• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • jeng

Hon hette nåt... BYOB var det hon? Eller så har jag en tjej i min andra tråd som heter Meandmyboys, och det namnet känns också väldigt bekant...

• jeng

Måste ha varit det, jag visste att det var nåt sånt engelskt som skulle förkortas.

• jeng

KaOl,

Jag förstår att det måste kännas extra jobbigt när det inte är "ens eget" på så vis. Även om det inte betyder att man älskar barnet mindre egentligen eller några såna saker, så har man ju fortfarande lite det där i sig att det är jobbigt att vara för hård, tror jag. Tycker du själv att hon trotsar extra för att hon vet att du inte är mamma på riktigt, eller har ni vuxit ihop så pass bra i familjen att det kvittar egnetligen?
    Jag håller med dig iaf, jag tolererar inte att man ljuger. Ni får väl helt enkelt säga till på skolan att hon uppenbart har misskött sig och att ni måste få veta under en period vad det är för läxor och prov som är på g. Jag förstår inte varför man inte skulle få veta det när barnen är så pass små ändå, det är ju inte som att de är myndiga att fatta sina egna beslut...
    Hoppas att det ordnar upp sig. Har ni provat att ha ett samtal där ni säger på allvar att så här är det. Om du fortsätter att visa att vi inte kan lita på dig, då kommer vi inte heller att lita på dig. Då blir det de här reglerna som gäller, så att vi kan ha koll. Jag menar, kanske hon inser att hon gärna vill ha sin frihet och att det då är värt att sköta sig vad gäller läxor osv..? Vad vet jag, tyvärr ingen erfarenhet av så stora barn. Men man vet ju hur man själv skulle bete sig.
  • jeng

Kvack,

Hur funkar allt förresten hemma hos dig nu? Vad har hänt med dig och din sambo? Hoppas att vad som än har hänt att livet flyter på smidigare för dig än det gjorde för ett tag sen. Hur går det med kurserna osv som du skulle få gå på? Är det skoj och utvecklande?
  • Lana

rosa,härligt att få höra hans ljuva stämma litegranna

härligt mysigt när syskonen hjälper till jag hoppas Elly är lika glad i sitt syskon och hoppas på att det inte blir för mycket avundsjuka.

KaOl,nä hon har varit gulsnorig några dagar men det är bättre idag.hon är full i feber och helt rödflammig.Och sååå lös i magen märkte jag nyss.pruttarna luktar blääää....

Som du säger,det är inte datorn eller läxorna uta ndet är så jobbigt att de ljuger.DET är inte okay.jag minns sååå väl när jag gjorde detsamma tyvärr.Lathet heter det.Det är helt naturligt att känna så gentemot partnerns barn tror jag.även om det som du säger inte menas att hon blir behandlad annorlunda.
    Grejen är att hon är väldigt lik mig som yngre :-/ jag sitter och verkligen funderar på vad mamma gjorde och på vad hon istället kunde gjort.men det ända jag kommer på är att jag sket i det i vilket fall.Mamma satte hårt mot hårt för att det skulle ge lite effekt iaf.som ni har gjort med mobilen mm.men ja jag fick inte vara ute med kompisarna efter skola,ingen mobil,data mm.det som "betyder" något för henne sas.Så det riktigt svider,annars fattade inte jag iaf.

Grymtsagrisen hade gjort IFV minns jag iaf.

njee BYOB har inte varit med här.

• KaOl

Jucea: det är väl mkt känslan av att hela tiden bli jämförd.. "om bara min mamma fanns så skulle jag slippa dumma ulli som är så taskig.." typ.... I kombination med "ska jag verkligen lägga ner så här mkt tid, energi osv på ett barn som inte är mitt? Är det så här mitt liv ska se ut? Och på så stor bekostnad av de andra barnens tid..?" Otroligt barnsligt av mig, jag vet
    Jag har ju trots allt gjort valet att ta hand om barnen - så nu är de ju eg "mina" om man säger så.. L har faktiskt bott större del av sitt liv med mig än med sin mamma! Sedan så är det självklart inte bara negativt utan mkt postivit oxå!
    Får väl helt enkelt få ett utbrott emellanåt, gnälla lite, sparka mig i häcken och jobba framåt igen.. Men jag säger bara: tonår - fy fn

• KaOl

Lana: vad skönt att höra! Det är så svårt att veta om man gör rätt eller inte... Men det är väl bara att köra på då - och hoppas att vi nöter in att vi inte tänker släppa henne..

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11