Vilda Tiger skrev 2010-05-04 13:05:31 följande:
LinnJag är inne på ditt spår. Jag förstår att det är jättetungt att få mf men att kalla sig ängelmamma efter ett mf i vecka 8 är... tja, lite överdrivet enligt mig. Jag har inte varit i sitsen själv och inser att folk känner olika, men det är ju lite knepigt att en person som fått mf i vecka 8 skulle vara ängelmamma i samma grad som en person som förlorat sin ettåring i en olycka eller PSD. Ang oron så tror jag det blir lite hajpat då man hänger på ett forum som fl. Här triggar folk igång varandra. Jag ser inte alls samma oro hos "vanligt folk" på stan över att de ska få mf, måste göra VUL och sådant.
precis! I decembertrådarna pratas det bara om oro och symtom och rädsla för missfall och folk skyller på läkarna om nåt går fel och vil ha tidiga vul. GUUD! Kan inte människor vara glada istället? Dom är ju gravida vilket nästan alla längtat efter. Man kan inte göra något åt mf ändå så varför hålla på och stressa över det. Det är ju toppen att ha lyckats bli gravid, så njut istället!! Jag bara väntar på att veckorna ska gå lte så folk kan börja prata om annat.
Vt igen: usch, jobbigt med alla förvärkarna... Axel låg och knep mej i urinblåsan sist, det var inte heller speciellt skönt
Rosa: jag tycker jag har läst någonstans att dom har tagit bort subventioneringen för sterilisering, så nu kostar det många tusen istället. Fast det är kanske olika i landstingen också. Jag tror lite som sthlm att du kommer att känna dej mycket bättre när du flyttat och fått ditt eget ställe. Kram till dej