Tack alla
Allt är fint (ja även med mig, trots att jag förlorade blod även denna gång). Kan dra det lite kort
.
Vi kom in vid 22. Fick en ctg-kurva, som vanligt och sen skulle bm kolla. Hon hade en student med sig och det var kanske det som gjorde susen? För tro det eller ej, men INGET hade hänt, jag var bara öppen 3cm, som jag ju varite en vecka eller så. Dom pratade om sovdos, och att jag fick sova där eller hemma. Sen tyckte dom att jag hade högt blt igen så då ville dom för säkerhetsskull ta en del prover. Medans bm gick iväg för att ordna med det så fick jag flera värkar, och hon var inte borta en lång stund. Deras rotande hade nog effekt
. Så vi bestämde att jag fick ett rum för att se om det satt igång ordentligt nu och ja, det hade det ju. Vet inte exakt vad klockan var då, men vid halv 12? så var jag öppen 5 cm och hade lustgas. Sen gick det snabbt, kraftigt och intensivt blev det. Dom hängde inte riktigt med, men jag visste vad som skedde. Så när det var dags att krysta ville dom sätta skalpelektrod
. Det hanns inte riktigt med, på två krystvärkar var han ute! Och inte liten heller. Ca 4,4 kg och 53 lång, 37 i huvud. Sprack inget, men förlorade 1 l blod igen.
Han är tuttgalen som få, men ett dropp på mig sattes lite ådligt så jag fick inte använda höger arm så att lägga han rätt till bröstet var ju inte det lättaste så tyvärr har jag fått ont, men nu ska det bli ändring på det
.
V och E har välkomnat honom med öppna armar, A är lite reserverad. Han är mest orolig när han skriker, han vill trösta honom då.