• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Vilda Tiger

Rimfo
    Du är så himla hurtig! Hur är det med balansen mellan jobb och egetliv nu för tiden? Känner du att träningen hjälper dig må bra på jobbet?

• goshheidi

Rimfolina, Hmmm. Då kommer vi till nästa problem. Hur gör man?? :) Imorgon är jag ensam hemma några timmar så jag kan i.a.rf försöka se om jag får det att lyckas.

Det är morsdag här så jag fick frukost på sängen och ett paket av F som han hade gjort på dagiset och en present av P. F:s present var en silkesskarf som han själv hade målat. Personalen berättade att han hade varit jättenoggrann när han hade målat och att det hade vait en fröjd för ögat att se på :) *min älskling*{#lang_emotions_heart} Jag kommer att spara scarfen för evigt och evigt.
    Av P fick jag kalevala örhängen jättefina dom med! Och så har jag inte behövt byta en enda blöja idag :) och slutligen fick jag också välja vart vi skulle åka och äta lunch.

Fyra dagar till bf idag.

• Lina S

VT och Lana - tack för en jättetrevlig dag!!! Jättekul att ses äntligen.

VT- det var ju snällt att du benämde mig som smal på bloggen även om det inte riktigt stämmer.

Ja vi glömde ju gruppfotot med Steve haha
    Jag tyckte både Marcus och Micke såg trevliga ut! Steve är ju en gubbe om man jämför

Alltså jag måste bara få kommentera det här med kniv och Steve haha
    Steve som uttalas med e, är det fulaste namnet jag vet men jag kunde ju bara skrivit att det uttalades med i, men när man jobbar med små barn så är man van vid att vara övertydlig Stiiiiiv brukar säga det till mig - ja jag fattar, du behöver inte förklara som jag vore en idiot För övrigt så är han helsvensk!

Vi hade annars en trevlig helg i götet, bodde på hotell 2 nätter och fick både frukost och middag med i priset som redan var superbilligt, 600/natten.
    Synd bara att vädret inte var så trevligt, men vi fick shoppat en del ändå! 

Nu ska vi snart hem till mamma o pappa och äta lite pizza!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lana

rimfo,va hurtig du är spring lite för mig med är du snäll Skulle behöva röra mer på mig.iaf någon kortare promenad.tänkte ta en promenad på Tisdag iaf

Lina; nää det tycker jag definitivt inte att Steve är.

• Rimfolina

VT: Det är bättre. Min kollega har tagit över ansvaret för allt som rör livsmedelslagen och livet blev genast lite lättare. Ja, träningen gör självklart att man orkar mer!

Håller som bäst på att försöka få ordning på mitt bäcken så joggingturerna blir bara 10-15 minuter. Ska till VC i morgon för att försöka få en remiss till ortopeden så att de kan kolla upp det ordentligt. Har sen fått tid för steriliseringssamtal den 27/5 så ska jag försöka få reda på vad som orsakar bäckenproblemen och vilka alternativ som finns angående preventivmedel och så... Wish me luck!

Lana: Jag ska, jag lovar! Tänkte försöka ta mig runt VårRuset om ett par veckor om bäckenet tillåter.

Heidi: Hmmm, jag har aldrig testat men man brukar ju få instruktioner eftersom. Lycka till!

I morgon blir en fin dag. Jobb, VC, massage, middag och syjunta hos en kompis. Det blir "storsyjunta" med två generationer. Häftigt! Många att lära av. Ska försöka få till ett par sockor åt Tyra.

• luzorsus

Under ett oövervakat ögonblick idag,klättrade Myra upp på lådor i en byrå i sovrummet md en 32tumsm platt-tv,hörde värsta braket,gick in,då låg hon med benen under byrån och tv:n på rygg....fy ...
    Tova hade varit i närheten oxå,hon hade fått tv:n på ryggen och skrapat upp sig...
    Men de verkar helt okej,hade ju kunnat gå väldigt illa!!!

• Rimfolina

luz: Usch och fy! Tura att det gick bra! Vi har haft första hjälpen/HLR för barn idag, man fick sig verkligen en tankeställare om allt som KAN hända...

• Lana

heidi,jaaa hör gärna av dig om och när du kommer hit.träffas gääärna.då har ju (kanske) både du,jag och Tina små underverk och stora

luz;shit.de är snabba de där små.och så väldigt oberäkneliga. tur att allt gick bra ändå.

• Lana

rimfo,ja det är jätte bra att ha gått en sådan kurs.det är MÅNGA som inte vet hur man gör med varken vuxna eller barn.det är livsfarligt att göra fel.

• sthlmstjejen

Var kan man gå en sån kurs? Vet ni nån sida jag kan kolla på.. är ju jättebra att lära sig! Har en låg profil igen, orkar nästan aldrig skriva när jag mår dåligt. Både pga hur M mår o pga sömnbristen... Förresten så har Stora fått vattkoppor nu, hoppas att Mellan o F också får det så är man av med det

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11