• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • linn78

Nix, ingen lök. Fast man kan säkert ha det...

Skivad potatis
    Tonfisk i olja
    3-pack hollandaise sås
    Dill

smörj en ugnsform, lägg ett lager skivad potatis, salta & peppra och så en burk avrunnen tonfisk. potatis, salt & peppar, tonfisk. Så fortsätter du så tills formen är full, potatis med lite salt & peppar ska vara överst. Gör hollandaise-såsen som det står på paketet (ev halva mängden margarin) och rör i klippt dill. (snabbtips=1 pkt frusen dill brukar bli lagom till 3 pkt sås) häll såsen över formen. Gräddas mitt i ugnen 200 grader tills potatisen blivit mjuk (45-60 min). En lätt sallad och franskbröd med smör eller vitlöksbröd till detta.
    Gör mycket, man kan inte sluta äta och det är lika gott dagen efter!!!

• sthlmstjejen

linn: det där lät gott! Ska testa det, behöver ha lite matlagningstips nu när jag helt plötsligt själv måste laga all mat

Rosa; Attans att det inte händer nåt, men ska det inte hända nåt så är det ju lika bra att värkarna avstannar så att du får vila. Jag var också in ett par ggr innan F föddes med småvärkar o att jag mådde så fysiskt dåligt, men tydligen  var det inget fel på mig så jag skickades hem. Nån vecka senare föddes hon.

• luzorsus

gosh: vilken dröm

Ska prova tonfiskgratängen ngn gång...lät enkelt och gott.

Sparar receptet i min receptblogg

• Lana

rosa,han kom hem med 8500kr plus

VT;ja hoppas den turen blir roligare Ja hon äslar det,blir helt uppslukad av att bara titta på dem. Hade över lunchen barn på 1,5+2,5+8+9år så ja gsa till Milkael,här ser du oss i framtiden

Linn, va skönt att det är bättre idag,det är värdelöst att må så.

Hittade en tråd ang om man är för ung att skafaf barn när man är 20.och många tyckte "ja,vänta och lev livet innan istället".jag blev såååå irriterad.man får väl göra som man vill,jag har gjort det mesta innan rest mm.nu vill ja gah barn och gör allt med dem,det kalalr jag leva.sedan när jag är 45 och barna inte bor hemma så kan aj gfortfarande leva.så sjukt tröttsamt att folk måste tycka så mkt om det.inte går jag in i en tråd (inte för att jag tycker så) och skriver att nääää är man över 35 ska man definitivt itne skaffa barn då är man för gammal.det får inte sägas,för för gammal är man inte bara för ung.jag tycker man skaffar barn då man själv vill det.det finns ju personer som är 45 som inte vuxna än

• RosaNapp

Lana: gott det, alltid skönt med extra . Finns alltid någon som har åsikter om hur andra gör. Så länge man tar sitt ansvar och sköter sig/sitt ser jag inget fel i något. Jag reagerar först när folk kräver och förväntar sig att alla andra ska "hjälpa till", men det gäller ju allt, inte barnskaffande i sig.

goshheidi: det är jobbigt att vara i den här situationen bara helt enkelt. Han har det ju jobbigt också och vet inte riktigt något öht. Inte lätt för någon av oss.

Men idag mår jag mycket bättre. Har inte känt av något, har fixat och donat och städat undan. Haft en energi jag inte haft på över en vecka. Inga värkar och det är gott det. Håller med dig sthlmstjejen, lika bra att det avstannar om det inte kommer igång ordentligt.

Nu har jag sovit ett par timmar i soffan (somna framför tvn är alltid bra ) och blev väckt av V. Har knaprat lite alvedon då höfterna gör att jag vaknar och inte kan ligga ner så jag hoppas på en god natts sömn

• linn78

Förlåt, nu blir det ytterligare ett av mina egoinlägg... Men jag var på vul idag och allt såg bra ut. Men jag gick ändå därifrån helt totalt chockad för det fanns 2! pickande hjärtan därinne!!! Hjälp vad tankarna far runt nu... Jag fick en ny tid om 2 veckor för att se om bägge är kvar då för det är ganska vanligt att den ena tillbakabildas.

• jeng

Linn,

Hihihiii! Så spännande! Vi får se hur det ser ut i framtiden då. Vilken v är det nu? 
    Våra kompisar är ju i exakt den sitsen nu, insåg på första rul (runt v 12) att det var 2 De gick omkring i början och tyckte det var så skönt för nu hade dom allt redan ordnat (sparat sen ettan) men tji fick dom
  • Lana

Rosa,ja sjukt gött med extra pengar Ja men precis det är så himla trist,jag kanske itne samtycker med vad du gör.Men jag respekterar ditt val och hoppas du gör det som DU tycker är bäst.bättre att stötta i så fall elelr att inte stötta om man tycker det är helt fel. Ja men precis det är också "störande" att förvänta sig något sådant.
    Härligt att du fått lite vila,det är viktigt för dig.

Linn,Shit min mun kunde nog inte bli större och inte lyckan heller.jisses va KUL. *fäller en liten tår*.GRATTIS till 2 pickande under!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11