• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Rimfolina

VT och Lana: Tack, söta ni!

Har gjort två fina fynd idag på Lions årliga Loppmarknad. Ett stort, rejält bord till förskolan för 100 kr och en Tripp Trappstol i nyskick. Lade ett bud ifall vi inte skulle vara kvar (den var med på auktion) på 700 kr och så skulle de höja alla bud med 20 kr för vår räkning upp till max 700. Tänkte som så att de brukar gå för ca 500 kr på Blocket (i Norrbotten) och då hade vi kanske fått åka till Luleå och hämta den eller så, det är 16 mil med bil så 700 kändes OK. Gissa vad vi fick den för!?! 120 kr!!!! Är så himla glad, har letat på Blocket ett bra tag men de som läggs ut försvinner samma dag, typ. Eller så får man köra till Piteå eller så, 26 mil... Gjorde min dag, i alla fall!

Träffade dessutom ett par barndomsvänner som kom förbi på en fika efteråt. En av dem hade sin första barnfria heldag sen hon fick barn för 7½ månad sen.

• Vilda Tiger

Jag ska skriva mer sen, men måste bara säga att Steve är snyggare in real life, even. Och trevlig som få, precis som Lina, Lana och Mikael. Nu ska jag viiiiila en stund innan jag orkar knacka lite mer på tangenterna. Är helt slut efter en hel eftermiddag på Universeum.

• Vilda Tiger

KLart jag gör, Luz! Bra att du säger till om det. Jag ska försöka fixa in några bilder ikväll redan.

Rimfo

Åh vilket klipp du gjorde med stolen! Förstår att det gjorde dig glad.

• jeng

Hej tjejer,

Vi är i Växjö och packar, så jag har inte så mkt datortid just nu. Men jag har iaf läst ikapp och uppdaterat mig på veckans intriger
    Rimfo,
    Superbra fynd!!! jag vill också ha tripptrapp, men jag insåg att de är för dyra, så vi köpte en Gasell istället till Ted, den funkar bra, men är ju inte lika rejäl direkt
  • jeng

Tage verkar förresten kunna sova i princip dygnet runt om han får ligga i vår EL Liggvagn Bara man byter blöjan och fyller på med mat, så. Sötnos, och skönt att han är enkel att ha att göra med nu när baken har läkt ihop!

• goshheidi

VT, hahaha. Samma skämt går också alltid hemma hos min kusins pappa =D
    Sitter och väntar med spänning på bilderna :)

Ni borde få se en filmsnutt jag spelade in idag, men jag tycker att det känns lite oetiskt att lägga upp bilder/filmer av F på nätet, så ni får helt enkelt bara lita på mina ord när jag säger att det var/är jättegulligt :)
    Till saken :) Han sa sitt längsta ord hittils. Han sa gäävskopa :) Och han sa det om och om och om igen med världens gulligaste min dessutom :) och jag fick det filmat med mobilen. Vi såg en stor grävskopa utanför vårt hus idag, så därför fastnade nog det ordet så bra.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11