• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • KaOl

Rimfo: Måns kusin hade oxå fått in en pärla som de inte lyckades få ut och därför åkte t läkare. Tur att de hittade en som lyckats snappa upp detta knep ).
    Det är ju trist att behöva åka från jobbet pga en sådan sak så jag har sett t att sprida det bland fsk-personalen nu!

• Kesso

Så roligt att vi ska träffashär i tråden. Ja, jag hänger också gärna på om allt funkar här med övriga familjen. Ja, hela familjen följer nog med men om vi tjejer hittar på nåt själva så? Ja, då får vi se hur läget är och funkar.

• luzorsus

Lindsa,om du läser här ska du veta att jag/ vi tänker på dig! Hoppas du får hjälp med smärtlindringen..ingen ska behöva ha såå ont..blir ledsen då jag läser din blogg och att du ska ha det så jävligt..
    Många styrkekramar til dig!! 

• luzorsus

Stora tjejen har fått en lös tand idag,sin första! Så under dagen har det ,mest pratats om tandfeer och lösa tänder,väldigt spännande är det för henne.

Har gjort hemgjord pizza idag,gjorda några inbakade minicalzones som blev urgoda,använde www.kryddburken.se recept,mumsigt värre. har tvättat en drös tvätt och ska snart dra igång Kings speech,har höga förväntningar. 

• Kvack

Vi har varit på två födelsedagskalas. Ena var 3 årskalas där vi käkade massa olika tårtor och barnen busade som tokar. Sen var vi 22 års kalas. Det var lite lugnare fastän mina barn var lite för uppspelta sedan barnkalaset. Nu har vi nyss grillat lite och ätit fläskkarre och pommes. Det var supergott. Nu är det dags att lägga barnen.

• Rimfolina

luz: Det låter gott!

Kvack: Vilken härlig dag!

Vi var hos goda vänner igår, lekte ute, kokade varmkorv över öppen eld och åt i en snödriva, gjorde sen våfflor till mellis och avslutade med risgrynsgröt till middag efter hockeymatchen som vi såg på TV.

• tessiej
    KaOl skrev 2011-03-22 22:59:43 följande:
    Åh vad ni är söta tjejer!! Tack för pepp - det behövdes!! Snackat och snackat här hemma nu.. Tror vi ska kolla m familjerådgivningen om vi kan få lite hjälp. Känner att jag inte riktigt reder ut situationen längre. Eller så är det bara lite vårsol och avslutad renovering jag behöver .
    Tror att det bara blir J, Måns och jag dom åker upp. Inte säkert att jag kan vara med redan på fredagen, men definitivt på lördagen! Ska bli så kul att träffa er!

Till en helt annan sak: har tidigare fått tips från syrran (som fått tips av en läkare) på bästa sättet att få ut saker som kidsen tycker är lämpliga att förvara i näsan (Måns kom hem fr fsk m en ärta där idag. Suck)
    Håll för den tomma näsborren och blås ungen i munnen så flyger grejen ut. Ibland kan man behöva blåsa ett par ggr. Undvik att försöka peta bort - har oftast snarare motsatt effekt!!
    Sådär ja - dagens Ulli-tips ))
    Jag fick också det tipset när Ebba petat in en bit potatisbit från pytt i pannan i höstas. Dock kom potatisbiten inte ut så det slutade med en sväng till akuten där dom fick suga ur biten. Ebba tyckte INTE det var något trevligt så än idag kan hon nämna det, -mamma, doktorn fick dammsuga näsan så potatisbiten kom ut.. hon har även inte stoppat in något mer i näsan sedan dess och lär nog inte göra det heller..

Jag vet inte än om vi ska till Göteborg i sommar men ska vi det så kommer jag styra resan så att även jag m. familj kan vara med på träffen :)
    Ebba 080805 & Iza 101115
  • Vilda Tiger

Kesso och Tessiej
    Så skoj om ni också kan komma i sommar!

Jag måste säga att jag är jäääkligt glad att vi ändade till helgen i v 27. Igår var vi på kalas i släkten och Marcus bror och hans tjej sa att "nu är datumet klart för vår stora, gemensamma trettioårsfest på landet" och jag bara frös till is. "jaha, vilken helg är det då?" och så kom hon med ett datum. Det var några stressiga minuter innan vi fick reda på att det var helgen vecka 28 de ska ha sin stora fest. PJUH!

Det låter som ni har haft en fin helg, tjejer! Jag var glad igår för jag nådde äntligen under mitt stora viktmål. Eller, det jag har haft hittills iaf. Nu ändrade jag mig hastigt och lustigt till ett kg ner för då har jag gått ner 20 kg och det känns lite mer bastant än 19. Allt utöver det här är plus nu, och drömmen är 7 kg ner till. Gud va jag tjatar om dret här, men jag är så stolt! Det visar att man kan gå ner om man kämpar, för jag har så himla lätt att gå upp. Det har krävt vägning av ALLT jag äter, noggrann räkning, många perioder av stillastående i vikt och ganska hård träning sedan början av december för att nå hit,  men nu är jag här! Jag räknas ju som övervikitig ännu, men jag tycker jag är rätt fin i spegeln och jag har inga mål att bli supersmal.

Nog pratat om min vikt, kanske. Vikten är inte så himla intressant för andra som den är för en själv, eller hur?

• RosaNapp

VT: superbra kämpat! Du SKA vara stolt, du har jobbat hårt och nu får du resultatet!

Själv står jag nog lite still, det rör sig sakta neråt. Men så tränar jag inte så hårt heller. Tänkte trappa upp det nu, Er äter egentligen bara en gång på natten och det är rätt tidigt så jag ska försöka jobba bort det. Sen snuttar han bara för att somna om så det får han också lära sig sluta med snart . Men jag är iallafall en 15kg mindre nu än när vi träffades sommaren -09! tyvärr ahr jag ingen våg så jag vet inte exakt vad jag väger. Men jag märker att något händer eftersom jag kommer i mer och mer kläder i garderoben

Barnen är hemma idag. Ovanligt? L lämnade dom igår, men så blev han illamående sen under dagen så ska se om någon av dom också blir magsjuka. Vet att det inte smittar förrän det brutit ut, men vet ju heller inte om dom träffat någon som är magsjuk eller om L fått deras magsjuka (man smittar ju längre tid efteråt). 

Det får gärna ta slut med allt det sjuka nu. Och snön får gärna försvinna lika snabbt som den kom! Det som var så fint vårväder och så kom det snö!?! Tur jag inte hann plocka undan overallerna...

Det är så kul att lyssna på A nu, han kommer och berättar och har sina ideér. Dom tittar på film och så gillar han inte vad han ser, då kommer han springandes och säger "läskigt, det är läskigt" Det är verkligen kul att höra han prata, så länge som han höll tyst!
    Eller så kommer han och säger "Mamma, igår..." och så slänger han ihop en berättelse  

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11