3 barns mamma84 skrev 2010-05-06 16:33:45 följande:
Men innan ni ska klanta er och tro massa så fråga för i helvette innan!!!Nej man behöver inte äta inne i köket varje gång man ska äta utan man kan oxå sitta i vardagsrummet!!Och nej det var en liten stol som är lika hög som en pal man har i toan att stå på så lägg av för gud skull...Okej visst jag ska låta mina barn göra vad det än vill och låta den hoppa på ögonen på mig visst visst!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fast det ÄR ju just det de gör,de ifrågasätter. Använd inte så hårda och tråkiga ord.INGEN har sagt till dig att du är en dålig mamma för det,utan man har undrat hur du tänkte.
Nej klart jag vet att man inte måste men iom att det är vanligast att man äter där så antog jag det.även vi äter i vardagsrummet ibland,ingetfel med det.
Men jag har redan fattat hur liten stolen va så den "tonen" måste du inte ha.
Det är INGEN som påstått att du ska låta dem göra vad de
vill.de behöver regler,tillsägelser,kärlek mm som alla andra barn.det var ju sitt tankesätt som man reagerade på.INTE hur du gjorde det.utan att du tänkte "jag som köpte glasögon till henne" och "jag skiter i om han ramlade".Hade du tänkt annorlunda så hade ingen reagerat.som jag sa Elly hade åkt in på sitt rum samma som Ebba och om Elly hade varit enveten och vickat på stolen så hade hon fått ramlat,dock hade hon fått komam till migoch jag förklarat att "så går det".för de lär sig också av sina "misstag". som sagt LÄS det vi skriver,inte misstolka.