• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • jeng

Linn,

Ja det är ju skoj att göra själva! Fast vårt nya hus är ju lite väl mycket att göra kanske Undrar om vi nånsin kommer bli klara hahahaaa... 
    Vi får ju 3 sovrum, 1 bad 1 toa... men sen har vi ju hobbyrummet/gillestugan också i garagedelen, och där finns ju också tvättstuga. Så skönt att slippa ha det i bostadsdelen faktiskt! Vi kommer ju lägga en hel del pengar på ett isolerat uterum och där har vi tänkt ha rätt så öppet så att det funkar som lekrum också. 
    Tittar ni på hus för att det kommer bli trångt i det ni har nu? Vad är det ni har för typ av hus nu, nåt liknande? För oss kommer det ju bli skitstor omställning nu när vi flyttar... Lite magont kan man få över det ibland, men det löser sig säkert
  • RosaNapp

linn78: tack. Jag ska till antenatal den 26 för överburenhetskontroll. Då har det gått 2 veckor efter bf. Hade kunnat få tid för igångsättning med en gång om jag velat och tom fått den redan men trots all oro och stress så föredrar jag att det sätter igång av sig själv. Vill slippa igånsättning så långt det går.
    Så här länge har jag inte gått förut, men just nu känns det ok med det. Bara idag som den där irritationen kom som gör det jobbigt, annars känns det som jag kan lika gärna vara gravid ett halvår till . Vad är jag i nu? V.41+2 tror jag.

• 3 barns mamma84
    RosaNapp skrev 2010-04-22 10:47:08 följande:
    linn78: tack. Jag ska till antenatal den 26 för överburenhetskontroll. Då har det gått 2 veckor efter bf. Hade kunnat få tid för igångsättning med en gång om jag velat och tom fått den redan men trots all oro och stress så föredrar jag att det sätter igång av sig själv. Vill slippa igånsättning så långt det går.Så här länge har jag inte gått förut, men just nu känns det ok med det. Bara idag som den där irritationen kom som gör det jobbigt, annars känns det som jag kan lika gärna vara gravid ett halvår till . Vad är jag i nu? V.41+2 tror jag.
    vecka 41+2 och vecka 41+1 kom mina små hihi så nu ska det bli så för dig med!!
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • linn78

jucea: vårt hus är liknande fast mindre och med större tomt, bara 83 kvm och 1000kvm tomt. 2 sovrum och 1 bad. Stannar vi här ska det byggas ut så det blir ett tredje sovrum men det är så himla dyrt med tillbyggnad, ca 500.000kr kommer det att kosta. Och då saknar vi ju ändå ev ett sovrum om det nu blir twins. Ja, dom kommer att dela rum i många år framöver men någongång vill dom väl ha varsitt eget och det är där inte. Så då känns det skönare på något vis att ha platsen redan nu och att göra vid det efterhand.

• jeng

Linn,

Jag håller med dig! VI pratade ju om tillbyggnad. Men dels kommer vi aldrig få igen dom pengarna om vi ska sälja (vilket vi ju ska såsmånigom) och dels så fanns det inget vettigt sätt att bygga till på så att det blev BRA! Så vår kompromiss blev som sagt att köra vinterisolering (eller iaf höst/vår) på uterummet, dra till på storleken där, och så kunna använda det som extra lekutrymme. Vi har ju ett barnrum, och ett syrum/kontor. Behövs det så kan vi ju göra det till barnrum också, men förhoppningsvis kommer dom sova bra ihop. 
    Näe, när vi känner behovet för större så kommer vi titta efter större. Att göra om inomhus är ju en sak, men en utbyggnad MÅSTE man ju ha folk till för att få det bra och riktigt... Och sånt gillar inte vi
  • jeng

Rosa,

Helt otroligt att du har din mentala hälsa kvar. Ja, iaf med hänsyn till magen menar jag, även om du är trött och less på mycket annat just nu. Jag hade aldrig pallat. Hade ringt sjukhuset och sagt att jag kände mig lurad om jag fick gå över med min 2a unge
    Hoppas iaf att det sätter fart så du slipper igångsättningen, och så att du slipper gå för länge med känningar, för det blir man ju också lagom trött av.
  • Hallonsocka

Linn: Grattis*2!

MissH: Jag såg tatueringen på bloggen! Vad bra den blev!

Appropå sång så "lallar" My mest. Fast hon sjunger med i mumin och "mammamamamamamammamama, pappapapapapapapapappa..." :-P Och sedan sjunger hon med och gör rörelser till imse vimse, då sjunger hon med just på då jag sjunger "upp stiger solen och torkar bort allt regn" hon sjunger Uppiiii och håller ut:-P

Rosa: Urk för sånna dagar, men kom ihåg att du har all rätt att ha den. Sedan kan man förklara för barnen i efterhand.

• sthlmstjejen

jucea: Hihi sötis Tage! Och Ted såg så gulligt busig ut på 14 mån bilden

Rosa: Får du inget UL när du gått över en vecka? Det får man här i sthlm och både med Mellan och F har jag gått på det och känt mig deppig Med Mellan gick jag över 11 dagar och med F 9 dagar. Här blir man igångsatt om man gått över 14 dagar, då får man ringa på morgonen och komma in. Som tur är har jag sluppit det!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11