• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Saliva123

Linn

Wow! Shit, grattis! Oh, vad läskigt och härligt spännande! Axel kommer också att få två härliga lekkamrater
    Lana
    Visst är det så att man är olika mogen att skaffa barn. Konstigt att man överhuvudtaget ska behöva tycka så mycket om just ålder.
    Rosa
    Lugnet före stormen nu kanske? Dags i natt?
  • Saliva123

Idag ringde de från förskolan, Beata vaknade från vilan med drygt 39 graders feber och var en liten ynk. Hon låg på soffan med sin filt när anders hämtade henne. Sedan satt hon glansig i ögonen och somnade som ett litet knyte i min famn 18.20 (hon brukar sova 19.30-20) Riktigt slut tjej! Blir hemma imorgon. Förra veckan var annars första veckan sedan hon började på förskolan som hon gått en hel vecka!

• RosaNapp

linn78: grattis till två små . Som VT sa, en månad du absolut inte trodde på dessutom .

Saliva: nä, här är det ko-lugnt . Hoppas det inte blir långvarigt på lillan.

• Lina S

Linn - GRATTIS så häftigt, dubbel glädje!

Rosa - men nu måste det väl ändå vara dags snart... Ut och ränn i trappor

Är hemma och vabbar idag, trist...

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • RosaNapp

Lina S: har precis varit en sväng till affären . Fast det lär ju inte hjälpa något, kan jag tänka . Hoppas sjuklingen snart är frisk.

Nä, jag är svintrött, har inte sovit på nästan två nätter. Vet inte varför, knaprar alvedon för att inte få ont, men ligger ändå bara och vänder och vrider på mig (nåja, så gott det går ). Känner mig jättetrött, men inte speciellt orolig eller så. Det släppte mycket under helgen.

• KaOl

rosa: fy så drygt att lillisen trivs så bra att h*n inte vill komma ut!!! Skönt att du inte känner dig orolig i alla fall

lina o saliva: hoppas de små sjuklingarna kryar på sig snabbt!
    Är fortf så enormt förvånad över att Måns hållt sig så frisk som han har; bara varit hemma en dag sedan han började fsk för 3 mån sedan - och då var det pga feber efter vacc!! Visst har han varit lite småförkyld några ggr, men inte så han har behövt vara hemma. Jaja - bara att vara tacksam och hoppas att det inte kommer dubbelt till hösten istället!

Håll tummarna för mig idag - har fått en återbudstid för mammografi + ultraljud av knölen i bröstet.. Både vill och inte vill få det gjort!

• jeng

Nämen, ROSA!!!

Jag måste ha drömt inatt, för jag är HELT säker på att jag var inne här igår kväll ochläste. Du hade kommit hem med en bebis, som skulle heta Agnes! Jag låg och funderade halva natten på hur det namnet passade ihop med era andra namn, men jag tänkte att det är ju inte upp till mig att bestämma Gud så komiskt....
    Är det nån annan som har skrivit om nån Agnes, så at jag bara fått allt om bakfoten? Jättekonstigt....
    KaOl,
    Stort lycka till. Hoppas att de ser direkt att det är ofarligt så att du slipper punktion och sånt där otäckt...
  • RosaNapp

KaOl: lycka till!

jucea: ha ha, ja det måste du ha drömt .

F-n vad jag blir irriterad. L ringde om att tandvården ringt om en tid jag missat. Eller jag struntade i den idag, men missade att ringa och avboka. Första gången någonsin och då blir HAN irriterad. Alla gånger han glömmer saker och skit räknas inte...

• Lana

Idag är jag på dåligt humör,jag kan inte sätta fingret på om det är för att jag är lite trött eller att östra ringde och flyttade vår TUL tid till på Torsdag,morr..... Elly är monstergnällig med,så trist.jaja det blir väl bättre när hon sovit sedan!? Jag är inte så orolig över TUL,mer nervös.Då bestäms ju hur kommande veckor blir.Om det blir massa koller på Östra eller inte.jag har ingen lust men men.Då kan man börja förbereda sig mentalt på allt tjöt som kommer bl isedan när man har en liten liten igen.Tjöta lär det bli så då ska jag säga ifrån på BB med en gång och även på BVC,jag tänker inte ta den skiten en gång till...De ahr ju haft fel hela vägen vilket gör mig ledsen,de förstörde min amning och möljugheten av att känna mig som en bra mamma.jaja nog gnällt för idag

Måste ju berätta,jag håller på att "fiffla" med vagnar,ni ska bara veta hur grym jag är på affärer Alltså jag bedrar inte någon,absolut inte.Men jag är grym ändå ska nog inte berätta hur många vagnar som är på väg hem hit just nu haha!!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11