• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Vilda Tiger

Förståeligt, heter det, ja... jag slog upp det. I word kan man iofs skriva både förståligt och förståeligt, utan att det blir rött, men word ska man aldrig lita på vad gäller stavningsmarkeringar.

• jeng

jag har svårt med "modern" jag skrev alltid "mordern" förr (ja, detta var typ i mellanstadiet...) och på varje sån grej man lämnat in så stod det "har modern nånting med mord att göra? nej, alltså stavas det inte likadant" ungefär... så det kommer jag väl aldrig glömma!

jag kan tycka att de mest självklara ord blir helt pucko ibland. när man ska korrläsa tex, eller man blir snabbt osäker på om ett ord är rätt. och då går man in och börjar titta på bokstäverna i ordet i detalj, och då tycker jag att de flesta ord ser helt galna ut.
  • goshheidi

:) Jag skrev förr alltig pängar när jag menade pengar. Sen skrev min modersmålslärarinna i marginalen av en uppsats att jag skulle tänka mer som "ni svenskar" när jag skriver :) Många av er säger ju t.ex. Klääääder, när min menar "Kledär" ;) och Räääkor istället för  "Rekor" Räääv istället för "Rev" osv :) Så efter det förstod jag att ingen säger ju Päääängar :)

• jeng

heidi,

hahahahaha
    ja det stämmer ju faktiskt om man inte är en rejäl 08:a för då säger man ju Reeeekor.
  • goshheidi

jucea, hahaha. Ja just d.

-Har ni rieeker här?
    -Nä, va e de fö nåt?
    -Såna där man ieeter?
    -Nej, maneter har vi inte ;)

• Vilda Tiger

Heidi
    Herregud, det där skämtet går JÄMT hemma hos svärfar! Så fort man säger NÅGON mening med "äter" så ska han säga efter "såna som maneeeeter". :-/

• Lana

Haha.Ja det är inte alltid lätt.jag är eg inte så kass på att skriva.dock är mitt problem att jag skriver för fort och skriver som jag tänker och pratar.vilket ofta gör att det ser väldigt skummt ut Meeeeen vad gör det om 100år,jag fick ändå bra betyg i Svenska av nån anledning
    Just ja,det tog lång tid innan jag kunde stava hade rätt utan att tänka.jag tyckte att hade ska ha två d.Det låter ju så Hadde!

Idag var min dotter uppe med tuppen.Så VT och Lina om vi ser sletna ut är det för M är van att sova mer och jag ahr sovit 2h inatt.snaaaark.Dock när hon åt nu vid 12 så somna hon nästan i maten.hon fick nappen och la huvudet på sne och somnade,haha jösses vad vi skrattade.när vi tog på henne (hon sover alltid ute) så log hon hela tiden för hon var medveten om det men typ halvsov.sötunge

• Vilda Tiger

Lana
    Ingen fara. Söta Elly som somnade mitt i maten. Min unge sover nu med så jag hoppas hon hinner vakna så vi hinner med bussen lite efter två. Annars blir vi tio minuter sena.

• Hallonsocka

haha, jag skrev också hadde ist för hade. fast var allmänt kass på att stava, men just hade skrev jag länge med två d minns jag! Hoppas ni får trevligt idag!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11