• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Mareldsbarn

Heidi; Ett stort GRATTIS till er

Vad roligt ni verkade ha det på universeum! Fina bilder på alla ser jag när jag kikat in

Sthlm; Det ÄR tungt att separer. Spelar nog ingen roll hur processen ser ut för emellanåt så är det ju inte konstigt att det känns tungt. Plötsligt delar man inte livet på samma sätt med en människa som det från början var tänkt att dela det med. Jag skickar dig en styrkekram och hoppas att det blir en ordentligt "kopphärja" i er lya så alla barnen blir smittade och att ni får det snabbt avklarat.

Jucea, dig tänkte jag på idag när jag satt i bilen. Undrade hur du har det och hur det går med nya huset

Luzor, vilket läskigt fall det där lät med Myra. Tur att det gick ok ändå men man blir ju rädd och ledsen. Som VT sa så är det inte bra med mjölkprodukter alls när de är magsjuka. Det är bättre med annat. När Julia var magsjuk i våras så fick vi tips om att det är ok att de också dricker proviva. Gick bra för Julia och hon tyckte såklart den söta drycken var "skitgod"

• jeng

Mareld,

Ja det händer ingenting med huset!!
    Vi har ett stort problem just nu, och det är att vi ska byta 2 fönster till mindre fönster, så att vi kan ha bänkskiva där i köket. Köket kommer om 2 veckor (eller evt redan nästa vecka) och fönstergubbarna kan inte byta fönstren förrän absolut tidigast i juli, troligtvis augusti!!! På den väggen ska vi ha både diskmaskin och diskho... Så nu är det inte säkert att vi kan bygga ihop köket trots att det kommer, och 3 månader till utan kök det vill man ju gärna slippa...
    Evt får vi ta loss fönstren, bygga igen det som ska byggas igen i nederkant, och sen bara slå en plywood för där fönstret ska vara sålänge... Hur skoj är det då?
    Desstom skulle vi ju ha köket tapetserat/slipat/spacklat innan köket kom, men nej, inte heller det är gjort!!
    jaja, nu BOR vi ju här iaf, ett steg i rätt riktning
  • jeng

HAHAHAHAHA!!! NU har jag läst ikapp i syskontråden som flera av oss har hängt/hänger i... Jisses vilken kalabalik!

• linn78

jucea: ja, jag menade ju inte dej utan att det finns så oerhört många människor som ljuger hos läkare för att få det dom vill så det är inte lätt att veta vem som man kan tro på eller ej genom ett telefonsamtal. Vem som helst kan ju säga att dom har koll på sin kost men hur många det sen är som har det är en annan fråga. Och då är det tråkigt för dom som verkligen talar sanning men lättare att utgå från samma punkt för alla kanske.
    Vad är det för syskontråd?

• jeng

Linn, Den tråden där Zirup är med också... 2010-mammor eller nåt sånt heter den väl nu. Du har väl också varit in där?

Och ja, det är säkert så att många ljuger sig till mediciner osv... Så man förstår ju. Det blir säkert bra hos dietisten också... Störde mig också på att hon i telefon sa att jag nog gick upp i vikt för att jag hade "gått på" GI-grejen... Hmm... Alltså gått på som i blivit lurad att tro på... Hon kändes inte så rätt för mig helt enkelt
  • sthlmstjejen

Grattis Heidi!!!

Mareld, VT, Rimfo, Kvack: Ja livet känns riktigt tungt till o från och extra jobbigt när jag ändå bryr mig så mkt om M och han mår URDÅLIGT! Och jag har inget stöd med barnen alls, riktigt tungt! Kan inte anklaga honom för nåt heller, för han kämpar verkligen men enl psykologen är det nu i början man mår ännu sämre då han ska ta tag i allt. Usch...

Minns inte riktigt vem som frågade, men det var iaf om jag satte mig med F när jag lyfte bort henne då hon slogs och det gör jag inte. Utan jag sätter henne själv så att hon känner att hon inte har mitt stöd!! Försökte först att "dalta"lite mer med henne men insåg att hon bara fortsatte att slåss så nu sätter jag henne en bit bort och sen får hon säga förlåt och ge kram till den hon slagit.

• linn78

jaha, jag som hoppades på att det var något nytt, gillar när det blir lite catfight

Och jag hade säkert blivit sur jag med, jag har väldigt kort stubin, men sen när man liksom lugnar ner sig och tänker efter så finns det ofta en anledning varför det är som det är. Fast onödiga kommentarer klarar man alltid sig utan...
    Skrev ett mycket längre inlägg men Axel tryckte hit och dit och vips var allt borta!

Axel har förresten varit hos frisören för första gången dag. Han har fortfarande inte så mycket hår men jag tycket att han kunde årminstone få en frisyr av det lilla han har. Det blev en mild mohikan version och han blev så stolt själv och söt!!

• Hallonsocka

Först, Heidi: GRATTIS!!!!!

Sedan Lina S: Haha jag sitter här och asgarvar för jag hade helt ärligt för mig världens berättelse om er två. Du måste alltså ha missuppfattat något om digsjälv och din make . Såhär ligger det nämligen till. Du och Steve träffades i USA när du arbetade som AuPair. Ni blev tillsammans och gifte er så småningom och har bott ca 5 år där...sedan då äldstingen (blandar ihop namnen, Sam eller Elliot) blev något år så flyttade ni tillbaka till Sverige för att både du och Steve hade fått bra jobb här. Och förresten så är han bra på Svenska men bryter väldigt mycket på Amerikanska Så nu vet du!!! (Undrar i mitt stilla sinne vart tusan jag fått allt detta ifrån eftersom jag var övertygad om att det var så det var!)

Sedan är jag också nyfiken på vad ni snackar om för "drama" tråd som Jucea kallade 2010 mammor, lust att länka

• jeng

Hallon,

Det är rätt långt tillbaka i tråden som det är drama. VT nämnde det nu senast när det blev liv här i tråden med Carina, att hon redan hade haft den diskussionen med henne i den tråden. Jag har hela tiden varit medveten om "dramat" men först nu har jag läst ikapp. www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50420683-283.html där är tråden iaf, men som sagt, det var rätt långt tillbaka....
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11