• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • goshheidi

En sånhär tatuering av hans namn skulle jag gilla, fast siffrorna kanske i lite mindre storlek, och som du Hellen under namnet.

• linn78

Huset ja; jag har rätt bra koll på alla grejerna du räknade upp jucea, men det är ju det viktigaste också. Har min pappa som får agera besiktingsman om det fortfarande är intressant imorgon när jag kollat på det.
    Jag vet ju inte riktigt hur exakt köket ligger i förhållande med matrummet men jag hade nog tänkt öppna upp höger sidan så det är en bardisk eller ta bort väggen helt. Köket ska bytas i vilket fall som så då gör vi ju som blir bäst för oss. 2 av badrummen/wc är ju färdig kaklade, det är bara det stora kvar och då får vi det också som vi vill.
    Mattan i gillestugan är kanske inte den häftigaste, men jag skulle nog kunna byta ut den mot en heltäckningsmatta i annan färg så blir det ett superbra lekrum till ungarna.
    Allt trä ska målas vitt + andra detaljer också i vitt.
    Framsidan av tomten ska huggas ner och planteras häck eller sättas staket.
    Rosa: i Hörby ligger det=) Men nej, detta är relativt dyrt tycker jag, vårt hus vi har nu köpte vi för 800.000:- så vi lever billigt just nu.
    Men jag tycker huset verkar himla bra och många sovrum, många badrum och man kan säkert göra mycket med det. Bra att kunna skicka ner svärmor i källaren att bo när hon kommer och stör(hälsar på),haha{#lang_emotions_laughing}
    Saliva: det ligger i hörby och utgångspriset är 1 525 000:-

Återkommer säkert med lite frågor och kommentarer imorgon efter visningen. Det är bara jag och mamma som ska kolla på huset imorgon, tycker det är himla skönt när man är själv med mäklaren för då brukar man kunna pumpa honom på mer info...

• 3 barns mamma84

På måndag kl 10.00 ska jag få vul spännade då man bara är så orolig av sig..
    Vill se ett hjärta slå på bebisen iaf..
    Känner mig lugnare nu..

(Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • goshheidi

Jahapp...Så var man ensam igen :( Bara att knipa igen med benen nu då så att inget händer före söndag. Men jag tror det är lungt. Har inte kännt något alls sen förra fredagen....

Rosa, va bra att det inte verkar vara spysjukan igen!

• luzorsus
    jeng skrev 2010-04-21 22:57:59 följande:
    Man redogör driften per år
    ja det förstår man ju men ovanför står driftkostnad per månad,tyckte det stod knasigt bara
  • RosaNapp

linn78: ja, jag kom ihåg fel , kollade länken igårkväll. Jag trodde ändå det var dyrare där runt om, är ju nästan som husen kostar här.

goshheidi: hoppas du inte känner mer nu då. Ett par dagar ska nog gå snabbt.

Jag har ett j-a humör idag. Vill bara vara ensam och varken prata med någon eller vara nära någon. Blir så irriterad bara av att se någon annan. Stackars barn! Och så är jag så rastlös så jag knappt kan sitta still, men kan ju inte sätta mig i soffan med barnen heller för jag klarar inte av att dom klättrar på mig nu. Vill inte låta den här konstiga irritationen gå ut över dom, dom har ju inte gjort något.
    Har börjat känna av lite molande och så i ryggen så jag hoppas att det här är en sorts förberedelse och att det är på g på riktigt nu och att det inte tar alltför lång tid för att gå omkring på det här sättet är inte ok, varken för mig eller barnen känner jag.

• jeng

Linn,

Det låter ju bra!
    Det jag gillade med huset var ju dels att det var större än det vi flyttar till Vi kommer ju få på gränsen till för lite plats och rum, men så köpte vi ju inte huset med tanke på att bo där permanent heller... Det RÄCKER iaf, det är väl det viktiga.
    Ja, och sen skillnaden mot vårt är ju att det där ligger i vinkel. Det gillar jag bättre än så som vårt är byggt (helt fyrkantigt).
    Skönt att ni ändå vill fixa det som nog borde fixas. Istället för att man tror att man ska kunna bo med det och budgeterar utifrån det.
  • linn78

Jucea: ja 6 sovrum och 3 bad är ju helt ok{#lang_emotions_laughing} Vi är också fixare och gör gärna lite själv än att köpa färdigt!

Rosa: jag tycker faktiskt synd om dej, inte det du vill höra kanske men att inte ungen kan komma snart... Hur är det nu, blir det igångsättning imorgon eller?

• jeng

Jag gjorde förresten en budget för vårt hus förra helgen. Skrev in köpesumman och alla avgifter och sen alla kostnader vi har haft på att fixa huset. Ujuj, det blev en liten summa (drygt 1.1) men då är ju huset nyrenoverat också! Vi tror inte att vi går back på det iaf, men det beror ju också mycket på marknadsläget när vi såsmåningom säljer.

Utöver den summan ska vi bygga stooort uterum (50 kvm), altan/däck, och carport. Plus att trädgården ska väl fixas till... Men det är ju mer saker vi gör för att vi vill ha dom, inte för att vi tror att vi får tillbaka det vi lägger in.
    Ja, det ska bli kul att se exakt sen när vi orkar kolla igenom alla kvitton. Nu är det ju bara en överslagsräkning... Rätt billigt ändå för ett nyrenoverat hus mindre än 3 mil från Linköping! Får hoppas att andra också ser det så sen när man ska sälja
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11