sthlmstjejen skrev 2011-03-28 11:57:05 följande:
Bra VT! Och 15 kg låter inte dåligt heller Rosa! Får jag fråga hur mkt ni gick upp under graviditeten?
Med de andra har jag gått upp runt 15 kg, kanske lite mer.. har lyckats gå ner det innan barnet fyllt 1 år iaf

Men då har jag varit stenhård med sockerintaget, annars har jag ätit vanlig mat och gått många promenader.
Tror att jag gått upp 3-4 kg nu i v 22, unnar mig mkt extra dock

Men det är ju sista graviditeten, så sen har jag hela livet på mig att gå ner

Tja, med senaste gick jag upp.... 20+kg. Och då var jag ju inte i närheten av så dålig som jag varit med dom andra utan bar ju A och var ute med barnen varje dag och sånt. Ja, inte när vi var insnöade

. Med första gick jag upp 35+kg och hade ju värsta foglossningen då. Nä, jag är gjord för att gå upp i vikt som gravid helt enkelt.
Men kilona med Er gick jag ju ner på två månader så min starvikt räknar jag som den var när jag blev gravid. Och då hade jag en övervikt på 30+

Ni kan gissa vilken kossa jag var som höggravid med både A och Er, slutade på samma slutvikt där tror jag
Så från ca87 har jag gått ner drygt 15kg, kanske lite mer. Och nu när jag räknar efter så är det ju "bara" 10 kg kvar