• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • RosaNapp

VT: jag tycker tvärtom, gnäll om du vill . Men förstår att det är tungt nu, nu börjar ju värmen komma också och då kommer ju vattnet som ett brev på posten.

Rimfolina: om du är säker tycker jag du ska göra det. Jag var ju säker och ändrade mig om en till. Nu iom att vi kommer skiljas kommer jag inte göra det, behöver ju inget prev.medel nu . Annars hade jag gjort det nu.

Inget namn på lillkillen än. Väldigt svårt att hitta.
    Har dock hittat en lägenhet jag gillade. Hoppas bara bli godkänd nu.

sthlmstjejen: vad skönt med flytten och att du trivs

jucea: grattis.

• Vilda Tiger
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-02 20:56:10 följande:
    Vt det är så när det är sommar ute och man är gravidMan ska inte gnälla..
    Eller vadå? Varför får jag inte gnälla lite?
  • Vilda Tiger

rosa
    Va skönt, då kan jag få "gnälla" lite hos dig iaf. Förstår att du vill ha ett namn till skrutten, jag är bra nyfiken jag med. Så kul att du gillade lägenheten du tittade på! Hoppas du får den nu. Du stod först i kön, va?

• Rimfolina

VT: Ja, det är ju väldigt definitivt men jag tror att jag kan känna mig nöjd. Om jag ångrar mig kan jag ju hjälpa familjer runt omkring med deras små i stället. Det brukar göra både stora och små glada att ha en extra vuxen till hands. Har bara testat mini-p och kombinerade p-piller. Vill inte ha kopparspiral, tycker att jag böder tillräckligt ändå. Det alternativ som min BM rekommenderade var hormonspiral men jag vill ju gärna slippa hormonerna, särskilt om det kan påverka SI-lederna som ju är mitt stora problem just nu...

Rosa: Skönt att du har hittat en lägenhet, håller tummarna för dig!

• Vilda Tiger

Rimfo
    Ja, men gör så att du tänker en del på det till efter sommaren eller så. Ni får köra på dubbel kondom tills dess. Känns det fortfarande som rätt beslut då så varför inte? Två barn är ju precis lagom, en till var sin förälder om man säger så.

• 3 barns mamma84
    Vilda Tiger skrev 2010-05-02 21:07:09 följande:
    Eller vadå? Varför får jag inte gnälla lite?
    Du kanske får bli ingångsatt om du ahr så jobbigt
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • KaOl

vt: tycker att du får gnälla hur mkt du vill! Det är asjobbigt i slutet, när man är sådär tung och ffa om man samlar vatten. Det gör ju så ONT! Himla tur att det är så nära nu i alla fall. Kram!!

rosa: håller tummarna att du får lägenheten!!

Jucea: Grattar på födelsedagen här med - hoppas att du haft en toppendag!

Rimfo: Så drygt att det kommer tillbaka så där! Du ska inte försöka gå regelbundet t kiropraktor + sjukgymnast (för att både frigöra och stabilisera bäckenet ordentligt)?

Haft en jätteskön helg med massor av trädgårdsarbete + staketbyggande. Skönt att jobba med kroppen och få massor av frisk luft!
    Diddi har varit dålig; förstod idag att han nog haft tredagarsfeber, för helt plötsligt är både bål och ansikte helt täckt av prickar. Stackars diddisen; han har nog haft blåsor i munnen, för han har inte velat äta eller dricka eller ens ha sin älskade bappis.

• KaOl

vt: hur är det förresten med händerna den här gången?? Har du klarat dig från karpaltunnelsyndrom?

• Vilda Tiger

KaOl
    Alltså... jag har kanske missat ngt, men Diddi - är det Måns det? Så gott det låter med en riktig utehelg. Du behöver nog massor av rekreation efter allt jobb under våren och då är ju uteliv och motion i lagom mängd det bästa. Ang karpalen så har det kommit NU, den sista veckan, då vattnet kommit. Nerverna trängs där inne, antar jag. Jag sov med skenor inatt för första ggn. Annars har jag känt av det liiite men bara vid rörelser som inte är så bra, som att kasta iväg något genom att snärta till med handleden. Jag har ju varit medveten denna graviditet om vad jag ska undvika att göra för rörelser och hur jag ska lyfta. Men vattnet är nog en av de största bovarna för mig.

• Rimfolina

KaOl: Jao, om någon betalar... Sjukgymnast är ju OK för 100 kr per gång men kiropraktor för 400-500 kr per gång har jag inte råd med så ofta... =(

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11