• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Vilda Tiger

Jucea
    Haha! Nädu, jag hann gå upp över 20 kg innan vattnet kom så några 20 lär jag inte rasa på en gång. Vi kämpar på tillsammans sedan!

• jeng

Ja nu får du ploppa så att jag har nån att fajtas med

men nu är det fler i mina gravidtrådar som drar ner på amningen och sätter igång med vikten, så det är skönt att ha lite stöd runt omkring sig!!
  • Lana

VT,helt underbart kort.jag äslakr att du är så fin och ser ut att må så himla bra och njuta.

Jucea,jaaaa där kom du på det.jag visste det itne var Lina men jag hade den story i mitt bakhuvud.undra vem det var.hmmm...
    Låter som en god frukost faktiskt,skulle bara ahft knäckebröd..

• Lana

Min fis var stekhet imorse.vi somnade i vår säng igen och hon sov ända tills tjugo i tio. Dock har hon 40graders feber trots alvedon
    H

• Vilda Tiger

Lana
    Men... lilla skorpan! Ni får sitta och titta på film och läsa böcker idag. Och äta isglass.

Jucea
    Hm... va hette hon då? Jag minns det inte alls och jag har ändå varit med från starten.

Tjohoo! Ska nu rätta mitt sista projektarbete och sedan är det bara några uppsatser och bjaffs kvar att göra med jobbet. Heja, heja!

• RosaNapp

Lana: ojdå, stackars liten. Ni får göra en mysdag idag.

Jag kommer inte heller ihåg denna dam med amerikansk pv. Nyfiken.

Igår i väntrummet till bvc så jobbade A på att säga pappa. Men han är en buse, vill inte "prata" när man ser på honom eller frågar honom något. Lik sin storasyster, hon gjorde också så när hon skulle lära nytt, fast inte just språket.
    Och A har inte gjort det med något annat. Men nu börjar jag få ett hum om hans röst iallafall .

Tiden går och jag hinner inte mycket, fastän lillebror mest sover, äter och skiter. Han vill bli buren mycket så han sitter mycket i mei-tai. Och sen är vi ute mycket nu när det äntligen är fint väder. 2½ v nu och allt går bra. Han är väldigt nyfiken på sina syskon. Han kan gallskrika och så kommer E fram och sjunger lite, då tystnar han och lyssnar intensivt . Eller när A och V ska krama och klappa honom, det gillar han också.

• Lana

VT;jepp just nu rullar hela Musse filmen får se vad jag har på lager sedan.

• Lana

BebisVagga (26år)
    Vilda Tiger (26 år)
    Kesso (32år)
    MissHellen (22år)
    Rimfolina (30år)
    Jucea (30 år)
    Luzorsus (32år)
    Lina S
    Susselur, (31 år)
    m0e (23år)
    S u s s (25)
    LinaFalk (26år)
    KaOl
    Carinamamma84 (24år)
    Elly79 (30år)
    Success (25år)
    Amelie (36år)
    Kvack (35år)
    Hallonsocka (25år)
    lillastjärnan (32år)
    Pling84, (25år)
    Lana (22år)
    Mareldsbarn(28år)
    lille08 (32år)
    Salvia123
    Goshheidi
    Snart Sommar (30år)
    Wiem (35år)
    Zitrus (22år)
    linn78 (31år)

(2008-08-17)

Angeluzia -> Angela + Viktor = Marcus
    Amelie -> Jenny + A = Robin
    BebisVagga -> Susanne + Mattias = Gabriel
    Carinamamma -> Carina + = Amadeus
    Cheshirecat -> Nina + Tobias = Tilia
    Elly79 -> Sofia + Anders =
    Galenskap -> Susann + Mikael = Madelene
    Goshheidi -> Heidi + P = Felix
    Guldring -> Karoliina + M =
    Hallonsocka -> Sofia + Anders = My
    Jucea -> Johanna + Philip = Ted
    KaOl -> Ullis + Jose = Måns
    Kesso -> = Nils
    Kvack -> Annica o Thomas = Ida
    Lana -> Annika + Mikael = Elly
    Luzorsus linda+ mikael = Myra och Tova
    Lillastjärnan-> Anna + Andreas = Isabelle
    Lille08 -> Linda + = William
    LinaFalk - > = Lovis
    LinaS -> Lina + Steve (rimmar på kniv och inte TV ) = Sam
    linn78 -> Lise + Ivan = Axel
    Mareldsbarn -> Malin + Daniel = Julia
    MissHellen -> Helené + Roger =
    Pling84 -> Ingela + Markus =
    Rimfolina - > = Ester
    Saliva123 ->Hanna + Anders = Beata
    Snart Sommar -> Monika =
    Sthmlstjejen -> Elin + Marco = Frida (+syskonen Ella och Milo)
    Susselur -> Susanne+ Niklas =
    S u s s - -> Susanne + Christian = Maximilian
    Vilda tiger -> Tina + Marcus = Lyckeli

här är mina sparade listor men tycker inte det passar med nån av dessa?

• KaOl

Grattis Heidi!! Åh vad mysigt med liten bebis igen. Skönt att allt gick bra!

Jucea: jag kommer oxå ihåg tjejen med den amerikanska mannen - kommer inte ihåg vad hon hette bara..

Lana: Nämen stackars Lillan!! Hoppas att det går över fort. Har hon "bara" feber eller är hon sjuk på annat vis oxå?

vt: ajajaj vad sådana fötter gör ont!!! Använder du stödisar? (inte kul men hjälpte i alla fall mig lite). Vad underbar mage du har *avis*

Suck och pust; nya duster med stora fröken här hemma. Vi kom på henne med att ha ljugit om vissa läxor hela terminen ("nej jaaaaaag har inga läxor"), pluggande inför matteprov (som ledde till IG) och diverse andra saker. Hon har verkligen totalt struntat i matten och fattar ingenting av den nu; med andra ord får vi (läs: jag) sitta och plugga med henne varje dag nu. Hon går ju i 6:an, med andra ord högstadiet här, och då får man som förälder inte alls samma insyn i läxor etc, därför har vi missat det så länge.
    De får ju inte vara inne på datorn dagtid hos oss (tycker att det sitter tillräckligt vid tv o dator ändå!) men det kom jag på henne med att ha gjort igår; naturligtvis försöker hon med ännu fler lögner på en gång.. Jag vill inte låta henne komma undan med fler lögner, känns som att hon fastnat alldeles för mkt i det, så jag kollade datorns loggar - och naturligtvis hade hon varit inne. Trots detta fortsätter fröken att ljuga! Det blev rummet ett bra tag innan hon kom på vad som eg hade hänt.. Eg är det ju en petitess att hon hade varit inne på datorn - det är alla lögnerna som knäcker mig!
    Vet inte riktigt hur jag ska komma till rätta med allt det här. Börjar känna att vi snart behöver hjälp av någon! Känns extra tungt iom att det inte är min dotter fr början, jag har liksom inte hunnit få den där grundläggande kärleken som man har till sitt eget barn - och då känns det extra tugnt när det är så mkt strul. Missförstå mig rätt: behandlar inte henne på ngt annat sätt än Oscar o Måns, men det krävs en hel del extra energi för att lyckas med det...
    Så där ja - ny ulli-roman.. Ni behöver inte läsa om ni inte orkar

• KaOl

Lana: nej, hon är inte med där.. Hmm.. Vad farao hette hon??

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11