• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Lana
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-06 16:33:45 följande:
    Men innan ni ska klanta er och tro massa så fråga för i helvette innan!!!Nej man behöver inte äta inne i köket varje gång man ska äta utan man kan oxå sitta i vardagsrummet!!Och nej det var en liten stol som är lika hög som en pal man har i toan att stå på så lägg av för gud skull...Okej visst jag ska låta mina barn göra vad det än vill och låta den hoppa på ögonen på mig visst visst!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Fast det ÄR ju just det de gör,de ifrågasätter. Använd inte så hårda och tråkiga ord.INGEN har sagt till dig att du är en dålig mamma för det,utan man har undrat hur du tänkte.
    Nej klart jag vet att man inte måste men iom att det är vanligast att man äter där så antog jag det.även vi äter i vardagsrummet ibland,ingetfel med det.
    Men jag har redan fattat hur liten stolen va så den "tonen" måste du inte ha.
    Det är INGEN som påstått att du ska låta dem göra vad de vill.de behöver regler,tillsägelser,kärlek mm som alla andra barn.det var ju sitt tankesätt som man reagerade på.INTE hur du gjorde det.utan att du tänkte "jag som köpte glasögon till henne" och "jag skiter i om han ramlade".Hade du tänkt annorlunda så hade ingen reagerat.som jag sa Elly hade åkt in på sitt rum samma som Ebba och om Elly hade varit enveten och vickat på stolen så hade hon fått ramlat,dock hade hon fått komam till migoch jag förklarat att "så går det".för de lär sig också av sina "misstag". som sagt LÄS det vi skriver,inte misstolka.
  • sthlmstjejen

Tycker att det är trist att du carina alltid brusar upp och blir arg för ingenting, det är inte första ggr precis, väldigt omoget beteende måste jag säga!

Och jag tyckte att du gjorde rätt med Ebba, både M och E får timeout i sitt rum då de gör ngt dumt men alltid efter en varning.

• RosaNapp

Men Carina,  orka. Jag brukar hålla tyst, men nu kan jag inte. Du överreagerar så det står härliga till så ofta.

Jag förstår mycket väl vad VT menade med "krig" och ja, skriver man inte mer utförligt får man räkna med att folk inte fattar utan drar slutsatser. Missförstånd går att reda ut, men du tar ju allt så himla personligt! Blir det inte jobbigt i längden? Det är inte bara här, utan överallt på forumet. Världen har inget emot dig, det är INGEN som klankar ner på dig för att du är ung och allt vad du vill få det till. Bara du som alltid drar upp det.

Lugna ner dig lite. Ta ett djupt andetag och slappna av.

• Mareldsbarn

Efter att Carina nu har anmält mina inlägg och jag har fått bortplockade inlägg samt varningar så vet jag nu var jag har henne. Det är precis som Rosa skriver att tillslut orkar man inte hålla tyst. Jag har försökt tidigare och jag har försökt att lägga band på mig tidigare då jag har kommenterat. Jag förstod att det var detta du menade VT när du skrev "krig" men ja det är ju alltid samma person som startar det och nu orkar jag inte lägga ner energi på den personen heller för tydligen kan hon inte kommunicera utan kastar sig ut med anmälningar hit och dit innan hon möter upp och reder ut på egen hand. Trist. Tur att vi alla är olika.

• Lina S

*suck* säger jag bara.........
    Men nu slipper vi problemet eftersom hon inte längre ska vara kvar i vår tråd! Orkar inte med sådana aggresiva människor.

VT - inboxar mitt nr till dig! Skicka gärna ditt också!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lana
    Mareldsbarn skrev 2010-05-06 16:58:38 följande:
    Tack för dina ord Lana.
    Klart
    Jag ser att det är bortplockat,dock förstår jag inte varför då inget elakt eller så alls sagts i dem.men men...

Idag fick jag Sushi.Såååååå gott! Synd att vi inte har något sådant ställe här ute.utan Mikael var på väg hem från stan och köpte i Torslanda
    Va har ni andra ätit idag?

rosa,hur går det på namnfronten?
  • linn78
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-06 16:03:13 följande:
    Jag lämnar denna jävla idiotiska forum ni tror att ni kan göra vad fan ni vill att ni alla har olika sätt att uppfostra jag SKITER i !!!!!!!!!!!!!!Men jag har aldrig slagit mina barn!!!!!Att han rammla ner från stolen jag orkar inte bry mig då han gör om o om o om hela tiden och bara vägrar lyssna jag tar in honom i rummet men tror ni verkligen han lyssnar NEJ!!!!Jag uppfostar mina barn hur jag än vill ni ska inte lägga er i!!!!!!!!!Patetist bara att ni änns ska hålla på!!!!!Detta försvinner nu tack för denna jävla tid jag drar!
    så lugnt och skönt det blir härinne nu då om du lämnar tråden, äntligen får folk kanske säga vad dom tycker.
  • Rimfolina

Oj, jag missade visst sista sidan förra gången jag var in... Men det var ju inga oväntade inlägg, direkt. Förstod att det skulle bli precis som vanligt. Oh well, ingen större skada skedd!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11