• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • sthlmstjejen

Ja det där med avlasting på bb är jättebra, båda med Mellan och F har en bm tagit hand om dem några timmar under natten för att jag skulle kunna sova  några timmar.Guld värt då man kommer hem och vips så ska du ta hand om de andra barnen och allt hushållsarbete osv.. det är värt att stanna även om man, som jag, inte gillar sjukhus.

• Lana

heidi,ja vi var på ett sånt det gick jätte bra.vilken upplevelse det var,skitfräckt.fick med film och typ 20 bilder hem.

rosa,neeej vi blir itne besvikna,men fortsätter hejja ja bra tips från VT och sthlm,försök om du kan stanna på BB för lite vila.

• Vilda Tiger

Det var med nöd och näppe jag överlevde förmiddagen. Lyckeli fick tokspel på vägen hem från Willys, skrek efter banan men då hon fick den bara kastade hon den. Jag tror nu i efterhand hon sa "vagn" (kundvagnen) isf banan. Svårt att veta, det låter rätt lika, tydligen. Banan är "maaan" och vagn kan man ju få till ngt liknanade. Jag glömde ta med mig napp så jag fick sitta vägen hem och tala mycket inlevelsefullt om alla hennes gosedjur hemma. Sedan fick hon spel igen då hon upptäckte, just utanför bilen, att hon inte hade sina vantar på sig... katastrof! Jag fick släpa en gråtandes Lycka, en stor madrass och en matkasse över parkeringen och hem. Pust! Det hela blev lite bättre med mat i magen och Puh på teven och jag själv tröstade mig med lite glass nu efter lunchen.

• Lina S

Oj va spännande med alla värkar Hoppas rosa är inne nu då! Hon har väl ditt nr VT så hon kan messa?

Idag har vi varit och fixat på Elliots o Sams förskola hela förmiddagen, sådär kul för det var inte så trevligt väder. Men barnen fick leka av sig med sina kompisar i alla fall. Har krattat löv i massor och steve har kört sand i skottkärra till sandlådan..

Igår var jag och 3 granntjejer ute och åt och sen var vi på konsert, jättemysigt. Men jag var skittrött och vi åkte allt hem halv tolv, efter att ha druckit en öl på krogen efteråt. Bara att inse att man inte är någon partypingla mer

Ikväll skulle jag och Steve gått ut och ätit för vi firar 6 år, men jag orkar inte. Vi får ta det en annan kväll helt enkelt.
    Han hade fixat med levande ljus, champange och jordgubbar när jag kom hem från krogen igår {#lang_emotions_heart}

Mina föräldrar sitter fast på Kanarieöarna. Undrar när de kan åka hem. Ja det går ju ingen nöd på dem, de bor på all inclusive hotell så de har det bra, men man vill ju ändå hem så småningom...

VT- visst är det härligt med tokspel det får Sam varje dag!

Min bästa kompis/granne äger flygstolen.se hon har inte det lätt nu kan jag säga....

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • 3 barns mamma84
    Rosa:
    Tänker på dig du kanske redan fått en bebis nu
    Eller så är det inte många dagar kvar

Vt:
    Det var en temperaments full flicka du har hemma
    Jag som trodde didos var jobbigt men han e nog lika jobbig han är så envis att jag ibland vara ger upp då han slår och skriker och slänger saker ojoj men det måste bli bättre det är ju tråtsåldern just nu så
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • Vilda Tiger

Nja... jag skulle nog inte säga att Lyckeli är jobbig. Jag tror hon är väldigt lugn i jämförelse med många andra tvååringar, men då hon väl får tokspel (bara då hon är trött och / eller hungrig) så känns det ju nästan värre då, eftersom jag inte är så van. Dessutom tar ofta Marcus hand om tokspelen annars, då han har mer ork och tålamod än jag.

Lina
    Haha! Nämen allvarligt, det var mååånga år sedan jag själv var på krogen efter ett. Men jag tycker inte kroglivet är så roligt heller, så det spelar säkert in.

• goshheidi

LinaS, men guuu va romantiskt!! :) Här är det alltid jag som fixar såntdär och tänker på våra speciella datum.

Rosa, jag var också bombsäker på att du var inne :) Själv tog jag F under armen i morse och for och simma med hopp om att jag eventuellt skulle börja känna av någonting igen, men nada. Blev bara jättetrött och F likaså. Vi sov i kapp i tre timmar när vi kom hem :)

VT, Jobbigt när de får sina spel och speciellt ute bland folk tycker jag. Känns alltid lite pinsamt fast man ju vet att man själv inte bryr sig när någon annans barn är trött eller hungrigt och kinkar och skriker. Med en madrass dessutom och höggravid förstår jag det kändes extra tungt.

• RosaNapp

Jag har varit inne på antenatal idag. Ville se om något öht hänt nu under helgen, men nope. Nada. Är väl som så att all stress och oro stoppar upp det. Puh, jag mår sämre än jag trodde. Dom föreslog att jag kunde stanna en natt och få sovtablett, men sova/vila kan jag göra hemma (ja, jag har faktiskt tagit mig den rätten att bara släppa till L nu). Oron försvinner ju inte av att jag får sova. Får se hur jag gör, dom föreslog också att kanske tänka lite på igångsättning, men egentligen vill jag ju att det ska sätta igång naturligt. Nåväl, känns lite bättre nu iallafall.

goshheidi: det var ju synd, men gott ändå att komma ut

• goshheidi

Rosanapp, Verkligen synd för dig också att inget händer. Kan de göra en till hinnsvepning? Hur har du blivit igångsatt tidigare? Min svägerska fick något slags mognadspiller som gjorde att livmodertappen mjuknade och öppnade sig.

• Vilda Tiger

Hinnsvepning har hon redan gjort, om jag minns rätt.

Rosa
    Knepigt det där, men jag tror mkt på att man ska vara förberedd på något sätt för att det ska sätta igång. Och du har ju haft det mkt... Men å andra sidan har ju alla dina barn dröjt ett tag. Tids nog kommer den! Och oj va jag väntar.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11