• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Vilda Tiger

Jucea
    Låter som om ni har fullt upp! Kul att saker och ting börjar falla på plats där i nya huset.

Lille
    Alltid lika skoj att se dig skriva en rad. Jag kanske inte kommenterar din blogg så himla ofta men jag läser ALLT, hejar och hoppas, lider med dig då du mår dåligt och glädjs då du mår bättre.

Heidi
    Jobbigt med tuff natt. :-/ Här fick vi sova till åtta, vilket inte hänt på aplänge.

Kvack

Gott med en barnfri dag då och då! Hoppas den blir bra.

Jag har just ätit lunch och ska slänga in en äpplepaj i ugnen. Min lillasyster kommer hit med sin hund om en timma och då hoppas jag Lyckeli har sovit färdigt.

• Lana

VT;nja hade nog honom med Elly tror jag.men inte denna gången,än.
    Åh ytterligare en sådan underbar bild på dig

sthlm, beklagar

Rosa,JÄTTE GRATTIS va roligt,äntligen.åh så många känslor på en gång

Har läst men minns knappt vad jag skulle skriva,har världens teflon minne!
    Nu ska jag INTE bli långvarig på datan,uatn drar min mot soffan nu och senare till sängen.God natt tjejer!

• goshheidi
    VT, fina fina magen! Tror du att du kommer att sakna magen sen? Jag minns att jag saknade magen och sparkarna när Felix blev född. Tokigt ju eftersom man hade världens finaste bebis utanför magen juh som sparkade och höll på :)
    Hihii. Gullig bild på Lyckeli o M i soffan! Ang. bananer med salt. Jag sätter smör, banan och curry på mina mackor ibland. Jättegott! :)

Inatt sov vi bra. Man är som en helt annan människa när man får sova ut ordentligt. Igår blev jag irriterad på allt och hade inget tålamod alls. Nu är det bättre :)

Oj vad roligt med egna plantor och växter Jucea! Ha ni stor tomt? Jag skulle vilja ha ett växthus, men det lär nog dröja kanske till nästa år.
  • Hallonsocka

Måste instämma med dig Heidi! My vaknar ju oftast samtidigt som det blir ljust ute (har problem med persiennerna i sovrummet och bara gardiner att dra för med just nu) det innebär att My vaknar kring 04.45 på mornarna och vill kliva upp. Men jag ho för med lite extra inatt och fick sova till 06.20! TJOHOPP!

Jucea: Hihi, vad härligt att hålla på och dona i en trädgård, jag har ju sått mina fröer och nu har alla skott kommit upp.

VT: Världsfinaste magen!

Nu har jag ätit husmans och kaviar, gottigotta, problemet är väl att jag har en kopp kaffe som väntar men den riskerar att få en konstig smak efter kaviaren :-/ Hm, idag ska jag i alla fall fortsätta plocka. My får se mycket teve nu för hon hostar så mycket och det är enda ggn hon sitter någorlunda still. Hon hostar i alla fall mindre då hon sitter lite stilla, sedan får det bli lugnare aktiviteter, typ läsa, rita måla och sådant.  Andra bra tips på vad man kan göra som inte är ansträngande för lilltjoffa? Det regnar ute så blir nog bara en kortis promenad om det blir över huvudtaget :-/

• Vilda Tiger

Hallon
    Baka ngt? Bada? Hjälpa dig laga mat (typ skära gurka med matkniv), rita med fingerfärg, sjunga. Det var det jag kom på. Kvart i fem är ju liiiite tidigt. Jag fick "sovmorgon" till sju här och det är faktiskt rätt bra. Får jag välja vill jag dock sova till halv åtta...

Jag vaknade inatt och trodde fasen jag skulle föda. FY va ont dte gjorde! Men, nu till grejen, jag vet inte om jag hade så ont för att jag faktiskt hade förvärkar from hell eller om det var för att jag drömde att Lana födde en grabb och jag hjälpte henne med värkarna. :-/ Jag var dessutom låg i socker så det var bara att gå upp och äta, och jag blir ju lite snurrig då, så jag kanske fick för mig att det gjorde mer ont än det gjorde. Men jag vet att jag hann tänka: "jag vill inte föda igen om det ska göra så här ont!" så det kan ju inte bara vara påhitt.

Idag åkte Marcus till jobbet. Två dagar ska jag och Lyckeli roa oss själva. Får se hur det går...

• Hallonsocka

VT: Iiih! Spännande!
    Bra förslag och det är ungefär vad vi ska göra, fast badet sparar vi tills ikväll tror jag.... hon behöver nog tvätta håret också. Baka har hon nog aldrig prövat, jooo lussekatter! Men det borde vi kunna göra bröd blir toppen! Tack för tipsen!

Nu har jag lagt upp lite bilder på balkongmöblerna vi målat om, tyvärr inga "före" bilder :-/ Men men kika in i bloggen om ni är nyfikna!

• goshheidi

Hallon och alla andra. Här får ni ett recept på goda bananmuffins:

200 gram flytande eller smält margarin
    2 ägg
    3 dl socker
    8 msk mjölk
    1 - 2 bananer (obs ska vara mogna)
    2 tsk vaniljsocker
    2 tsk bakpulver
    1 tsk bikarbonat
    4 1/2 dl vetemjöl

Grädda i 15 minuter i 225 gradig ugn.

• goshheidi

VT, är också gräsänka fram till torsdagkväll. Men detta är hans sista arbetsresa nu. Så jag får ta och knipa igen - igen :) Det är dock inte så långt bort så om nåt händer så hinner han hem i.a.f.

Ujuj. Onda värkar. Jag tänkte samma som du, att jäklar, var det såhär ont det skulle göra nu igen :)

• Rimfolina

Heidi: Åh, har ett par bruna bananer som jag tänkt slänga hemma, nu kanske jag orkar få ihop dem till muffins i stället. Om jag hinner... Har inte bestämt om jag ska åka och träna ikväll, känner mig inte helt frisk men är ändå så träningssugen... :-/

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11