• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • MissHellen

KaOl: Skönt att de såg bra ut! Och bra att dom är noga att kolla allt!

jucea: Spännande med flytt! Vad var de för adress till bloggen, så jag får kika hur de går för er?

Lille: Kul att se dej här Tänker ofta på dej/er!

Rosa: Hoppas ni slipper mer magsjuka! Jag hatar verkligen magsjuka, måste vara bland de värsta som finns..

I dag har jag varit och tatuerat mej Oj, så ont de gjorde! Men jag är superduper nöjd! (Den som är nyfiken kan ju kika in på min blogg http://missh.blogg.se/2010/april/bilder-tatueringen.html)

Elton är hos mormor och morfar (min mamma och pappa ) och har de mysigt! Han ska vara där ända tills i helgen, då vi ska hemöver oxå Min lillebror fyller 20 (hur gick de till? Jag som fortfarande "tror" att jag är 20..), så vi ska ha fest för han!
    Är så himla tomt utan han och tyst.. Men jag har passat på och sovit på eftermiddagen, hela två timmar Men de var så skönt!

Nu ska jag återgå till mina popcorna och mysa ner mej i soffan!

• 3 barns mamma84
    MissHellen skrev 2010-04-21 20:13:24 följande:
    KaOl: Skönt att de såg bra ut! Och bra att dom är noga att kolla allt!jucea: Spännande med flytt! Vad var de för adress till bloggen, så jag får kika hur de går för er? Lille: Kul att se dej här Tänker ofta på dej/er!Rosa: Hoppas ni slipper mer magsjuka! Jag hatar verkligen magsjuka, måste vara bland de värsta som finns..I dag har jag varit och tatuerat mej Oj, så ont de gjorde! Men jag är superduper nöjd! (Den som är nyfiken kan ju kika in på min blogg missh.blogg.se/2010/april/bilder-tatueringen....)Elton är hos mormor och morfar (min mamma och pappa ) och har de mysigt! Han ska vara där ända tills i helgen, då vi ska hemöver oxå Min lillebror fyller 20 (hur gick de till? Jag som fortfarande "tror" att jag är 20..), så vi ska ha fest för han!Är så himla tomt utan han och tyst.. Men jag har passat på och sovit på eftermiddagen, hela två timmar Men de var så skönt! Nu ska jag återgå till mina popcorna och mysa ner mej i soffan!
    Grymt snyggt !!!!!
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • luzorsus
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-21 20:21:11 följande:
    Grymt snyggt !!!!!
    missHlen: Fin tatuering,vill oxå sågärna göra en för barnen
  • Vilda Tiger

Amelie
    Så skoj att se dig här! Ja, det händer saker varje dag nu och jag äääälskar sättet Lyckeli härmar ALLA ord hon hör nu. Nya ord varje dag.

MissH
    Ska kika på tatueringen sedan då jag går igenom mina bloggar.

Jucea
    Jaha. Jag undrar lite samma som Rosa, hur den funkar under bord och sånt. Här går det fort, jag drar över med dammsugaren på tio minuter varje dag nu då jag är hemma. Gott! Jag fattar dock inte hur det kan bli så skitigt. På morgonen syns det fasen inte att jag dammsög eftermiddagen innan.

• Saliva123

Beatas sång idag vid matbordet "där ä du å där ä vatt!" hon kallar vatten för "vatt", men brukar allltid sjunga "Där ä du å där ä du", men ändrade sig idag när hon tittade ner i vattenglaset. Hihi! Ni med barn som gillar Drömmarnas trädgård kanske känner igen en annan favoritsång? "Jaja hete ittapitta..." Iggelpiggle är lite svårt att uttala Hon sjunger hela tiden nu, fascinerande med rätt melodi också! Fler sångfåglar?

• Lina S

Hihi Sam sjunger tänk om jag hade en liten liten apa umpa umpa fallerallera, fast lite förenklat då

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • RosaNapp

Saliva: vad sött . A säger fortfarande inte ett jota så han är långt ifrån att sjunga, men rockar gärna loss till "bra" musik såsom Lady Gaga och Amon amarth . Det är Ls musik

VT: det är bara för att du märker det snabbare när du dammsuger så ofta . Vår dammsugare nu suger . Den är verkligen jättekass och igår när jag skulle dammsuga fick jag en massa stötar av den. Vägrar använda den igen iallafall och A får inte heller göra det, med sladden i. Med sladden ur kan han ju gå och dra den. Fast han har faktiskt en leksaksdammsugare som står och väntar på honom. En present från pyret (som aldrig behagar titta ut ).

Jaha, nu ligger L och mår dåligt också. Tjohoo. Någon som vill slå vad om att det sätter igång inatt, när alla ligger och kräks? 100:- spänn på det...

• linn78

så sött med sjungande barn{#lang_emotions_heart} Axel sjunger inte direkt med några ord men man kan lista ut vilken sång med hjälp av melodi och rörelser. Och Ivan är så nöjd för A har börjat säga lite ord på spanska{#lang_emotions_smile}

http://www.hemnet.se/beskrivning/625133?r=3
    Jag ska och kolla på hus på fredag, ni som är intresserade av sånt får gärna berätta vad ni tycker! Finns tyvärr ingen planritning så det är lite svårt att få en helt klar bild av hur det egetligen ser ut men ändå...

• jeng

Missh,

Snygg tatuering. Jag vill med ha en, en jag är för feg Dessutom har jag blivit uppfostrad med att tatueringar är idiotiskt, så det är liiite svårt att ta sig ifrån det. även om jag tycker det är skitsnyggt om det är rätt gjort just det där, att det är för evigt lixom... samtidigt som att det är ju lite av grejen
    Rosa,
    Fy då, hoppas att det bara är magknip på a, och att du bara har pre-förlossnings-sjukan
    JOdå det har ju hänt en hel del med robotdammsugare sista tiden. Ett stort problem förut var ju att de inte tog upp allt skräp, tog skitlång tid på sig, inte kunde köra så länge innan de behövde ladda igen, mm mm. Nu har dom ju blivit smartare, samtidigt som att de har blivit bättre på att samla skräp. Den vi ska köpa är dyrare (vilket de nog nästan måste vara om man ska få en bra!) och speciellt anpassad för husdjursägare, både genom att den tar upp hår mkt bättre än andra modeller, samtidigt som den kan ta upp kattsand osv, för att den har en större behållare än många andra. 
    Dom missar ju såklart lite här och där, så då och då får man ju köra på egen maskin också! Men förhoppningen är ju att den ska ta lite mer det dagliga underhållet så att det inte blir skitmycket skit överallt hela tiden. Men de ska ha blivit mkt bätre på att ta kanterna, och de bromsar ju vid möbelben osv, och har stötfångare typ så att de inte bankar i. De senaste versionerna kör ett rum 3 ggr på 3 olika program, för att fånga upp så mkt som möjligt. Förr körde dom en gång typ, och det blir ju rätt stor skillnad.
    Ja, vi får se vad vi tycker om det, men vi ska iaf testa som sagt, dom rikigt billiga är ju inget att försöka sig på ens, de har fått riktigt uselt i tester. Irobots roomba finns i massa varianter, och vi har som sagt valt en som är lite dyrare, men men. det blir nog bra  
    Vi ska ju köpa en automover också, men det är kanske en vettigare investering Vi är ju båda gräsallergiker, så kan man slippa gräsklippningen är det ju värt mycket. Skulle annars ha köpt en åkgräsklippare (av samma anledning) och de kostar ju lika mycket, så... Ja... tekniknörd?
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11