• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Vilda Tiger

Alltså, söndag v 27 jobbar Marcus och han kommer inte hem förrän onsdag v 28, så jag håller mig gärna till planen och tar helgen på v 28 som "vår" tillsammans.

• RosaNapp

Helgen v27 skulle nog passa bäst för mig, då har jag barnen fre-lör. Å andra sidan tror jag inte att L skulle sätta käppar i hjulet om jag skulle vilja byta så att dom kan följa med helgen v.28 heller. 

linn78: kul om du kommer med

Själv kommer jag nog försöka sova över hos syrran så jag slipper ta tåget fram och tillbaka samma dag.

Har vi diskuterat närmare vad vi ska hitta på? Får väl hoppas på kanonväder med tanke på vintern .  

• Rimfolina

Jag tycker att Slottsskogen lät mysigt om det är fint väder. Det är inte helt säkert att vi stannar hela helgen v 28 iom att vi redan varit en vecka i Ggb då och förmodligen kommer att börja ha slut på saker att hitta på... Om ingen vill roa oss under veckan innan, förstås! Vi vet ju inte riktigt vad man gör där förutom går på Liseberg. Det löser sig, hursomhelst! Jag längtar!

• Lana

rimfo,näää vilken otur
    ni kan komma ut till oss över en dag så kan vi gå och bada och kika runt lite här om ni får slut på saker att göra

rosa,hih va sött av A.å va duktig han är.just nu är elly också inne i en sån härlig period,hon har varit "jobbig" sen hon föddes med olika grejer som sömn,mat mm.men nu är hon så mysig

för vår del spelar helgen ingen roll,så bestäm ni.jag kanske jobbar men får väl byta i så fall iom jag inte vet hur mkt jag jobbar då.

som sagt,krisar det så har vi plats här hemma!

• Vilda Tiger

Ja, om alla kan tänka sig lördag v 27 så funkar det för mig med. Då hinner Marcus träffa er en dag iaf innan han ska iväg och jobba.

Rimfo
    Det finns att göra! Vi ska gå på Universeum, vi ska gå på naturhistoriska muséet, vi ska promenera i mysiga Haga och käka världens största kanelbullar. Vi ska spela sällskapsspel hemma hos mig på kvällen, vi ska åka till lek- och buslandet här nära mig om det är dåligt väder, vi ska på Liseberg, vi ska åka Paddanbåten, vi ska äta mycket glass här på ett ställe i Högsbo, vi ska kika i Nordstan (stort shoppingcentra), vi ska bada i Åby simhall där det finns ett litet upplevelsebad om det är däåligt väder, är det fint så åker vi till Sisjön och badar. Vi ska nog roa er! Enda dagen jag INTE kan är torsdag 14 juli för då ska jag och Marcus fira vår bröllopsdag.

• Vilda Tiger

Sedan har vi Världskulturmuséet, vi kan åka till Freeport om ni vill shoppa märkeskläder billigt, vi kan vandra lite på en vandringsled som går här nära oss och fika vid en sjö. Vi kan åka pariserhjulet i Göteborgs centrum, vi kan spela minigolf, vi kan... ja, vi kan göra massor. Och bara hänga, prata massa och dricka lite vin eller smooties då barnen leker ute på lekplatsen utanför mitt fönster.

• sthlmstjejen

VT: Jag blev alldeles slut bara av att läsa av vad ni ska hitta på, kanske beror på min orkeslöshet pga graviditeten

Hoppas att ni får det trevligt iaf!!

Känns som det närmar sig sommar nu, fick hem sommarlovslappar från dagis, och efter man har fyllt i dem brukar tiden bara rinna iväg Hur mkt ska era barn vara lediga? Mina är lediga hela juli, sen hoppas jag att bebben stannar i magen en bit in i aug så jag kan vila lite!

• RosaNapp

sthlm: tråkigt att du inte kan komma. Får bli nästa år

Ja, E slutar ju förskolan nu och dom kommer ju vara hemma hela sommaren (är ju fortfarande hemma med A så dom går ju bara 15-timmars). Sen börjar ju hon förskoleklass och sen är det förskola för resten av gänget. Och JAG ska börja skolan!!!! Huga...

Er har börjat klättra på allt. Och ramlar ju ner därefter också .  

• KaOl

Åh, byter ni till helgen v 27 så blir jag glad; då finns det en chans att vi får ihop det och kan komma. Vi åker t Portugal 13/7 och blir borta 3 v så helgen v 28 kan jag tyvärr inte.. Men funkar det bättre för er andra så kör på v 28!

Lina: Pust, skönt att mensen kom - förstår att det var lite nervöst.

Rimfo: Kommer att gå jättebra, men förstår att känns nervöst!! Kram!

Lana: usch, det är inte bra för er att åka till Malmö; blir ju bara magsjuka . Hoppas att ni andra klarar er!!!

Pust, här är det sådär kul... Hantverkare som håller på i 3 rum samtidigt... Oscars rum är helt tömt och alla hans saker och möbler finns i hela huset.. Tjejernas rum är det kaos i - det mesta hopplockat men ffa E är det helt hopplöst att få att förstå att det MÅSTE vara helt tömt om det ska gå att göra vid där. Man hade ju hoppats att hon som är 13,5 kanske skulle kunna ta liiiite ansvar själv..
    Dessutom har ffa Emma men även Lisa (tar tyvärr efter tuffa storasyrran) ofta en mkt otrevlig och snäsig ton när de svarar vilket tyvärr provocerar mig ngt alldeles väldigt; tycker att vi borde kunna hålla en normal samtalston här hemma, inte låta som man är asförbannad hela tiden.. men tydligen inte..

Blä - ibland önskar jag så att tjejerna hade varit "mina" från start.. Det är inte lätt att komma in och ta över uppfostran för barn där grunden redan är satt.. Har nog fått det jobbet för mina synder..

Hihi fnissar ibland när Måns får sina "snart-3-års-trots"-utbrott.. Minns att jag tyckte det var så jobbigt när Oscar var sådan.. Nu känner jag att det är ju INGENTING mot att hantera tonårsutbrott (eller nästan tonårsutbrott heller för den delen)... Lite svårt att lyfta iväg en 13-åring om hon inte gör som man säger .
    Åh vad jag hatar att de lyckas få mig att känna mig så misslyckad... ATT jag verkligen misslyckas som jag gör och går ner till deras nivå och skriker och skäller...
    Blä! ingen bra dag idag!! Sorry!!

• Kesso

Hej på er alla!

Det var längesedan jag tittade in här. är mera på fb. Kommer ni i håg mig?Nu så måste jag börja titta in in denna trevliga tråden igen.
    Ja, nu mera så är ju jag 3 barnsmor. Den 8 jan. fick vi en Noomi. Allt har gått bra. Men d eär ju fullt upp nu. Men å andra sidan så klaga för har ju lugna barn på de sättet. men vad de har bråkat syskonen nu den tiden vi varit hemma. Har haft dem hemma i över 2 mån. För att inte få smittor på Noomi. Men nu så är Vilma o Nils tillbaka på förskolan. Jag älskar att vara hemma. Njuter nu.
    Hoppas allt är bra med er alla här.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11