• wildahallon

Gravidsymptom v3?

Är en vecka kvar till Bim och vi är inne på 2a försöket!

Imorse vaknade jag med sån fruktansvärd huvudvärk. Gick upp och lade mig i soffan och fick oerhört illamående. Låg på toa och hulkade men kom inget. Mådde såhär i ca 4 timmar, till klockan 12! Sen var symptomen som bortblåsta {#lang_emotions_surprised} Vad tror ni?

Jag hatar att gå runt och hoppas, och en vecka kvar till jag ska testa ;/

• Svar på tråden Gravidsymptom v3?
  • viforevigt
    MammaMu81 skrev 2010-04-02 23:47:54 följande:
    viforevigt- hoppas du är gravid.... lycka till...
    Tack :) jag hoppas också det!
  • MammaMu81

Redan dagen efter äl kände jag stick i magen.. Typ som en tyngd som om något hade hänt. Veckan efter äl började symptomen komma, först illamående, sen huvudvärk, kissnödig oftare än vanligt, ömmande bröst... Nu har det lugnat sig lite med symtomen (är 12 dgr efter äl idag) brösten är de som känns av mest. Testade cb igår, fick - vilket verkligen fick mig att tappa hakan.... Nu ska jag bara vänta o se om mensen kommer... Kommer den inte, testar jag... Vill verkligen inte bli så ledsen igen.

• annakohler
    MammaMu81 skrev 2010-04-03 02:30:45 följande:
    Redan dagen efter äl kände jag stick i magen.. Typ som en tyngd som om något hade hänt. Veckan efter äl började symptomen komma, först illamående, sen huvudvärk, kissnödig oftare än vanligt, ömmande bröst... Nu har det lugnat sig lite med symtomen (är 12 dgr efter äl idag) brösten är de som känns av mest. Testade cb igår, fick - vilket verkligen fick mig att tappa hakan.... Nu ska jag bara vänta o se om mensen kommer... Kommer den inte, testar jag... Vill verkligen inte bli så ledsen igen.
    jag är på bim-2 och har inte fått mens ännu
  • majo79
    annakohler skrev 2010-04-03 13:31:37 följande:
    jag är på bim-2 och har inte fått mens ännu
    jag har inte fått min mens ännu och jag har gått över tiden med 1 vecka och 3 dagar. sista mensen hade jag den 24 februari.
    och jag har gjort ett test med apotekets gravtest och det visade att de var ett svagt streck som man knappt såg (blir de ett streck så är man gravid) så måste testa igen om några dagar.
    har symtom som illamående som kommer tvärt, ont i huvudet, trötthet, svälld i magen.
  • Twinkiie
    Jagvetmest skrev 2010-04-01 13:08:40 följande:
    Annakohler: JAg förstår faktiskt inte detta med att hålla på med ÄL-tester för att påvisa graviditet. Varför tar du inte de test som är ämnade för att visa graviditet för? Är det en kostnadsfråga? Bara för att LH och HCG är liknande hormon så är det ingen garanti för att det visar på grav. Själv så testade jag med ÄL-test flera dagar efter BIM förra gången när jag var gravid (bara för att jag var nyfiken) och de visade så negativt det kan bli. Trots ett megafett plus på CB graviditetstest så var ÄL-testet negativt. Förstår inte varför du tycker att MVC ska upplysa om att man KAN få pos på ÄL-test om man är gravid- risken är ju att det är falskt positivt för att det ÄR FEL SORTS TEST!!?
    Jag har använt ÄL tester har de visat två streck, en gång runt ägglossning och sen ca en vecka efter (och försvunnit där emellan) Jag är inte gravid utan har helt enkelt haft stegring två ggr i mån. ÄL tester KAN visa vid graviditet men de är inget graviditetstest, håller med dej helt.
  • wildahallon

Har Bim på Onsdag... Längtar ihjäl mig. Man vågar ju inte gå runt och hoppas heller, om det inte är så :(

LYCKA TILL ALLIHOPA!

• MammaMu81

Ikväll har jag börjat få känningar som jag brukar få före mens... Det trycker i nedre magen och krampar lite... Hoppet sänks yttligare och jag får nog min mens just på bim dagen :(

• mumangelina

Hej allihop! Jag hoppar också in här {#lang_emotions_smile} Min kille och jag har försökt att få barn i ca 8mån nu. Just nu är jag på Bim + 1, ingen mens i sikte, och min mens är alltid punktlig. Alltid! Sitter hemma i soffan med min pojkväns tjocktröja men är jätte frussen trots att det är 24grader här hemma. Var tvungen att sätta på värmefläkten för att inte förfrysa. Jag hade feber för två dagar sen och min mage är verkligen ordentligt uppspänd just nu. Var lite dålig i magen idag också. Och det håller på att molar där nere i tjejmagen. Hoppas hoppas. Och hoppas inte att jag är skengravid. Vad tror ni? :) Jag ska testa mig imorgon kväll eller dagen efter det på morgonen om ingen mens har kommit.

symptom
  • MammaMu81

Mumangelina- lycka till, håller alla tummar å tår för er skull...

• 3 barns mamma84
    mumangelina skrev 2010-04-03 21:37:19 följande:
    Hej allihop! Jag hoppar också in här  Min kille och jag har försökt att få barn i ca 8mån nu. Just nu är jag på Bim + 1, ingen mens i sikte, och min mens är alltid punktlig. Alltid! Sitter hemma i soffan med min pojkväns tjocktröja men är jätte frussen trots att det är 24grader här hemma. Var tvungen att sätta på värmefläkten för att inte förfrysa. Jag hade feber för två dagar sen och min mage är verkligen ordentligt uppspänd just nu. Var lite dålig i magen idag också. Och det håller på att molar där nere i tjejmagen. Hoppas hoppas. Och hoppas inte att jag är skengravid. Vad tror ni? :) Jag ska testa mig imorgon kväll eller dagen efter det på morgonen om ingen mens har kommit.
    Hoppas på en graviditet för er
    Ebba 050607 Amadeus 080814 Mf 15/12-09 min ängel
Svar på tråden Gravidsymptom v3?