• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Vilda Tiger

Kaol
    Men du... KRAM PÅ´RE! Det ÄR knepigt att få en bonusmorsa sådär som de har fått i dig, men de kommer att bli mer vuxna och då kommer de att uppskatta dig, tror jag. Fram tills dess är det nog bara att härda ut, men visst ska du så på dig va gäller att det ska svaras i en hövlig ton hemma, det ska du absolut!

Jamen om ni andra som sak med (Jucea, Mareld, Lana, Linn(?) och Lina, då tar vi helgen v 27, alltså 9-10 juli. Då kan vi ha storträff själva helgen och sedan kan de som vill vara kvar och så kan vi hitta på fler saker under veckan, om ni vill. Man kan ju varva med att bara vara själv med familjen då man väl är här i stan med.

• KaOl

Vt: Taack . Tyvärr är det inte bara riktat mot mig; skulle snarare säga att de är ännu värre mot J.. Men det är kanske hela situationen iofs.. Tyvärr är J lite dålig på att säga ifrån, låter dem prata på ett sätt med honom som jag inte tycker är ok att prata med vuxna (ja iofs - inte med kompisar eller syskon heller..)
    Jaja - det blir väl bättre, men just nu har jag lust att rymma iväg en sväng

kesso: Klart vi kommer ihåg dig! Grattis till Noomi! Skönt att de stora kan gå på fsk igen så att de kan rasta sig lite och du och lillan får lite lugn o ro

• Lana

sthl,ja eller hur härligt med sommar och närmare för dig

rosa,mycket kul för er till hösten

KaOl,Inte är du misslyckad.det är skitsvårt att vara bonusförälder.min mamma har det skit tufft,killens bar när totalt vedervärdiga.de pratar inte ens med mamma,de ignorerar henne totalt och har noll respekt för henne.det har ju deras föräldrar satt grund för så det är ju svårt att ändra på.men pappan gör ju inget idag heller för att ändra dem. och tonåringar,pust.mina ska på internat när de blir sånna,jag minns hur jag själv var och jag tror inte jag orkar med mig själv minns att vi hade fjortonde världskriget hemma varje dag under flera år :-/  vet ju att E är rätt lik mig i sättet om jag inte minns fel  Stor Kram till dig!
    ja ibland kan inte jag heller hålal mig för skratt när Elly får sina utbrott.dock är de sååå få jämfört med resten av hennes korta liv.men nu är det mer viljekamper,och DET är jag bra på så som sagt,jag vet vad som väntar mig

heeeeej Kesso hoppas du också kan komma med ner,nu när det är bestämt v.27.

Mina är bra från magsjukan nu,HOPPAS att mikael och jag klarar oss.
    idag blir nog en lugn dag, Joel är SÅ gnällig,nu sover han för andra gången och jag är helt slut i huvudet.pust.
    får ta och gå ut när han ska sova nästa gång,nu är det dax för lunch.

• Kesso

Lana: Hoppas på att ni klarar er. peppar peppar.......

Roligt att komma tillbaka här i tråden igen.

absolut vill jag också vara me dpå den träffen ni ska ha i gbg v.27. Tror att jag kan då.

• Vilda Tiger

Kesso
    Va kul att du också kan komma!

Vilka är vi då?

Rimfo
    VT
    Lana
    Mareld
    KaOl
    Lina
    Kesso
    Jucea
    Linn (? Jag minns fasen aldrig om du sagt ja eller inte!)
    Rosa Napp
    Wiem (?)

Fler som jag har missat?

• RosaNapp

Vad många vi blir

Kan jag så stannar jag några dagar hos syrran, skulle vara kul att umgås lite Kanske hon kan ta något av barnen på något också så alla inte är med mig precis hela tiden.

KaOl: ärligt vet jag inte om jag hade pallat vara bonusmor. Föreställer mig att det skulle bli en hel del frustration över att vara låst på ett helt annat sätt än med sina egna barn! Borde inte din man ta lite mer av konflikterna, att man faktiskt kan vara lite mer trevlig och så? I vilket fall som, förstår att det är tufft. Du är inte misslyckad, du är human

Nä, nu har det gått mer än 48 timmar sen E kräktes så idag ska vi ut. Har rensat lite bland deras leksaker nu. behövs emellanåt. Är dock i stort behov av en massa förvaring känner jag... 

• sthlmstjejen

KaOI: Som du vet så beundrar jag dig som tar dig an bonusdöttrarna som om de vore dina egna! Klart att det är jättejobbigt nu, särskilt i den åldern de är, men de kommer verkligen att uppskatta dig (det gör de säkert nu men det märks inte) när de blir äldre och förstår mer.

Rosa och Lana: Skönt att kräksjukorna är över, nu är det ju vår och då ska väl såna dumma sjukdomar försvinna?

• sthlmstjejen

Rosa: Just det, vad ska du plugga nu till hösten?

• Rimfolina

KaOl: Kan bara hålla med sthlm och de andra tjejerna, du gör det så himla bra! Kul att ni kanske också kan vara med!

Som sagt, vi kan både v 27 och 28 men det börjar vara dags att ta ett "final decision" så att vi kan bestämma med min farbror när vi ska komma dit...

VT: Det låter underbart, vi stannar gärna några dagar med dig och barnen under v 28 om vi ses v 27.

• linn78

Det ser ut som om jag är ledig både v 27 & 28 så jag hoppas att jag kan komma med. Ska alla åka med sina resp? (dom som har alltså) Ska gubbarna vara med hela tiden då eller dom ska passa barnen lite? Tänkte om det gick att övertala Ivan att följa med... Vt: visste du nåt billigt boende? Har inte råd med något dyrt eftersom alla pengar kommer att gå till spanienresan i slutet av juli... Trist när bröllops presenten kostar mer än resan för alla oss 4=( Grattis Kesso till liten Noomi!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11