Vilda Tiger skrev 2010-05-04 20:36:44 följande:
Kvack och HallonTack! Jag ser fram emot att ha båda mina barn i den och strosa runt. Lyckeli gillade att sitta i den i affären med, sa hon. Ang det här med änglamammor: man får ju välja själv huruvida man vill kalla sig änglamamma vid ett tidigt mf men det känns lite tokigt för MIG. Var gränsen sedan går är ju väldigt oklart, och väldigt personligt. Jag hade garanterat sagt att jag var änglamamma om jag fött ett dött barn efter v 22, då det räknas som en person enligt statens regelverk också. Innan dess vet jag inte... skitsvårt. Innan v 12 känns för MIG som att det inte är ett barn i den bemärkelsen att jag skulle kalla mig änglamamma. Men sedan kan det ju göra ont att få mf då med, självklart! Men jag kan ju bara se hur jag känner NU i jmf med hur jag kände då jag var i v 10. Nu känner jag ju mitt barn, det skulle klara att leva utanför magen och jag vet dess dygnsrytm. I v 10 har jag ju ingen relation till embryot på samma sätt. Låter det hårt?
i vecka 9-10 är det ingen emeryt längre enligt bm.
Men skönt att du förstår..
Än idag kan jag inte komma över det och kan bli lessen men jag har ju en nu i magen men jag känner inte lika starkt nu konstigt nog.