goshheidi: jag har blivit igångsatt med bardkateter en gång (ballong, det var med mellan). Jag är öppen 3 cm så jag är mogen.
VT: ja, det är ju det, jag är för stressad helt enkelt. Det tar ut sin rätt nu, när det är så nära. Allt ställs på sin spets sas. Oro för barnvakt, besvikelse över det, oro för L, besvikelse över det och allt sånt där. Hade jag inte varit så stressad hade jag inte funnit det här så jobbigt, men det är liksom droppen som får bägaren att rinna över just nu. Och också det jag kan och bör fokusera på, att komma igenom fl på ett bra sätt. Så att jag haft värkar et par dagar som kommit och gott är egentligen inte det jobbiga, vilat har jag gjort i den mån jag kunnat ändå (har syrran här nu som stand-by barnvakt).
Lana: jag är nu i v.40+5. Och som sagt, tiden är inte det som stressar mig utan allt runt om. Att det tar tid kan vara jobbigt fysiskt, men just nu är det här det som får det hela att tippa.
Men jag grät en skvätt, fick prata av mig lite, fick veta hur det står till (vilket ju var vad jag frågade efter att få veta) och nu har jag sovit några timmar så det känns bättre. Pyret kommer när det kommer. Om jag kunde fixa allt annat så hade det underlättat dock...
Lana: hoppas han vinner lite extra