Linn
Jag tror, liksom de andra har skrivit, att det mer hänger på att du har en situation nu som du inte hade då du blev gravid förra ggn. Nu har du Axel att ta hand om med, och jag känner ju själv att man inte alls får samma vila, samma långa sovnätter, samma fokus på barnet i magen denna gång som förra. Jag var extra pigg första 12 veckorna men SEDAN, sen slog tröttheten till och jag var däckad fram till vecka 20-22 någon gång. Dödligt trött. Sedan blev det bättre igen. Det går i vågor för mig, jag har några pigga dagar eller veckor och sedan är det som jag är zoombie igen ett tag. Hoppas du snart känner dig piggare! Det är inte sockersött och roligt för alla att vara gravida (som jag trodde innan jag blev "stor"). Men det är värt det, annars hade man ju inte gjort det flera ggr, eller hur?
Rosa
Inte gör du oss besvikna, men vi hejar på dig och bebis nu, mer och mer för var dag. Du kanske skulle stanna på bb några dagar nu då du inte har fått sova så mkt inför förlossningen? Där kan man ju ofta få avlastning några timmar på natten om man behöver, av en uska eller bm. Hemma har du kanske inte samma möjlighet...
Idag blir det byte av en madrass (köpte fel bredd) och sedan ska jag och Lyckeli till Åby. Olympiatravet är idag och åker vi då hon har sovit middag hinner vi iaf se hälften av loppen. Får se hur hon reagarar. HOn gillar ju hästar men är skitblyg för folk nu för tiden, sedan några månader tillbaka. Det brukar dock vara bättre i folksamlingar, sämre då en eller två personer kommer hem till oss eller för nära hemme och försöker prata med henne.