• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • KaOl

vt: hihi ja diddi är måns ; han kallar sig själv så, och då blir det att vi andra oxå gör det!

• KaOl

sthlm och rosa: J och jag hade ju 3 barn innan, varav inget var gemensamt. Måste bara säga att beslutet att skaffa Måns var ngt av det bästa vi gjort; han binder liksom ihop vår familj.. Även om våra äldre barn kallar varandra för bror o systrar så blir Måns liksom något som ALLA har gemensamt. Alla är lika mkt släkt m honom... Äsch svårt att förklara . Vad jag försöker säga är att jag nog inte skulle rekommendera sterilisering nu; det kan vara så att du träffar någon och att ni kommer fram till att just NI vill ha ett gemensamt barn - när de du redan har har blivit lite större.
    Fast känner ni att sterilisering är helt rätt, så är det ju det; bara för att jag upplevt det på ett vis så behöver ju inte alla göra det  

• KaOl

.. och jag kan tillägga att de första åren så var både J och jag totalt övertygade om att de 3 vi hade då räckte och blev över

• Mareldsbarn

TACK alla för era fina ord och gratulationer inför nya arbetet! F som jag pratade om. Han som var med om olyckan. Han ringde själv (!!!) i fredags till arbetet. Snacka om att min kollega blev snopen när han svarade i telefonen och mötes av en igenkännande röst som sa; "Hej det är Fredrik". F berättade att han mådde ok efter omständigheterna. Han hade fått sy väldigt mycket i huvudet och har brännskador på 43% över kroppen, dock inget i ansiktet. Han sa att han och en vän var på väg till en efterfest när olyckan inträffade. De skulle gena över en tågbanan och hade halvsprungit och nånstans på vägen hade F snubblat och ramlat ned (?) 4 meter. Det var då han slog i huvudet och det var därför de befarade hjärnskada. Han hade på vägen i fallet stött på ström och därför fått sina brännskador. Lite luddig information men skönt att också veta att han faktiskt inte var heldum som sprang och hoppade på tåg som vi fick höra från början. Och det bästa av allt var att han själv ringde och berättade hur han mår och att han mår som han gör Goda nyheter med andra ord! VT; Ääääntligen får jag höra lite gnäll från dig Du som har stöttat oss alla i tråden när vi har gnällt. Jag har fascinerats många gånger av hur du orkat. Du har varit positiv och mött varje människa, stöttat och följt upp oss när vi har fallit och gnällt. Det är jättetråkigt att du mår som du mår just nu i graviditeten men jag är glad att du känner att du kan gnälla med oss Vad mysigt att du har bäddat spjälsängen och ställt fram den. Nu känns det nära va? Hoppas du slipper gå så länge med allt detta vatten i kroppen. Det är ett under att ens kropp klarar av så mycket som den ändå gör och nu är det ju inte konstigt att din säger ifrån. Ta lugna fina dagar nu så gott du kan Rimfo; Det är så svårt att råda någon till vad den ska välja när det gäller sterilisering. Nu undrar du visserligen hur vi skulle ha gjort men jag vågar varken säga bu eller bä i din situation. För mig känns det dock, precis som VT skrev, så definitivt att sterilisera mig. TÄNK OM jag vill ha fler barn, förlorar jag en bit av känslan som kvinna när jag steriliserar mig? Ja det är sådant jag funderar på och det visar bara att jag nog itne skulle kunna göra det utan i möjligaste mån finna andra alternativ i första hand. Däremot, om det känns bra för er att göra det så ser jag inga problem i det hela. Tror dock att man behöver prata prata och prata om saken så du verkligen förstår vad det innebär så att säga.

• Mareldsbarn

Men ååååh, det blev ju inget mellanrum för mig nu! VT och RIMFO; Jag har skrivit till er nånstans i den långa texten jag har lämnat här ovanför

• Lina S

Jag tänker också som Kaol när det gäller sterelisering, jag hade nog väntat... Tänk om du träffar någon som inte har några barn. Fast du kanske inte vill ha fler för det Ja det är ett stort beslut.

En kompis till mig som också bor här i Viken är kompis med Anna Anka. Hon var tydligen här i helgen. Tänk om jag hade stött på henne på morgonen på vårt lilla bageri, för där var vi båda snacka om att man hade blivit chokad. Hon är underhållande att titta på, men jag kan bara inte med människan...

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Rimfolina

sthlm: Nä, kondom känns för osäkert. Om jag då skulle bli gravid skulle jag ju tvingas till abort och det vill jag inte.

Mareld m.fl.: Mmm, jag förstår precis hur ni tänker och vill ju egentligen inte bli av med möjligheten att ångra mig men det stora problemet är ju just att jag tror inte att min kropp skulle hålla för en till graviditet. Och jag är inte villig att ha ont i resten av mitt liv bara för att få ett barn till. Eller bara och bara, men ni förstår säkert...

• sthlmstjejen

Rimfo: Jag förstår dig helt o  fullt med att du inte vill få men för livet när du ändå har valmöjligheten att inte vara gravid mer och därmed så utsätts inte din kropp för de påfrestningarna mer som en graviditet innebär. Ni har ju 2 friska barn, vad säger din man?

KaOI: Jo du har ju rätt i att livet kan ändras helt och att man helt plötsligt tycker att det känns helrätt med ett barn till, så sterilisering kanske inte är nåt för mig trots allt? Kan ju bli annat om man känner att man delar ansvaret för ett barn liksom. Men jag har hormonspiral nu och tycker inte att den känns bra, känner mig så påverkad av de hormonerna... men vill inte ta ut den heller. Jaja får se...

Sen måste jag återigen skriva att jag och barnen trivs KANON här i nya lgh i området! Kommer aldrig flytta

• linn78

hej tjejer, jag är så fruktansvärt trött så jag gör inget annat än sover känns det som, men grattis till nya jobb och lägenheter iaf det är vad jag kommer ihåg just nu.
    Idag var jag på vul igen och nu hittade vi bara ett foster. Känns lite tråkigt och lite skönt. Fast gyn tyckte att det var lite märkligt för då har det andra fostret tillbakabildats helt på två veckor för det fanns inte ett spår av det. Och någon blödning har jag inte haft så den bör inte ha kommit ut.. Så ev kan den gömma sig fast det är en ganska liten chans för hon rotade runt en hel del därinne=) jaja, det märks väl på rul isåfall. Bf 5 dec, jag är i 9+1 idag exakt som jag själv räknat!

Nej, nu ska jag gå och lägga mej, gonatt!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11