Heidi,
Vi hade Ted 4 dagar i veckan, 8-12. Det var viktigt för mig att Ph kunde lämna, så jag slapp släpa ut Tage på morgonen eftersom Tage sover då. Sen var det lagom att man hann vila ut lite och sen hämta Ted. Då äter vi lite och pratar lite och sen sover han middag. Så det passar bra, för då vaknar han så att jag har honom ca 2 timmar själv innan Ph kommer hem. Det var lagom tycker jag, både för honom och mig.
Ja, jag har fått amma eller mata i fred oftast, däremot så lärde sig ju Ted snabbt att då sitter mamma fast och kan inte springa efter mig och då kan man göra hyss... Det var det jobbigaste faktiskt. Man blev en mamma fast i soffan skrikandes på andra ngen att han måste lyssna... Nej inget vidare....
Nu får vi förresten bara ha ted 3 dagar i veckan... Så onsdagarna vet jag inte hr vi ska göra med. fredagarna har han ju alltid varit ledig och då har ph FL. Men nu börjar ju Tage bli större så nu ska det nog funka bra att ha både Ted och Tage hemma. Ja, plus att det gör ju mkt att det är bättre väder nu, lättare att aktivera Ted och samtidigt ta hand om Tage då!!