• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Rimfolina

Jag tror att vi pratade om helgen i ena eller andra änden av veckan. För min del passar helgen i slutet av v 28 bäst.

• Vilda Tiger

Ja, det passar mig bäst med, för Marcus fick sitt sommarschema igår och han jobbar mån, tis, ons v 28 och på torsdagen har vi bröllopsdag, inser jag nu... Ska vi boka fre, lör och sön v 28, då? Det är 15, 16, 17 juli. Och Rimfo, vill ni bo här innan dess med så är det sjävklart okej. Eller efter.

• Rimfolina

VT: Vi kör på det tycker jag! Vi försöker komma oss neråt redan i slutet av v 27, vi ska besöka min farbror med familj innan de åker upp hit. Sen dyker vi upp i krokarna så vi bor gärna hos er när vi kommer. För oss passar det ju även mitt i veckan men jag förstår om det är svårare för andra som kanske inte har semester...

• Lana

rimfo,det är väldigt slarvigt.är hon bättre nu?

vi var på spa igår till idag,gud så underbart.vilken avslppning,och det var typ bara vi där.SÅ härligt god mat och god sömn.

• Rimfolina

Lana: Hon luktar inte lika illa från halsen men är fortfarande svullen och prickig...

Har fått kallelsen till OP idag. 11/4. Hjälp...

• Lina S

Lana - härligt med spa!

Rimfo -  bra om du kunde bestämma vilka dagar ni vill bo i VT:s lokal, för om det är ledigt innan helgen v. 28 så bor vi gärna där någon dag.
    Hur som helst ska det bli superkul att ses! Helgen v. 28 blir väl perfekt. Känns konstigt att ha bott i Göteborg i 10 år och sen komma dit och inte ha någonstans att bo. Men alla mina vänner har skaffat barn och flyttat utanför Göteborg så det är inte så lätt längre. Drömmen hade ju varit att Linda kunde vara med......

Nu är jag orolig att jag är gravid igen. Eller orolig är jag nog inte, men jag tycker att det är lite skumt. Var ju 46 dagar sen jag hade mensen senast, brukar ha en cykel på 32-35 dagar. Fast jag hade ju det så i höstas också och då kom ju mensen så småningom. Jag har spiral så det är ju inte särskilt troligt, men inte omöjligt. Har jag inte fått mensen till måndag så köper jag ett test. Vill ju absolut inte vara gravid, får panik bara jag tänker på det. Har aldrig haft ett fast jobb i hela mitt liv, då jag har flyttat runt mycket och dessutom studerat många år. Nu har jag äntligen chans att kanske kunna få det....

Finns ev en öppning på mitt jobb där jag trivs så bra. Jag har jobbat på så många skolor nu att jag vet vad som är bra och inte och min nuvarande skola är jättebra. Vill så gärna stanna om jag kan. Skulle jag vara gravid nu och behålla barnet så är det kört med en fortsättning där.

Och det ironiska med det hela skulle ju bara vara om jag skulle bli ofrivilligt gravid med spiral medans min syster kämpar för att bli gravid. Hon har nu varit i Danmark för andra gången och blivit insiminerad. Hon vet om en vecka. Hoppas att det lyckas någon gång. Hon blir ju ändå 39 i sommar...

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Vilda Tiger

Rimfo
    Tänker på dig! Du ska se att det kommer att gå jättebra och du vaknar med en lättnadens suck efter din op.

Lina
    Ja, det vore ironiskt, eller va man ska kalla det, om du fick ett plus då du inte vill medan din syrra så gärna vill. Usch, kan skapa ångest för er båda ju. Jag har hört många som haft såna där bekymmer med spiral, att mensen är sen och att de är oroliga rätt ofta över att vara gravida. Hoppas du får dne där fasta tjänsten istället för ett plus, så kan du vänta med tjejja tills du tycker det är dags.

• RosaNapp

Lina S: hoppas det löst sig i helgen. Oro kan ju också göra att mensen dröjer och något tillfälle per år är det normalt att mensen kan dröja.
    Vad jobbigt för din syster. Håller tummarna att det lyckas denna gång.

Rimfo: det kommer säkert gå bra!

Lana: vad härligt med spa!

Jag tror jag får skaffa hjälm till A! Har ju nämnt förut att han ramlar och slår i huvudet för jämnan! Häromdagen så stod han och lutade sig på en stol så hela den och han med då naturligtvis flög in i bänken. Som tur var så slog han i hakan och med ännu mer tur så blev det bara ett stort blåmärke av det hela! Trodde ju att både tänder, tunga och käkben skulle flyga sin kos där!!!

• Lina S

Vad har jag missat - va är det för op. du ska göra Rimfo?

Sam och Elliot - världens finaste killar
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11