• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Vilda Tiger

Lana
    Jag ser fram emot att höra allt om vagn-fiffleriet. Du, vilken tid ska du på TUL på torsdag? Jag ska till bm på Östra 14:00, tänkte om det var samma tid ungefär. Trist att de flyttade tiden, jag har varit med om samma sak och blev skitgrinig.

Rosa
    Ja, det är tråkigt när folk (L) reagerar så starkt på dina "fel" och misstag utan att kunna se hur han själv är eller hanterar såna saker själv. Det blir ju väldigt orättvist då. Kramar till dig.

KaOl
    Du anar inte hur mkt jag hoppas och önskar, och faktiskt TROR, att du ska få positiva besked! Min syster och min kollega gjorde samma koll men det var inget. Jag tror att idag är alla kvinnor så uppmärksamma på knölar att de flesta får veta att det inte är ngn fara. Ungefär som många kollar upp leverfläckar utan att det är ngn fara, men självklart är det bra att man kollar! Kram till dig med.

Jucea
    Agnes är fint.

Jag har en skitdag. Igår gick jag in i v 35 (bild på magen i min blogg, www.troll.bloggagratis.se) och helt plötsligt vände allt. Jag har ju mått ganska bra hittills och kunnat röra mig och fixa i min egen takt här hemma. Men igår slog det bara över. Jag satt och grinade över hur mkt fötterna värkte, och insåg att det är vätskan som gör det. Djupa gropar blev det då jag klämde med fingret. Och sedan jävlas fogarna med mig på ett helt nytt sätt nu. Idag fick jag en underbar sovmorgon till nio men jag är redan redo att lägga mig igen. Ska bara äta min lunch och sedan blir det lite vila innan Lyckeli vaknar. Vi har alla tre hemma blivit förkylda igen med, varifrån det kommer denna gång vete katten. Barn behöver tydligen itne gå på förskola för att få massa baciller... ÖF duger bra det med, verkar det som. Eller så är vi extra mottagliga nu då vi varit sjuka hela våren, känns det som.

Jag är väl i det där stadiet då man egentligen ska tröttna på sin graviditet och vilja ha ut bebisen. Jag är inte riktigt där än, men jag är ledsen över att jag mår så dåligt och att det vände så snabbt. Jag hann inte med där.

• Lana

VT; vi ska vara där klockan 9,så det är ett tag emellan
    Men gumman,Inte roligt att det känns skit. Förhoppningsvis så går det snart över,och som tur är har du ju M hemma som kan hjälpa till.Du har ju ändå klarat dig väldigt bra denna gången jämfört med sist.Dock vet du ju vad det innebär när det nu kom mmed all vätska.du får se det positivt att det är inte alls lika länge denna gången.jag är väldigt trött på folks smarta komentarer,det är inte åv va fin mage du har,stor mage du har mm utan.OJ va tjock du är....KUL....

• Lana

VT,just ja din mage är underbar tycker jag.Helt ljuvligt kort,man blir jätte glad av att titta på det.

• Vilda Tiger

Lana
    Skulle jag räkna alla gånger jag hört att jag är tjock denna gravidietet skulle jag komma upp på tresiffrigt. Allvarligt. Så fort jag visar mig på jobbet är det MINST tio elever som gastar "åh, va TJOCK du är, Tina!" efter mig. Så var det vaaarje dag de sista veckorna jag jobbade. Jag vet att de menar väl men jag kan bara jämför med hur glad jag blir då folk säger "åh, va FIN du är!" eller "vilken härlig mage du har!", som t.ex. Mareld gjorde då jag mötte henne för ett tag sedan. Ang att Marcus är hemma så vete katten om det hjälper idag. Han är förkyld, ser du, och stubinen blir mycket kort...

Till och med på mvc säger de (de som jobbar där alltså), "ja, hon är allt bra stor" till min läkare då jag står bredvid. Öh... "hejhej, jag heter Tina och har fullt fungerande hörsel och har inte VALT att blir så här stor, det bara är så".

Så, nu ska jag inte trötta ut er med mitt gnäll mer. Är bara på sånt humör idag.

• Vilda Tiger
    Lana skrev 2010-04-20 12:58:12 följande:
    VT,just ja din mage är underbar tycker jag.Helt ljuvligt kort,man blir jätte glad av att titta på det.
    Tack!
  • Lana

VT,ja det är fruktansvär tröttsamt.Till sist är det väldigt svårt att tro på att man är gravid och vacker. Ja klart de menar väl eller i brist på vad de ska säga.men det gör mer illa än gott tyvärr...VA va dåligt gjort av dem.De om nån bör ju förstå att man definitivt inte ska säga så.Fast min bm säger iofs detsamma till mig,"nu börjar du bli bra tjock". JA jag vet att jag är större denna gången,plus att vattnet kommer nu med.pust och stånk.
    Jasså,ja då är han inget å ha idag men ni är ju ändå två som kan slåss med henne

• sthlmstjejen

VT: Men vad taskiga de är som säger att du är tjock! Skönt att du inte verkar ta åt dig iaf.. vaddå man har rätt till att bli tjock när man är gravid, hur ska ungen annars växa?

Lana. Hoppas att TUL går bra, och att du slipper massa extra besök.

Rosa: Gahhh vad irriterande L är, hoppas bebis kommer ut snart och att du hittar en lgh!

jucea: Agnes är ett jättefint namn

• KaOl

Tack alla söta tjejer för tumhållning; fick göra mammografi och ultraljud idag, och de såg inget annat än mjölkkörtlar. Tyckte dock att jag ska göra även punktion, de gör tydligen alltid det här om man har känt något, så det kommer jag att göra om någon vecka. Hade ju kunnat hoppa över, men känner att jag har för mkt att leva för för att chansa på en sådan sak!!!!!

vt: amen hallåååå!! vad är det för idioter som kallar dig tjock?? du har en superfin mage!! förstår att det känns lite jobbigt ibland, för det sitter högt!!

lana: jaa, berätta om vagnfifflandet

• Vilda Tiger

KaOl
    Tack, det är alltid skönt att höra att man har fin mage. Jag gillar den ju själv, men vet samtidigt att alla 22 kg har jag gått upp inte sitter på magen. Bra att de kollar upp dig ordentligt, det är ju som du säger att du har för mkt fint att leva för för att chansa på en sån sak. Lika gott att få det ur världen. Men gud va skönt att de inte såg ngt på ultraljudet och mammografin iaf!

• linn78

Kaol: skönt att allt såg bra ut! ja visst är det lika bra att göra alla proverna när du ändå var där...

VT: jag har sagt det innan men jag säger det gärna igen; din mage är superfin, ja hela du är superfin{#lang_emotions_smile}. Men din mage är så himla rund och perfekt!

Lana: jag vill också höra om vagnscamen, hur många vagnar har du nu då?

Axel är också lite sjuklig, fast det är hans vanliga hosta. Ivan fick vara hemma idag för jag hade ett viktigt "få-en-jobbkompis-sparkad" möte med cheferna idag. Men imorgon blir det dagis igen!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11