• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Kvack

Rosa: vad härligt att han pratar på ordentligt nu :) Får hoppas att dom klarar sig från sjuka denna gång, tycker att ni har varit tillräckligt sjuka för detta år nu.

Skulle egentligen åkt iväg med barnen och träffat lamm idag men har så ont i halsen och känner mig matt så vi får ta det någon annan gång. Är väl min tur att bli sjuk nu. Vi har varit förskonade från alla sjukdomar sedan i julas. Nån lite förkylning tror jag bara att det har varit.

• Vilda Tiger
    Kvack skrev 2011-03-28 09:11:48 följande:
    Rosa: vad härligt att han pratar på ordentligt nu :) Får hoppas att dom klarar sig från sjuka denna gång, tycker att ni har varit tillräckligt sjuka för detta år nu.

Skulle egentligen åkt iväg med barnen och träffat lamm idag men har så ont i halsen och känner mig matt så vi får ta det någon annan gång. Är väl min tur att bli sjuk nu. Vi har varit förskonade från alla sjukdomar sedan i julas. Nån lite förkylning tror jag bara att det har varit.
    Jobbigt att det kommer NU då man vill vara ute, men skönt att ni har sluppit det hela vintern. Så det har börjat komma lamm nu?! Vi ska åka till min mamma och se på hennes lamm så fort de har dykt upp.

Rosa
    Jamen 15 kg är mycket! Och då man gått ner så mkt gör varje kg stor skillnad tycker jag. När jag vägde över 90 gjorde inte ett kg så stor skillnad, självklart. Men nu är det skoj! Tack för peppet. Och ditt och mitt godisvad har säkert gjort susen lite grann med. Jag hoppas kunna springa av mig de sista kilona nu, när jag köpt bra skor och känner mig peppad iom det här loppet jag ska vara med i i maj. För nu äter jag ändå såpass få kalorier att jag inte vill dra ner på dem mer, utan det är träningen som får fixa resten kilon.

Nu ska jag till gymmet! Ikväll ska jag träffa min bokklubb för andra ggn. vi har läst Mikael Anderssons "Armlös, benlös men inte hopplös" och det var en helt okej dokubok. Jag är glad att jag fått upp lite läsning igen. Det har varit illa med det sedan Lyckeli föddes, måste jag medge.
  • RosaNapp

Kvack: vad tråkigt att det blir så när ni ska iväg. Hoppas du snart är frisk.

VT: jo, visst är det mycket, men det är ju en hel del kvar också. Ca 15 till... . Hade jag inte ammat Er så här länge hade jag nog snart varit i mål. Men det får bli som det blir. Hellre att det tar lite längre tid än att jag ska dra ner på allt och sen äta upp mig igen.

Du resonerar bra där, låt träningen göra resten nu! Du går ju på gym och du har börjat springa! Jättebra ju!
    Godisvadet verkar dock inte ha gjort så mycket på mig... Nä, nu är det upptrappning på tränandet som gäller. Vilket jag iofs började med innan jag blev förkyld igen... 

• sthlmstjejen

Bra VT! Och 15 kg låter inte dåligt heller Rosa! Får jag fråga hur mkt ni gick upp under graviditeten?

Med de andra har jag gått upp runt 15 kg, kanske lite mer.. har lyckats gå ner det innan barnet fyllt 1 år iaf Men då har jag varit stenhård med sockerintaget, annars har jag ätit vanlig mat och gått många promenader.

Tror att jag gått upp 3-4 kg nu i v 22, unnar mig mkt extra dock Men det är ju sista graviditeten, så sen har jag hela livet på mig att gå ner

• Vilda Tiger

Sthlm
    Jag har gått upp 35 kg med båda barnen. Men om jag ska räkna från FÖRE jag födde Benjamin så har jag gått ner 35,4 kg nu, så det var ju en del bebisvikt också. Jag vägde mig inte direkt efter födseln heller utan det tog några veckor. Med båda barnen har jag lyckats nå plusvikten på 9 månader, och nu är jag 3 kg under det jag vägde då jag plussade med Benjamin.

Gott att du njuter av din sista graviditet, Sthlm. Är du säker på att det blir den sista?

• RosaNapp
    sthlmstjejen skrev 2011-03-28 11:57:05 följande:
    Bra VT! Och 15 kg låter inte dåligt heller Rosa! Får jag fråga hur mkt ni gick upp under graviditeten?

Med de andra har jag gått upp runt 15 kg, kanske lite mer.. har lyckats gå ner det innan barnet fyllt 1 år iaf Men då har jag varit stenhård med sockerintaget, annars har jag ätit vanlig mat och gått många promenader.

Tror att jag gått upp 3-4 kg nu i v 22, unnar mig mkt extra dock Men det är ju sista graviditeten, så sen har jag hela livet på mig att gå ner
    Tja, med senaste gick jag upp.... 20+kg. Och då var jag ju inte i närheten av så dålig som jag varit med dom andra utan bar ju A och var ute med barnen varje dag och sånt. Ja, inte när vi var insnöade .  Med första gick jag upp 35+kg och hade ju värsta foglossningen då. Nä, jag är gjord för att gå upp i vikt som gravid helt enkelt.
    Men kilona med Er gick jag ju ner på två månader så min starvikt räknar jag som den var när jag blev gravid. Och då hade jag en övervikt på 30+ Ni kan gissa vilken kossa jag var som höggravid med både A och Er, slutade på samma slutvikt där tror jag

Så från ca87 har jag gått ner drygt 15kg, kanske lite mer. Och nu när jag räknar efter så är det ju "bara" 10 kg kvar  
  • RosaNapp
    Vilda Tiger skrev 2011-03-28 13:53:06 följande:
    Rosa
    Hur lång är du?
    1.68. Varför undrar du
  • sthlmstjejen

Ok min trivselvikt är runt 74 kg och jag är 174 cm lång. Skrevs in på 75 kg tror jag Med nr 1 vägde jag 74 kg vid inskrivning, 77 kg med andra, 75 kg med tredje och nu alltså 75. Så det är ju inte så dramatiska förändringar!

VT: 35 kg är ju mkt att gå upp, beror det på din diabetes? Härligt att du gått ner iaf! Hehe är säker på att detta är sista, M ska sterilisera sig

• RosaNapp
    sthlmstjejen skrev 2011-03-28 14:00:06 följande:
    Ok min trivselvikt är runt 74 kg och jag är 174 cm lång. Skrevs in på 75 kg tror jag Med nr 1 vägde jag 74 kg vid inskrivning, 77 kg med andra, 75 kg med tredje och nu alltså 75. Så det är ju inte så dramatiska förändringar!

VT: 35 kg är ju mkt att gå upp, beror det på din diabetes? Härligt att du gått ner iaf! Hehe är säker på att detta är sista, M ska sterilisera sig
    Nä, det är skönt att inte samla på sig mellan barnen. Efter andra blev jag dock inte av med vikten, gick ju iofs snabbt när jag blev gravid med A också. Och sen hann jag inte bli av med det innan jag blev gravid med Er heller.

Så fort jag börjat träna på allvar har jag blivit på tjocken igen.

Min trivselvikt är runt 63kg. 
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11