KaOl skrev 2011-03-22 22:59:43 följande:
Åh vad ni är söta tjejer!! Tack för pepp - det behövdes!! Snackat och snackat här hemma nu.. Tror vi ska kolla m familjerådgivningen om vi kan få lite hjälp. Känner att jag inte riktigt reder ut situationen längre. Eller så är det bara lite vårsol och avslutad renovering jag behöver

.
Tror att det bara blir J, Måns och jag dom åker upp. Inte säkert att jag kan vara med redan på fredagen, men definitivt på lördagen! Ska bli så kul att träffa er!
Till en helt annan sak: har tidigare fått tips från syrran (som fått tips av en läkare) på bästa sättet att få ut saker som kidsen tycker är lämpliga att förvara i näsan

(Måns kom hem fr fsk m en ärta där idag. Suck)
Håll för den tomma näsborren och blås ungen i munnen så flyger grejen ut. Ibland kan man behöva blåsa ett par ggr. Undvik att försöka peta bort - har oftast snarare motsatt effekt!!
Sådär ja - dagens Ulli-tips

))
Jag fick också det tipset när Ebba petat in en bit potatisbit från pytt i pannan i höstas. Dock kom potatisbiten inte ut så det slutade med en sväng till akuten där dom fick suga ur biten. Ebba tyckte INTE det var något trevligt så än idag kan hon nämna det, -mamma, doktorn fick dammsuga näsan så potatisbiten kom ut.. hon har även inte stoppat in något mer i näsan sedan dess och lär nog inte göra det heller..
Jag vet inte än om vi ska till Göteborg i sommar men ska vi det så kommer jag styra resan så att även jag m. familj kan vara med på träffen :)