• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • luzorsus

Myra lägger vi vid 20 snåret,vi ligger med henne i vår säng och hon somnar där men en av oss med sig,sover där hela natten. Vi är vana med det men skulle helst av allt se att hon sov själv men inget vi orkar ta tag i just nu

• Mareldsbarn

Hej tjejer. Ja tråkigt att det blev ett par trista inlägg i tråden men som sagt det finns en gräns för påhopp för oss också. Jag har kvar mitt inlägg som var "provocerande" och plockades bort. Det finns i min mail för jag fick ju ett mail om en anmälan.

Vad mysigt ni kommer få på lördag. Känns tråkigt att jag inte kan haka på. Jag är själv urkass på att ta initiativ på att ses så dagen till ära hade varit en toppenmöjlighet att sammanstråla med er igen men som sagt, ni får dokumentera i era bloggar

Nu blir det sängen för imorn är det dygnspass som väntar. Hela 58 timmar har jag på veckans schema. Urk för det men jag är glad ändå

• sthlmstjejen

Tjejer, det är ju tur att det inte verkar som om du Lina är det minsta sotis då alla spanar på Steve

• Vilda Tiger

Mareld
    Jag är helt med dig vad gäller resonemanget om att det finns en gräns för alla. Jag tyckte du och Lana skötte det hela med bravur!

Sthlm
    Hahaha! Ja, jag fick ju berätta lite om Steve, att han är trådens hoting, för Marcus, så han var beredd om att det skulle skojas lite om det på bloggen sedan. Han låtsasmuttrade lite och bad sedan om att få se kort på Steve. Jag fick smöra lite och säga "men du ser ju att det finns många likheter mellan dig och honom, så du fattar ju att han är rätt fin" och då var det liksom lite mer okej.

Lina
    "Gud va engelsk han ser ut!" blev Marcus kommentar om Steve. Haha!

Jag ser fram emot att träffa er. Blir det superduperregnigt så föreslår jag caféet på Världskulturmuséet istället. Jag har hört att det ska vara bra och rymligt. Det ligger intill Universeum, nära Liseberg.

Idag ska vi på TUL och sedan göra CTG. Hela förmiddagen går åt, men det ska bli skoj att se hur bebisen mår där inne. VI har sån himla tur som har Marcus föräldrar som gärna passar Lyckeli. Hon blir så glad att hon tjuter då hon ser dem.

Kvart övfer sex skulle vi tydligen upp här idag. En halvtimma fick jag ligga i sängen medan Lyckeli läste barbaböcker, sedan halkade hon ner från sängen, spaterade fram till mig, gav mig nappen och sade "Gucka!". Hon fick sin lilla skål med smörgåsgurka, traskade in till soffan och sa "Pippi"" med sin lenaste röst. Vem kan motstå, liksom? Hon är det finaste jag vet.

• Vilda Tiger

Heidi
    Tack!

När jag trycker på graviditetskalendern på min profil så står det "23 dagar kvar till beräknad förlossning". Vem kan det gälla? Inte kan det vara MIG det handlar om, väl...? :-O

• Mareldsbarn

Wow VT! 23 dagar! Det är ju fler dagar kvar till min nästa löning Det är såååå spännande nu! Hoppas ni får njuta på TUL:et nu     Och du, tck för dina ord ang konflikten med Carina.

Idag lämnade jag Julia på förskolan kl 9. Det är den tiden som dom brukar gå ut om du har bestämt sig för utgång på fm. Idag var en sådan dag. Det brukar vara lite rörigt och personalen använder sig av ett system som inte direkt rockar i mina ögon då jag möter ca 8-10 barn som står i hallen och trycker mot dörren, fullt påklädda och bara väntar på att få komma ut. Personalen klär i princip på alla barn först och sedan sig själva och så går första personalen ut när typ 3 barn är kvar med påklädningen. Nä det bästa på den fsk skulle nog vara om de klädde på de stora barnen först som faktiskt klarar sig ute själv också en stund och sen kanske ta nån mer och gå ut med dom. Det blir ju fasligt varmt när de har mycket kläder på sig och står inne och häckar? Nåväl, jag var visst lite mer frustrerad över detta än vad jag trodde ser jag -jag ska fråga dom hur dom tänker och varför dom gör som dom gör en dag. Hur som haver -jag har glidit från poängen IGEN Julia kom färdigpåklädd med mig och vi väntade inne med barnen i hallen på att en fröken skulle bli klar så vi kunde öppna dörren. Jag brukar inte tycka om att lämna Julia i den där röran. Idag verkligen chockade mitt barn mig! Hennes humör som var så glatt hemma var totalt upp och ned där. Hon puttar barn efter barn som står nära henne, tar ett barn hårsnoddar (de låg på golvet) och när jag säger att snoddarna är X`s -du får ge henne dom Julia. Då tittar Julia på mig och "pruttar" med munnen och puttar det barnet också! Hade det inte varit mitt barn hade jag undrat vad det var för en liten skitunge hon var Jag har aldrig sett henne sådan. Inga andra barn puttade utan de var lugna. Å andra sidan kändes ju situationen gjord för att sådant skulle hända så att säga. Ja alltså med många barn i grupp som väntade. Behövde nog bara skriva av mig för jag blev lite stum när jag såg Julis göra som hon gjorde. Det här kanske bara är början ?

• Lina S

Ja vi kan träffas där om vädret är dåligt, har du allas nr VT?

Jag är inte alls svartsjuk det har jag aldrig varit haha tycker att det är roligt bara. Klart att Steve måste ställa upp på gruppbild
    Fast ni kanske inte alls tycker att han är snygg i verkligheten!

Nu är jag inte här inne och läser mer i helgen så om det är något ang. lör så messa el ring mig!

Trevlig helg på er andra som jag inte kommer att träffa!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • linn78

Ett litet tips till alla som ska få små nu eller precis fått; leta upp MAM på facebook, tryck gilla knappen och fyll i din adress i ett formulär så får ni en gratis napp 0-6mån hemskickad utan kostnad.

• Vilda Tiger

Linn
    Tack för tipset.

LIna
    jag tror jag har allas nummer... jomen det ska jag allt ha.

Mareld
    Hm... förstår att den situationen inte var rolig. Man vill ju inte se sitt barn göra sånt! Men det var säkert så att hon påverkades av kaoset som var där och då, och förhoppningsvis var det en engångsföreteelse.

Vi kom just hem från TUL. Jag är jätteglad, för siffran visade +6.5 %, vilket var knappt 100 gram över kurvan. Bebisen väger nu 3085 gram enligt TUL och om jag går hela vägen sa läkaren att den nog väger runt 3600 då. Jättenöjd!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11