• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • jeng

Så har jag då ringt VC för att höra mig för om medicinsk hjälp till viktminskningen... Dom ska ju ringa tillbaka, så jag har ju inte pratat med någon än... Känns som att jag kanske fegar ur när dom ringer tillbaka sen... 

• luzorsus

Ja fallet var riktigt otäckt faktiskt! Och sen på kvällen, vad händer då? Jo lilla Myra får magsjuka,spyr som en tok och man måste sätta in henne i duschen gallskrikande även fast hon hatar det,sanerade sängen fyra gångr inatt...Stackars liten! Ingen kul dag alls igår!
    Imorse skulle jag prova med yoghurt men det framkallade bara spya i mängder så just nu är det saft som gäller för Myra..

• Vilda Tiger
    luzorsus skrev 2010-05-10 11:54:29 följande:
    Ja fallet var riktigt otäckt faktiskt! Och sen på kvällen, vad händer då? Jo lilla Myra får magsjuka,spyr som en tok och man måste sätta in henne i duschen gallskrikande även fast hon hatar det,sanerade sängen fyra gångr inatt...Stackars liten! Ingen kul dag alls igår!Imorse skulle jag prova med yoghurt men det framkallade bara spya i mängder så just nu är det saft som gäller för Myra..
    Just mjölkprodukter är ju ngt du helst ska vänta länge med då barnet är magsjukt. Jag rekommenderar rostat, vitt bröd (plain), blåbärssoppa eller skorpor.
  • linn78
    luzorsus skrev 2010-05-10 11:54:29 följande:
    Ja fallet var riktigt otäckt faktiskt! Och sen på kvällen, vad händer då? Jo lilla Myra får magsjuka,spyr som en tok och man måste sätta in henne i duschen gallskrikande även fast hon hatar det,sanerade sängen fyra gångr inatt...Stackars liten! Ingen kul dag alls igår!Imorse skulle jag prova med yoghurt men det framkallade bara spya i mängder så just nu är det saft som gäller för Myra..
    Luz: Hon har inte slagit i huvudet? Det kan vara farligt om man börjat spy efter ett slag mot huvudet. Vi fick ju åka in till akuten när Axel fick en skiftnyckel i huvudet och han några timmar efter började spy som en galning, dom gjorde skallröntgen och allt på honom. Fast det visade sig sen att det var maginfluensa :-/och inget med huvudet att göra tack och lov.

Heidi: Massa grattis!!!  Vad kul med en lillebror!! 8:32 är en bra tid, både jag och min kusin är födda då
  • linn78

Vt: skönt ändå att det snart är över, sist hade du ju ont bra mycket längre tid. Jag måste komma ihåg att slänga in min gissning på din blogg innan det är försent!

• luzorsus

saken var den att hon varit dålig i magen ett dygn innan insidenten med byrån och tv:n...bytte typ 10 bajsblöjor mot normlaa en så jag tror det är maginfluensan.
    Ska undvika yoghurt nu...Ska rosta en macka till henne och se hur hon tar den..

• jeng

Jaha, jag skulle få en dietist-tid, prata om kost... tack, det känns som att jag faktiskt vet hur jag borde äta! hon kunde inte ens ordinera prover, så jag får inte ens ta ett sköldkörtelsprov alltså...

Jag gillar faktiskt inte när dom behandlar en som man vore dum i huvet bara för att man är fet. 
  • linn78
    jeng skrev 2010-05-10 12:12:41 följande:
    Jaha, jag skulle få en dietist-tid, prata om kost... tack, det känns som att jag faktiskt vet hur jag borde äta! hon kunde inte ens ordinera prover, så jag får inte ens ta ett sköldkörtelsprov alltså... Jag gillar faktiskt inte när dom behandlar en som man vore dum i huvet bara för att man är fet. 
    Fast det är ju ändå en början. Jag tror inte att dom tänker att tjocka människor är dummare än andra, men det finns säkert massor av folk som ringer och vill få bantar piller och mag operationer som inte har någon idé alls om kost utan bara tror att det är den lätta vägen ut. Min erfarenhet av dietister (genom jobbet) är att dom hjälper väldigt bra och även dom kan skicka remisser till provtagningar och sånt.  Åtminstone fungerar det så här.
    luzorsus skrev 2010-05-10 12:12:21 följande:
    saken var den att hon varit dålig i magen ett dygn innan insidenten med byrån och tv:n...bytte typ 10 bajsblöjor mot normlaa en så jag tror det är maginfluensan.Ska undvika yoghurt nu...Ska rosta en macka till henne och se hur hon tar den..
    ja, men då är det säkert magsjuka.
  • jeng

Linn,

Tanten i telefon sa rakt ut att jag skulle gå till en dietist och lära mig om kost och kalorier, trots att jag sa i telefon att jag är van att sköta kosten (eftersom jag lätt går upp i vikt) och vad nuvarande övervikten och problemet med den handlade om. Och den här dietisten kunde inte göra nånting annat än berätta om kost osv, inte beställa prover eller liknande. Men men det är väl som sagt ett steg i rätt riktning iaf...
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11