoppas verkligen att hon inte har hunnit smitta någon annan... Skäms

Sötbenjamin...

• sthlmstjejen

Rosa: Tror att du håller barnen hemma mer än genomsnittet, men det är ju bra om barnen blir helt friska såklart. Om jag skulle haft barnen hemma tills de är HELT snor och hostfria skulle jag nog haft minst ett barn hemma under hela hösten och vintern Jag går helt enkelt efter hur pigga de är, så är de lite förkylda och hostiga så får de gå. Är de superförkylda eller magsjuka får de såklart inte gå hihi.

Rimfo: Tycker inte att du ska ha dåligt samvete.. med tanke på att hon varit hemma en vecka är det inte så lätt att vara hemma mer. Men pencillin brukar ju hjälpa snabbt!

Igår sa F: Jag vill inte höra musik på Spotify, jag vill höra på Youtube Datoriserad unge eller?

• Vilda Tiger

Rimfo
    Inte så mkt att göra åt det i efterhand. Hoppas hon blir bra nu, skruttan!

Rosa
    F? Har du någon ny unge nu du plockat fram ur gömmorna?

Nu har det varit fint vårväder i några dagar här i Göteborgstrakterna och jag NJUTER! Oj, den här våren har varit mer efterlängtad än någon annan vad jag kan minnas. Nu är vi så pass friska att vi har börjat gå till ÖF igen, och det märks att barnen lever upp av det. Inte SÅ rolgit att gå hemma i tre månader med mamma och pappa, snoriga och dana.

Jag är glömsk... sa vi att det var tidigt i v 29 vi skulle träffas? Eller runt helgen? Jag minns inte, men vet att vi har talat om det. Någon som kan uppdatera mig?

• Lana

kvack, TACK

Lina,det är på St Jörger spa.jag har ett presentkort där,annars hade vi nog provat ngt annat.har varit där två gånger nu med VT och en annan vän.VT,Zirup och jag får kanske prova ngt nytt nästa januari när vi åker igen
    vilkemn otur,vat det magsjuka han hade?
    ja verkligen en bra melodifestival.det var första gången jag tycker alla låtar utom en var bra.och tyvärr vann den :-/

VT,redig kille Joel står inte men vill gärna gå.men han har för bråttom så han ramlar bara.men han har iaf lärt sig åla nu

rosa,fy va irriterande när man tar sina sjuka barn till ÖF,det är ju redan så mkt smittor där.

rimfo,stackars liten.fick ni ngt för det eller ska det gå över av sig själv?

men man får ju skcika barna till förskolan förkylda så det röknar jag inte om man kommer med förkylda barn till ÖF.om de bara snorar eller hostar är det Ok,men om de är slacka eller inte är helt 100% är det inte okay.

idag ska vi på spa.lääängtar. först ska jag ta på barna och gå till ÖF sedan åka och lämna barna hos farmor.

• sthlmstjejen

Ordnade en bild så att inte jag och Rosa ska blandas ihop

Lana: Härligt med Spa!!

• Rimfolina

Lana: Ja, hon fick Kåvepenin. Utan diagnos, egentligen... Stör mig på det, att de skriver ut penicillin utan att veta exakt mot vad. Känns lite slarvigt.

VT: Sa vi inte v 28?

• Rimfolina
    Vilda Tiger skrev 2010-10-24 10:47:26 följande:
    Hörrni!

Runt vecka 28 nästa sommar, typ andra veckan i juli ungefär, då blir det TRÄFF här i Göteborg för alla som vill och kan komma. Rimfo kommer troligen ner från nordpolen och då kan vi ju försöka skrapa ihop så många som möjligt, tycker jag. Vet att det är lång framförhållning, men va fan... lika bra!
  • Vilda Tiger
    Rimfolina skrev 2011-03-16 14:43:52 följande:
    Lana: Ja, hon fick Kåvepenin. Utan diagnos, egentligen... Stör mig på det, att de skriver ut penicillin utan att veta exakt mot vad. Känns lite slarvigt.

VT: Sa vi inte v 28?
    haha! Jo, det gjorde vi ju. Men sa vi dagar?
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11