• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • luzorsus

Ska till Stavsjö imorgon och hälsa på syster som fått smått Ska bli kul att träffa lille Oscar,1 månade gammal. Sen blir Stockholm och hälsa på stora syrran,och gå på Grönan,ska bli jättekull. Bara jag och stora Tova ,5år som åker,Myra är hemma med ögoninflammation ,med pappa.Ska bli mysigt att fara med bara henne,dock kommer jag sakna lill-Myran fetmycket!!!

• Vilda Tiger

Luz
    LÅter som massa roligt för er. Synd att Myra är sjuk, dock.

Kvack
    Ja, jag gillar magen mycket!

• Mareldsbarn

Oj vad mycket som har hänt i tråden den sista tiden

Rosa, hur fungerar livet hemma? Så roligt att det blev en pojk och att allting gick bra. Viktigt att du kände stöd av L trots allt runt omkring er. Har pojken fått något namn än? Ser inte det någonstans men kan ha missat förj agh ar läst igenom flertal sidor nu.

VT; Hur mår du? Din mage rockar ju Ser att ni pratat om att flertal människor påpekar att du har stor mage. Jag tror att man egentligen blir förvånad över hur pass stor en kropp kan bli när man väntar barn. Det är ju faktiskt fascinerande hur en människa kan vistas innanför din hud och töja ut en kropp så mycket som den ändå gör. Det är coolt helt enkelt men inte roligt att alltid höra att man är stor kanske. Jag fattar la att magar b lir stora när folk blir gravida så jag tänker inte på att påpeka det på det sättet. Du ÄR otroligt vacker med det sättet du bär upp ert andra underverk på. Me like

Sist jag skrev här så bollade jag med er om sjukskrivning och mådde psykiskt dåligt. Jag fick en psykologtid och tog den. TOppen att få sitta och bara få prata om sig själv och få stöttning i att reda ut ens tankar. En kollega (min bästa kollega) råkade ut för en olycka förra helgen. Han är 29 år och var på krogen men en vän. De hade tydligen tagit sig ut till sävedalens banverk och hoppat på tågen (!?!?). Jag förstår verkligen inte varför han gjorde en sådan sak för det är inte likt honom alls i mina ögon. Tyvärr gick allting snett och min vän F fick ström i sig och föll ned från ett tåg. Det har pratats om att han itne ens skulle överleva, att han skulle fått amputera ett ben, att han skulle fått en hjärnskada. Ja processen har varit upp och ned ett tag nu. Idag ligger han fortfarande nedsövd, han får behålla sitt ben och har ingen hjärnskada men han har 50% brännskador över sin kropp och har nu fått lunginflammation samt blodförgiftning. Inte bra. F hann två dagar innan olyckan berätta för mig att han hittat ett nytt jobb. Varken han eller jag trivs så bra där vi är. Jag grattade honom och sedan skickade han ett sms till mig där det bland annat stod att framtiden inte finns för varken honom eller mig på den arbetsplats vi är på idag. Att han hoppades att jag också skulle finna ett nytt jobb därj ag blir uppskattad för det jag kan och det jag gör.

I förra veckan ringde en kvinna och ville boka in mig på en intervju. Det är en nystartad verksamhet (IGEN ) som jag vet att F hade sökt och även fått men han hade tackat nej just för att det var lång resväg för honom. I måndags var jag på intervjun och igår fick jag reda på att jag fått jobbet med löneökning och trots att jag kommer att börja redan i maj så får jag vara ledig hela Juli månad Jag är superglad! Min chef är informerad och jag får också ta tjänstledigt. Känns så himla skönt!

• RosaNapp

Mareldsbarn: men fy, vad hemskt. Hoppas han klarar sig. Samtidigt, vad skönt att det har ljusnat för dig nu. Både med samtal och nytt jobb med löneökning OCH ledigt .
    Nej, lillkillen har inget namn än.

VT: ja, där kan man snacka rockande bebis

• MissHellen

Mareld: Läskigt! I morse tänkte jag faktist på dej, hur allt gick och hur du mådde!
    Jättehemskt med din kompis. Men kul att läsa att du låter so positiv och glad. Nytt jobb och ledigt, låter precis vad du behöver!

Rosa: Hur funkar livet som 4 barnsmamma då? Jag är så himla impad! Jag har nog med Elton.. Är väldigt mycket trots just nu! Jag håller på att bli tokig!

Tack för alla kommentarer om tatueringen! Jag är superdupernöjd

• Mareldsbarn

Rosa och Miss H; Vad fina ni är. Tack! Ja det känns jättetråkigt med F på jobbet. Saknar att inte kunna bolla och dela med mig av detta till honom då vi båda gjorde den här jobbsökarresan tillsammans. Måtte han bara klara sig och få bli återställd.

MissH; Jag fullkomligt älskar din tatuering!

• goshheidi

Mareld, Oj vad glad jag blev när jag läste att du hittat och fått nytt jobb!!! Stort grattis till det och jag hoppas det gör att du börjar må bättre och får den uppskattning du verkligen förtjänar.
    Men fy så läskigt med din arbetskollega! Vilken tur att han överlevde!! och att det verkar gå åt rätt håll i alla fall. Verkligen galet av dem att hoppa på tåg! När spriten går in går förståndet ut :/ och man gör saker man annars inte hade gjort.

• Vilda Tiger

Mareld
    Jag blev så glad av ditt inlägg! Du har haft det så tungt och grubblat över det här så länge, och så löste det sig så bra nu ändå! Jag önskar dig all lycka till med nya jobbet och GUD va skönt att du får juli ledigt. Det är klart att det här med F känns tyngre. En wake-up-call för dig, men ett ödesdigert misstag för hans del. Jag hoppas att han klarar sig, och ser det positiva med att han får behålla benet och att det nu "endast" är brännskadan och lunginflammationen han har att slåss emot. Livet kan te sig orättvist, ändras hit och dit på ett ögonblick, men har vi tur kan vi får ut ngt positivt av det, se ljusglimtarna och lärdomen vi kan dra av det hemska. Kramar till dig!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11