• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Hallonsocka

Luz: Haha det är Lina S man, Steve från (USA(??) England(??)) Vars namn harbetoning som "Kniv" inte "Teve"

• sthlmstjejen

Har för mig att Steve inte alls kom från USA eller England utan han är helsvensk men hans föräldrar ville att han skulle ha ett internationellt gångbart namn

• luzorsus

Mina barn har varit hysteriska idag.......inte alls upplagd för hysteriska barn!!!

• Strözzel

Efter allt prat om Steve här i tråden var jag bara tvungen att kika in hos Lina för att se om det fanns kort. Ja, jag vet. Nyfiken i en strut! :)

Sthlm: jag läste om hur du gör när F slåss med sina syskon, att du lyfter bort efter tillsägning. Leia här hemma drar storasyster i håret och kan sparkas och jag brukar få skilja dem åt när det händer. Min fråga till dig är om du lyfter bort och lämnar F ensam eller om du är med F efter att du lyft bort. Anledningen till att jag frågar är att jag hört att de skall bli lämnade själva så att de skall förstå att ingen vill vara med dem så länge de gör så. Jag är inte alltid så konsekvent kan jag känna.

Sen undrar jag också hur ni gör med gnälliga barn och då tänker jag främst på större barn som kan prata och uttrycka sig någorlunda. Storasyster här hemma är 4 år och jag upplever att jag har svårt tålamodsmässigt när hon gnäller fram saker och ting. Jag är ganska snabb med att säga till henne att hon måste prata ordentligt för annars förstår jag inte. Samtidigt kan jag känna efteråt att jag är aningen hård eftersom hon inte gnäller särskilt ofta. Hur gör ni andra som sagt var om ni nu har gnäll hemma vill säga...

Mycket ego... sorry.

Hoppas ni alla får en underbar helg!

• Rimfolina

Hej svejs! Har läst lite och orkar inte kommentera ikväll men vill bara säga att jag är så glad att ni finns! Hoppas att ni får en riktigt trevlig eftermiddag tillsammans imorgon, ni som ska träffas! Trevlig helg! Kramar till alla!

• Vilda Tiger
    Rimfolina skrev 2010-05-07 22:05:31 följande:
    Hej svejs! Har läst lite och orkar inte kommentera ikväll men vill bara säga att jag är så glad att ni finns! Hoppas att ni får en riktigt trevlig eftermiddag tillsammans imorgon, ni som ska träffas! Trevlig helg! Kramar till alla!
    Men... En STOR kram tillbaka! Känns som om du behöver den...
  • Vilda Tiger

Lana
    Glädjebubblan kollade jag också efter, men det stänger 16 och då vi ska ses 15 känns det lite väl snävt. Det blir bra med Universeum.

Jag tar med kameran så ni andra får se vad vi har haft för oss senare idag. Det blir jag, Lina och Lana, då Rosa fick punka på dubbelvagnen och därmed inte kunde ta sig hemifrån själv med fyra barn. Tråkigt för oss andra men fullt förståligt!

Heter det förståligt? Förstårligt? Förståerligt? Man har ju ofta NÅT ord som man hakar upp sig på och jag har det där. Skitsvårt, ju. :-/

• goshheidi

VT, jag tror det heter förståeligt :)
    Ska bli kul att få se bilder sedan :D Ha så skoj!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11