Vilda Tiger skrev 2011-03-14 10:07:06 följande:
Rosa
Härligt med superhjältar i vardagsrummet! De kanske kan trolla bort lite damm så du slipper dammsuga?

Det hade jag velat ha en - en dammsuperhjälte. Fattar inte hur mkt damm vårt hem producerar för jag tycker vi städar JÄMT men det är fasen alltid skitigt ändå. Plocket är ju en sak, det pallar jag, men all denna ingrodda skit som frodas, speciellt i köket, den hade jag gärna trollat bort. Jag vet inte om du har lägre tröskeln än andra men jag tycker du angerar bra som har dem hemma om de är skruttiga, om än bara lite skruttiga. Om alla gjorde så hade det ju varit mindre sjukdomar som florerade hela tiden.
V, med A i släptåg, brukar springa fram till mig, ställa sig i superhjältepose och säga -behöver du hjälp?
Jag tar tillfället i akt att låtsas att leksakerna är sååååå tunga

. Då går det helt plötsligt väldigt bra att städa
Ja, det blir ju skitigt överallt! Brukar dra en omgång med dammsugaren innan dom kommer hem från pappa. Tar inte mer än en timme så är det grusigt överallt igen!
Jo, det är ju egentligen bra att ha dom hemma. Vet ju det. Men dom har varit hemma mycket nu. Är väl det. Å andra sidan tror jag inte vi har varit så mycket sjuka som den här vintern/våren!