• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Lana

linn,jaha jag tyckte det bara var bild på 3 läste faktiskt inte mer Okay,va skönt att ni har bestämt er för snapp snapp??

• jeng

Linn,

Jo, dom är jättelika faktiskt! Fast inte ALLTID! SÅ det beror lite på i vilket ögonblick man fångar dom. NU börjar ju Tage "prata" och det låter precis som Ted hihiii. VI får väl se när han växer till sig. Hittills är ju Ted väldigt lik mig och Tage väldigt lik Ph, men samtidigt är dom ju väldigt lika varandra också. Jag tror dom blir rätt lika när dom blir större också.
  • linn78

Lana: nej, VI har inte bestämt oss för det, JAG bestämde det fast Ivan tyckte inte att det lät så spännande{#lang_emotions_wink}

Jucea: Fast jag tycker ju att Ted är en kopia av Ph...

• Vilda Tiger

Hejhej!

Jag var hos bm idag och det såg bra ut. Har börjat samla på mig vatten så vikten rasar ju iväg, men idag var första ggn jag sa till henne att jag inte vill veta. De får skriva ner det men jag mår inte bättre av att se de där tresiffriga talen som kommer vara nu. Det ordnar sig sedan! SF är 35 nu, hb127, tryck 120/20. Hjärtljud 140 i snitt. Jadajada, ni vet gången.

Va har vi gjort mer? Jag har fikat med vänner på förmiddagen, före bm, och nu på kvällen var jag och M på en föreläsning av Susanna Heli, som har skrivit boken "Föda utan rädsla", som till mångt och mycket handlar om dykmetoden. LOVE IT! Den var bra och vi fick en del verktyg med oss till förlossningen. Mest om hur Marcus kan stötta mig under fl, och det kändes rätt för oss.

Lana

Gott att de kollar upp dig mer. Det kan skilja så mkt beroende på vem som utför TULet. Har ni haft Bokström något? Han är mkt bra, är noggrann och hamnar enligt min bm oftast närmast den faktiska vikten då han mäter. Jag har bett om att få honom under mina TUL nu, och gillar honom skarpt.

Jucea

Gott att ni fick packa lite iaf. Hade han haft det bra på avtackningen igår då, Ph?

Sött med era barn som sjunger. Lyckeli kan många rörelser till låtar och mimar med, men det kommer inte så många ord då hon "sjunger". Hon är dock jättemed på alla rörelser och ÄLSKAR sångstunden på ÖF. HOn sitter som ett ljus i Marcus knö och har klart sina favoriter. Och om fröken glömmer en så påminner Lyckeli om den låten.

• jeng

Jodå avtackningen var nog bra. Slutade med att hälften av dom som var med låg och spydde (dom drack kolsyrad sprit... duktigt) och sånt tycker Ph är skitkul... Jag däremot blir bara förbannad, fattar inte varför man måste dricka tills man stupar, är det coolt eller nåt? Men killar är tydligen såna, speciellt tillsammans med andra killar....

Nu kan vi inte åka iväg förrän i eftermiddag heller, för nu har jag ett möte kl 14 ska köpa 2 nya (eller ja beggade då men nya för oss) britax-stolar. Tage ska ju snart byta, och så ville Phs föräldrar ha en också till när dom har Ted. Ska bli skönt att ha det gjort.
    Linn,
    Haha, jaså? Ja nån likhet måste det ju finnas, men Ted är nästan en kopia av mig när jag var liten, fast jag hade rödare hår. Men miner osv är superlikt. Han är jättelik min lillebror också även hårfärg och ögonfärg, så det är nog drag från pappa som lyser igenom eftersom vi inte har samma mamma.
  • Vilda Tiger

Jucea
    ALLA killar är inte såna, får jag påpeka. Men det är jäkligt synd att Ph tycker spya är så ballt...

Lyckeli VÄGRAR ha blöja eller kläder på sig. Nu springer hon omkring naken och ska naturligvis sitta i soffan... jag är skitnervös och frågar en gång i minuten om hon vill kissa på pottan.

• Strözzel

Vt: nakenfisar är såå söta men som sagt lite oförutsägbara med vad de kan släppa ifrån sig. :) Du har inte plastad frotté hemma som du kan lägga på soffan?

• Strözzel

Jag sitter hemma på rumpen med foten högt sen i onsdags då jag gjorde en operation för skräddarknöl. Kom då på att det var väl någon här som hade gjort detsamma för ett litet tag sedan?

• goshheidi

Linn, gissa vad jag har i ugnen - igen! :) Tonfiskgratängen :) Den var så god att jag måste göra den en gång till :)

VT, hahaha. Nervös är jag också när F någon gång springer utan blöja på våra ljusa mattor.... :)

• linn78

Heidi: haha!! jag sa ju att den var så god att man inte kan sluta äta!!{#lang_emotions_laughing} Gillade era gäster också den?

Ang nakenfisar så går jag och Axel på toa på morgonen tillsammans, jag på toan och han på pottan. Sen skulle jag borsta tänderna men det hade redan Axel gjort så jag bara skickade ut honom från badrummet och GLÖMDE helt bort att han bara hade body och sina älskade gummistövlar på sig... En stund senare kommer han och kallar ajs, ajs då har han hunnit både bajs och kissa på sitt rum, trampa i bajset med stövlarna och gå omkring med det på mattan, resten av rummet och i hela hallen... SUCK!! Eftersom han redan gjort sina behov så tog jag itu med golvet och mattan först och hinner precis bli färdig då han kommer och kallar IGEN!! ajs, ajs och visar nu på badrumsgolvet. Så det blev till att fortsätta skura och sen tvätta ungen och sen hans stövlar som var helt fulla med bajs dom också... Jag kunde ju inte ens skälla på honom för dels så förstår han ju ändå inte riktigt ännu och dels så var han faktiskt jätteduktigt som kom och sa till, synd bara att han inte sa till innan{#lang_emotions_undecided}

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11