• wildahallon

Gravidsymptom v3?

Är en vecka kvar till Bim och vi är inne på 2a försöket!

Imorse vaknade jag med sån fruktansvärd huvudvärk. Gick upp och lade mig i soffan och fick oerhört illamående. Låg på toa och hulkade men kom inget. Mådde såhär i ca 4 timmar, till klockan 12! Sen var symptomen som bortblåsta {#lang_emotions_surprised} Vad tror ni?

Jag hatar att gå runt och hoppas, och en vecka kvar till jag ska testa ;/

• Svar på tråden Gravidsymptom v3?
  • Cam82
    Cam82 skrev 2010-03-30 15:40:33 följande:
    Hur många dagar efter ÄL har det gått?
    Jag plussade superduper svagt 8 dagar efter äl, det var knappt det gick att se, hoppas du är gravid
  • annakohler

jag är på BIM-5 fick negativt grav test men positivt ÄL test kan det betyda något??? strecken satt där dem ska och var jättestarka..

kan jag vara gravid  för inte kan ÄL test bli positiva och vara jättestarkt om mensen är på G

• dazazz
    wildahallon skrev 2010-03-30 16:26:51 följande:
    Okej. Ja jag fick nån sjuk känsla igår. Att det tog den här gången, vet inte vart känslan kom ifrån. Det jobbigaste är denna väntan, på att det ska synas (eller inte) på test ;/
    jag har gjort två fet, båda har lyckats så jag har ju inget att jämföra med. men båda gångerna har jag varit helt övertygad om att det tagit, också en sådan där inre känsla. jag tror att man kan veta, visst kan känslan bli förvirrad av alla önskningar och förhoppningar, men jag tror bestämt att det GÅR att veta.
    nu, i andra graviditeten, så kom symptomen supertidigt. första var det inga jag la märke till i alla fall (men nu hade jag ju mer att jämföra med).
    vi håller tummarna helt enkelt :)
  • 3barnmama

med andra barn hade jag illamående en vecka innan bim så jag testade och det var positiv på testet så lycka till

• annakohler

jag är på BIM-4  och jag testade positivt andra dagen i rad med äl test men neg med grav testen...kan det ändå betyda något strecken vad starkare idag

• Sarasvensson87

hoppas att det redan tagit sig för er på 2a försöket! :) jag kan ju ingenting om hur gravsymtom känns eller så, eftersom jag aldrig själv varit gravid!

jag och min sambo har försökt i mer än 1½ år, utan resultat! nu är min mens 12 dagar sen jag mår illa till och från under dagen, kissar mycket och är helt "blöt" och "vattnig" mellan benen, har huvudvärk och blir otroligt yr fram mot förmiddagen, väldigt mycket yrsel och nästan svimfärdig blev jag häromdagen, sover som en stock på nätterna och är ständigt trött.. vet att ingen kan svara på om jag är gravid eller ej, men lite fundersam blir man allt.. min mens brukar komma punkligt med någon dags hopp sådär i bland, men aldrig 12 dagar! även testat positivt på 2 äl test, men jag vet att man inte ska "lita" på dom helt och hållet utan bara ett grav test kan säker ställa om man är gravid eller ej.. vill så gärna testa, men vågar inte.. rädd för att bli besviken som vi försökt så länge nu att bli gravida

• annakohler

hör av många tjejer på fl att dem fått positiva äl test och vart gravida så jag hoppas,,har vart i kontakt med min bm och hon sa att jag ska vänta o se

• Sarasvensson87
    annakohler skrev 2010-03-31 12:03:10 följande:
    hör av många tjejer på fl att dem fått positiva äl test och vart gravida så jag hoppas,,har vart i kontakt med min bm och hon sa att jag ska vänta o se
    jo det är ju så, samtidigt är det många tjejer här på fl som skriver att man inte ska lita på äl test, för de kan även visa då mensen är på g eller något sådant.. men ta ett grav test då?:) jag hoppas på det bästa för dig, mig och alla andra tjejer:)
  • annakohler
    Sarasvensson87

MEN det finns en sak till värt att veta. försöker du bli gravid? för ägglossningstest kan visa positivt om man är gravid också, vad jag har fått veta, så är graviditetshormonet och det hormon man utsöndrar vid ägglossning ganska snarlika, så ägglossningstest kan visa + om man e gravid.
  • Sarasvensson87
    annakohler skrev 2010-03-31 12:32:30 följande:
    ja jag försöker verkligen att bli gravid, vi har försökt nu i mer än 1½ år utan resultat.. så ett plus skulle betyda så oerhört mycket! så vi försöker absolut bli gravida! :) jo jag vet att det är så med.. så hoppas hoppas! vill du vara gravid?

vad konstigt inlägget du skrev blev, helt ljus grått! :S:P
Svar på tråden Gravidsymptom v3?