• wildahallon

Gravidsymptom v3?

Är en vecka kvar till Bim och vi är inne på 2a försöket!

Imorse vaknade jag med sån fruktansvärd huvudvärk. Gick upp och lade mig i soffan och fick oerhört illamående. Låg på toa och hulkade men kom inget. Mådde såhär i ca 4 timmar, till klockan 12! Sen var symptomen som bortblåsta {#lang_emotions_surprised} Vad tror ni?

Jag hatar att gå runt och hoppas, och en vecka kvar till jag ska testa ;/

• Svar på tråden Gravidsymptom v3?
  • KungligtSnygg

Det här med att symptom kommer och går undrar jag vad det är. först molvärk i mer än en vecka..sedan inget...sedan plötslig intensiv värk igen..tror att jag ska få mens, men är helt torr, inte ens en tillstymmelse av flytning.. ont några timmar om dagen...sedan helt borta..  :) fortfarande långt till bim dock. 16 april.

Hårda tuttar har jag fått idag! inte känsliga, men hårda.

• Mocha

å vilken bra tråd! hoppar in jag med.  Jag har haft en molande värk i 1 vecka nu, men är lite rädd att det är något annat tog nämligen bort ena äggledaren i dec efter ett utomkvedes. Sedan dess har jag extra ont vid mens och ägglossning. Men inte i 1 vecka, förståss. Men som jag läsa att många andra känner så är jag rädd att jag hoppas för mycket å rädd att bli besviken igen..  I min första grav (son på 21 mån) viste jag på något sätt redan några dagar efter ÄL att det tagit, och det stämmde. jag var också supersäker på att det var en kille redan från början, men nu vågar jag inte lita på min intution.

• Pebble

Ok, med risk för att bli lite "äcklig" men är det någon som har haft eller hört om magproblem utöver svullnad och molvärk tidigt i graviditet?

Jag brukar ha, och har hört andra som har, problem med magen vid mensen och strax innan. Hört att det har att göra med bakterieflora eller liknande. Fick rätt ont och blev dålig i dag...jag vet att det egentligen är halmstrån men kan inte låta bli att försöka...även om man försöker låta bli ;)
  • Mocha

Ja, absolut! Jag har hört och även upplevt i tidigare grav en trög och även gasig mage. :) Hormonerna ställer till en hel del.... :)

• vickey

gasig o lös mage var jag med om med sonens graviditet

• Mocha

någon som har erfarenhet av fantomvärk efter bortagen äggledare?

Vet inte om det är de jag känner å inte grav-symptom. Förra gången hade jag mer symptom, illamående, ömma bröst. Samtidigt behöver de inte vara likadant denna gång.....

• MammaMu81
    nu är jag gladare än sist jag var inloggad. fick då på bimdagen får negativt med CB... Men gissa vad?!  mensen har ännu inte kommit... BIM +4 ikväll och + 5 imorn. såååå illmamående idag, känner av dofter som ingen annan gör (t.ex. kunde lukta mig till  gårdagens mackaroner i kylskåpet) och så fruktasvärd trött. Tycker mig ana större bröstgårdar och kraftigare bröstvårtor...som ömmar fortfarande men mindre dock... Molande värk i mensmagen.. precis som sist när jag inte viste att jag var gravid och trodde i över en vecka att nu idag kommer nog mensen... Hoppas hoppas.... Imorn ska syrran ha dop och jag ska hjälpa till så den dagen lär gå fort men på söndag dååååååå ska jag testa mig igen.
  • vickey

nä mocha har ingen erfarenhet av detta.

Mammamu81 spännande ;)

• Pebble

Lycka till MammaMu81! 

Måste bara säga att idag har jag brustit i gråt bland allmänheten tre gånger (Starbucks, ett museum och på restaurangen där vi åt middag) för skitsaker...och både jag och maken säger att det är bäst att jag är gravid om jag ska vara sådan här, för annars kan vi ju inte ha det så. ;P
Svar på tråden Gravidsymptom v3?