• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Mareldsbarn

VT; Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Du är så klok! Vad skönt att höra att allt såg bra ut och att du är nöjd! Det borde du fira nu! Kanske med lite.....hmmm.... Sushi?!

• RosaNapp

VT: vad skönt att tul såg så bra ut . Jag har bytt nummer efter vi träffades, men jag har kvar ditt (om du inte också bytt) så jag kan ju ringa när det närmar sig . Var det vid tre vi skulle träffas?

Vet ni vad jag tog kort på igår? En snöhög som fortfarande ligger kvar! Ok, det har varit en ENORM driva från början som legat i skugga i princip hela tiden, men ändå! Var ju tvungen att ta kort .

• Vilda Tiger

Rosa
    Jag har kvar samma. Skicka gärna ett kort mess så jag har ditt under dagen imorgon. Ifall vi skulle röra oss någonstans eller så.

• goshheidi

VT, ja det är inte klokt att det är så nära! =D Vad skönt att höra att det blev fina siffror idag. Kontrollerade de hålrummet i hjärnan igen också? Var det ok? En liten klimp på 3,6 låter ju alldeles perfekt. Vad duktig du har varit! :)

Mareldsbarn, ja det låter ganska kaotiskt vid deras utgående. På "vårt" dagis så gör de så att en av de vuxna från "lilla sidan" tar med sig två barn och klär på dem först och går ut på gården med dem, sen kommer biträdet och den andra ur personalen på lilla sidan med resten av småttingarna och klär på dem och när ett barn blir färdigt så är det bara för han eller hon att gå ut. Sen när alla dom är klara så kommer "stora sidan" och klär på sig. Då blir det inte stökigt - även om det alltid är ett bök och stök när barnen ska ut.
    Kanske det var en engånsföreteelse det som Julia gjorde. Har ni haft utvecklingssamtal? Du kan alltid fråga dem då hur hon är mot de andra barnen.

Jag måste å min sida skryta lite över F, för han var sååå gullig mot vår grannes bebis när dom var här igår. Jag har inte sett en så "mjuk" sida i honom tidigare. Han ville smeka bebisens huvud hela tiden och sa "smek, smek", "smek, smek" och satte sig på huk och vilade sitt huvud mot hans. Jag sa till grannen att om det fortsätter i samma stil med vår bebis så har vi ju inte det minsta problem när vi kommer hem från sjukhuset. Men jag tror nog att det är en helt annan situation. Han var ju, om ni kommer ihåg, inte speciellt förtjust när jag höll i vår guddotter....

Ja, det är tur att Lina inte är svartsjuk :D. Och tänk på Steve då. Han går säkert och pöser som en annan tupp där hemma han :) hahaha.
    Jag ycker också att Williams pappa är skön att vila ögonen på :) *fniss* (Linda, du  får inte klå upp mig nu :) ) Jag är fullkomligt nöjd med min P jag så :)

• sthlmstjejen

Haha ja ni får lägga ut bilder på Steve med brudar sen för oss som inte var med på träffen

Och jag tror att Steve fixar till sig lite extra när han vet att ni alla kommer att spana på honom

VT: Skönt att ul gick bra och att bebisen verkar vara normalstor!

Mareld: Sådär var det i morse då jag lämnade F, brukar lämna 7:30 men på fredagar kl 9 och det är alltid rörigt om de ska ut. Brukar få sitta och vänta ett tag innan nån fröken har tid att ta emot henne... går ibland och lämnar de andra barnen medan jag väntar.

• Vilda Tiger

Ja, Lars har sina fina sidor han med.

Heidi
    Åh, så sött! Lyckeli har reagerat jätteavundsjukt en gång då jag höll en bebis och jätteglatt en annan gång då jag höll en annan bebis. Får se hur det går sedan då hon får "sin egen". Jag känner mig faktiskt ganska "duktig" vad gäller hur det har gått med diabetesen under mina graviditeter. Sedan kna man som diab får en jättestor unge ÄVEN om sockret har varit bra, jag har flera diab-bekanta som har barn på 60 % över kurvan och likande, fast de har värden som liknar mina.

Idag ska jag laga min supersmarriga pasta carbonara  a la veggo-stil, med facon (sojabacon) och sedan ska vi traska över till grannen med maten och äta där. De står för sallad, bröd och tar hand om disken. Bra deal, tycker jag.

• Lana

VT;finfin vikt på liten
    fan 23 dagar,pust då låter min 70 låååååånga.......

mareld,känner igen det där.Elly har inte gjort det än men alla barn gör det i olika bredd tror jag.dock är det inget man vill ens barn ska göra eller se dem göra.det kan vara att hon testade för att vad som händer.Det kan vara en engångsgrej för att kolla hur folk reagerar.eller början på något man får vänja bort.tyvarr så tror jag inte vi som föräldrar kan göra jätte mycekt åt att det inte ska börja.det är som att nån gång går alla barn igen om bit/riv/slå peroid.kanske de är frustrerade,inte mår bra,testat mm mm.det finns 1000 anledningar till varför de gör så.tyvärr ibalnd svårt att sätta fingret på.Hoppas hon inte gör det igen dock

rosa,haha helsjukt,vi har 17grader fast blåsigt här så snö verkar låångt borta.

heidi,så har vi gjort på de dagis där jag jobbat med.det finns ju 3 pedagoger oftast.då gick en med de stora ut och två hjälptes åt med resten,smidigt.

tog det lugnt igår,vilket gjorde gott för mina sd.Men var lite kaxig idag och gick och handlade.ack vad ja gfick sota för det...

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11