• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • linn78

grattis igen!!! har ni något namn på gång? Var L med på fl? Och gick det bra att få passning till barnen?

• RosaNapp
    luzorsus skrev 2010-04-24 20:25:50 följande:
    vad kul Rosa Bebismys
    Ja, skönt att det är över nu . Just nu sitter han i mei-tai på bröstet och sover
    linn78 skrev 2010-04-24 20:31:44 följande:
    grattis igen!!! har ni något namn på gång? Var L med på fl? Och gick det bra att få passning till barnen?
    Har inget namn alls. Ja, L var med. KÄndes lite konstigt till en början, men sen gick det så snabbt och blev så intensivt så jag kunde bara fokusera på mitt. Han var ett jättebra stöd, tack för det.
  • Kvack

Rosa: skönt att L var ett sånt stöd för dig. Och ett stort grattis igen. Stor kille du fick.

• jeng

Rosa,

Skönt att det gick bra, och jätteskönt att du kunde känna stöd i L trots allt!
    Fick du blod nu då du tappade en liter? Här (eller ja i VÄxjö snarare, för jag är ju flyttad nu) var gränsen 1 L och jag har tappat det båda gångerna, lite mindre andra gången. Så jag har inte fått nåt blod, utan bara ett förbud att gå på dusch och toa utan hjälp och strikta instruktioner om var hjälpknapparna har funnits hahaha
    Är du kvar på FL/BB? Eller har du kommit hem?
  • jeng

På tisdag får vi vår Automover Så nu måste jag bara sätta mig och beställa Roomban också så har vi vårt på det torra sen

Jäkla skitallergier har ju satt igång nu, vaknar varenda morgon med snoront i halsen. Och ögonen kliar och öppnas inte ordentligt så man ser drogad ut (vilket man väl är på ett vis iofs) och så kliar det överalt och jag får ju nässelutslag. Igår kväll kliade det och jag hade nässelutslag i hela handflatorna, för jag hade inga handskar när jag var ute och rev i trädgården... Måste köpa en hög idag...
    Verkar bli kanonväder idag, så jag ska ge mig av till Plantagen och kolla in vad dom har för träd och buskar Skänt att få det planterat innan det blir värmechock och man måste vattna 5 ggr om dagen för att de ska överleva!
    Gud så tyst det är här hemma när Ted inte är här... Jag får panik. Han får inte sova borta mer, så nu är det bestämt  
  • Vilda Tiger

Jucea
    Va säger man, man saknar inte kon förrän båset är tomt.

Rosa
    Knepigt det där med förlossningar, att det kan vara så olika. Min syster tyckte att det fjärde barnet var allra jobbigast att föda ut. Hon trodde hon skulle dö. NU var det inte så för dig men hennes fjärde avvek starkt från hennes tidigare. Nu är jag nyfiken på namn! VI har ju bara fått inblick i tjejnamn-tänket. Men nu visste jag ju att det skulle bli en grabb, så jag är inte förvånad.

• Lina S

Rosa - Grattis säger jag här också!!!!!!!!!! Nu har du många grabbar Blir full fart sen haha

Är det någon som är medlem på tradera som kan hjälpa mig med en sak? Innan klockan 22?  :)

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • RosaNapp

VT: ja, hade jag inte haft Vs fl innan så hade jag nog tyckt den här varit den jobbigaste, men jag klarade den med dyktekniken med lustgas. Utan lustgas hade det INTE gått.
    Knappt ens det gick på slutet, men då var det ju nästan klart .
    Även denna gång hade jag väldigt långa och intensiva värkar. Ingen av förlossningarna har varit sig lika, men ska jag jämföra några så är det nog Vs och lillkillens som är mest lika, med tanke på hur snabbt det gick och intensiteten i värkarna.

jucea: nej, jag fick inget extra blod. Däremot en grundlig undersökning från varifrån jag blödde, men dom hittade det inte. Den här gången vill dom inte riktigt släppa hem mig pga blödningen heller, men jag gillar inte att ligga kvar där. Dessutom i ett delat rum på vårdnadsavdelning? Fick inte ens komma till egenvårdsavdelning. Jag har ju ändå gått igenom precis samma sak förut!
    Ja, man får inte låsa om sig och det känns som man är 100 år när dom ska hålla i en hela tiden . Nä, jag kände inte av det så mycket den här gången.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11