• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Rimfolina

Mareld: Grattis till jobbet! Tråkigt att höra om din kompis. Synd att sprit verkligen kan få folk att göra tokiga grejer...

Rosa: Undrar som alla andra hur det går för er där hemma?

Heidi: Jag brukade passa på att läsa för Tyra medan jag ammade Ester, det gick ganska bra.

sthlm: Skönt att ni snart är klara med flyttandet! Hoppas att ni kommer att trivas!

• Lana

Jucea,det däremot är jag inte så bra på VAD man ska äta.då jag oftast glömmer bort halsbrännan när den inte är där och plopp så komemr den fram när jag äter typ äpplen mm.pust.

mareld,härligt att det hjälpte att få prata av sig.Det är viktigt att ibland ta hjälp.
    Fy vilken otur din vän har haft.hoppas verkligen allt blir bra med honom.
    GRATTIS till nya jobbet,va underbart sjukt glad för din skull.

Lina; hihi härligt med en "slipap göra middag" helg.alltid välkommet

heidi,jag ka nverkligen inte bestämma mig om vi ska ha dagis til lELly eller inte.Ibalnd vill jag ah det för att hon "behöver" springa av sig.Men så tänker jag ah det kan ju vi göra,som att vara ute,ÖF mm.MEN ALLA Ellys kompisar börjar dagis nu i höst.vem ska hon då leka med på ÖF om där inte finns nägra att leka med Så jag grunnar korta dagar bara.men å andra sidan så "ska" hon ändå på dagis till januari.men ja som sagt är kluven.men jag hade nog haft 3st 5h dagar.då hon kommer runt 9,30 vid samlingen på morgonen och går hem innan mellanmålet på em vid 14-14,30

• Lana

sthlm,skönt att det äntligen blir av.

Jisses är det nån som haft grvidklåda? minns att Rosa hade det va? Jag har haft "lagom" med vatten i mig,inget som stört mig.men de sista två dagarna har huden börjat strama,mest över händerna och armarna.De har kliat lite ett tag men inget jag grunnat på.Idag kliar det något vansinnigt.och jag känner hur hela kroppen spänner.är det vattnet? för det syns typ inte vid strumpor mm.känns värre än vad det är.Men just denna klåda.ska be BM kolal levervärdet på måndag.nått annat ni grunnar det kan vara?

• RosaNapp

Lana: jag hade inte gravidklåda, men en period då det kliade väldigt mycket på hela kroppen. Kliade på händer och fötter under slutet också. Vet inte vad det berodde på dock. Jag smörjde med kylbalsam, lotion och diverse för att stå ut dom värsta stunderna. Kyla hjälpte till.

Har inte så mycket tid att sitta här nu, trots en nöjd liten skit. Jag tar varje tillfälle i akt att vila/sova så jag kommer ifatt sas. Lillkillen är i varje fall en väldigt lugn och nöjd liten kille. Äter, sover och skiter, typ . Barnen är väldigt glada i honom och även A. A är väldigt noga med hans napp .

Nu har jag ju fler barn som sysselsätter varandra, men när jag fick äldsta så satte vi oss i soffan och myste samtidigt som jag ammade, läste bok eller såg en film. Passade på att ge henne en frukt och liknande också.
    Sen har jag aldrig haft problem med att amma i olika ställningar så jag har gått, legat ner, suttit och allt efter vad situationen krävt.

Hur det går hemma? Påfrestande. Ska iallfall på visning på lägenhet på lördag. Står som 1a på den, så jag hoppas den blir bra. Är dock inte inflytt förrän i augusti isåfall...
    L klarar av det här långt bättre än jag.

• goshheidi

Tack för tipsen!

Idag hände något som inte hänt tidigare. Jag somnade ifrån F :/ Jag skulle bara lägga mig ner på madrassen som vi har bredivd hans säng en liiiten liten stund tänkte jag. Bara vila ögonlocken lite lite....och jag somnade!!! Innan jag for iväg till fjäderholmarna hörde jag att han snällt lekte med sina legobitar. Jag vaknar en timme(!!?!) senare och då ligger F också på golvet några meter ifrån mig och sover han också (!!) Klockan var 10 och det var ju inte alls hans vanliga sovtid, men antar att den ovanligt tidiga morgonen för oss gjorde att även han blev trött...
    Men tänk om något hade hänt!!! Ushhdå!!!

• 3 barns mamma84
    Bjuder på magbild i vecka 8 tagen idag v 7+2

Idag ska vi till Cirkus kl 19.00 ebba vet fortfarande inget men nu har sambon kommit hem med 3 biljetter och didos kommer in grattis hehe fuskisen vill oxå vara 1§år haha
    Så nu sår ebba veta nør vi ska till cirkusen ååh massa elefanter osv
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • jeng

tog ungarna till ikea efter dagis idag, shoppade såna låd-ställningar till deras garderob. så nu har dom en varsin takhöjd stapel. har sorterat in alla kläder som låg överallt på golvet i högar också, superskönt!! älskar ikeas antonius, och det lär bli såna i hela hobbyrummet också till den förvaringen vi behöver där.

vi hade en skitnatt igår annars. teed vägrade sova, så han lekte i ett par timmar, sen såg han lite tv med mig, och sen leka igen. till sist gick han och la sig självmant iaf. men vid 1 så vaknade han och grät/gallskrek, så man fick ploppa napp, hjälpte inte utan han vaknade igen och skrek. tog upp han till min säng, där han for runt och pratade i ett par timmar innan han somnade. och vid 4 var det dags för tage att ha mat och blöja... jippi för en som har svårt att somna, 1.5 timmars sömn tror jag. otroligt att ted orkade med dagis och ikea idag... nu har han iaf somnat, även om han ville leka ett tag först idag med.
    på söndag fyller jag år hoppas att mina gäster har tagit fasta på mina önskemål om träd och buskar, så att jag får massa spännande att gräva ner sen
  • jeng

Jahopp, då var Ted också genomförkyld... Skitkul inför kalaset imorrn...

• Vilda Tiger

Jucea
    Trist! Men kanske är han iaf bättre imorgon? Annars får ni flytta kalaset till nästa helg, eller?

Heidi
    Jag tror alla gör det där nån gång; somnar ifrån. Bara man har ett någorlunda barnsäkrat hem, som att man inte har knivar tillgängliga eller lägger ut rävfällor i hallen ( ) så vaknar man nog om barnet hittar på något hyss. Sött att han somnade på golvet intill dig, tycker jag!

Rosa

Jag väntar med spänning på namn! Gott att lille herrn verkar nöjd och och glad. Och sött att A är noga med hans napp.

Jag är så NÖJD över att Lyckeli inte reagerade dumt då vi var hos en vän igår som fick barn för 2 veckor sedan. Ni vet, hon som födde hemma i badrummet. Lyckeli har ju förr då jag har hållit bebisar reagerat genom att skrika åt mig att minsann lägga tillbaka ungen och själv vilja vara i mitt knä. Men igår då jag och Marcus höll Freja så satte hon sig intill, klappade de små fötterna och skrattade då Freja rörde sig. Det värmde mitt mammahjärta!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11