• wildahallon

Gravidsymptom v3?

Är en vecka kvar till Bim och vi är inne på 2a försöket!

Imorse vaknade jag med sån fruktansvärd huvudvärk. Gick upp och lade mig i soffan och fick oerhört illamående. Låg på toa och hulkade men kom inget. Mådde såhär i ca 4 timmar, till klockan 12! Sen var symptomen som bortblåsta {#lang_emotions_surprised} Vad tror ni?

Jag hatar att gå runt och hoppas, och en vecka kvar till jag ska testa ;/

• Svar på tråden Gravidsymptom v3?
  • annakohler
    Sarasvensson87 skrev 2010-04-01 08:32:36 följande:
    jag har fått 2 positiva äl test, mensen är 13 dagar sen, testa i morse.. blev ett otroligt svagt sträck på graviditets testet:) så avvaktar ett par dagar till och ser om stäcket blir starkare, annars är jag garanterat inte gravid iaf! Så nu får vi se, hoppet är inte ute än iaf:)
    jag har fått svagt positivt på graviditetstesterna man behöver inte ha det under lampan för att se
  • Sarasvensson87
    annakohler skrev 2010-04-01 08:42:10 följande:
    jag har fått svagt positivt på graviditetstesterna man behöver inte ha det under lampan för att se
    okejokej.. har du fått det nu eller? lägg upp en bild? :)
  • annakohler
    Sarasvensson87 skrev 2010-04-01 08:55:15 följande:
    okejokej.. har du fått det nu eller? lägg upp en bild? :)
    går inte att fota....har försökt...men nu är jag ser på testet igen efter 10min så är plusset borta...var nog bara ett spökstreck...blir så less på dem testen men ägglossningstesten visar fortfarande starkt plus...

mödravården som funnits i många år bör veta att äl tester kan visa gravidtet tidigt med
  • Sarasvensson87
    annakohler skrev 2010-04-01 08:58:01 följande:
    går inte att fota....har försökt...men nu är jag ser på testet igen efter 10min så är plusset borta...var nog bara ett spökstreck...blir så less på dem testen men ägglossningstesten visar fortfarande starkt plus...mödravården som funnits i många år bör veta att äl tester kan visa gravidtet tidigt med
    okej.. gjorde du testet i dag eller? ja konstigt det där att äl test visar positivt och inte grav test.. sitter ju lite i samma sits som dig!
  • annakohler
    Sarasvensson87 skrev 2010-04-01 09:10:42 följande:
    okej.. gjorde du testet i dag eller? ja konstigt det där att äl test visar positivt och inte grav test.. sitter ju lite i samma sits som dig!
    ja jag tog det med morgonurin och det blev ett super duper svagt plus men inte så att man behövde kolla under lampan men det är helt borta.
    okej så är i samma sits...barnmorskan som har jobbat i många år har aldrig hört talas om att äl test kan visa grav..men hon säger nog så för att dem inte vill att deras grav test ska verka dåliga....
    men jag läste att äl test inte ser skillnad på LH Och Hcg hormonet att det är därför rent tekniskt att kunna använda äl test som grav test..det stod så på testlagrets hemsida och tydligen är äl test känsligare
  • Sarasvensson87
    annakohler skrev 2010-04-01 09:24:29 följande:
    ja jag tog det med morgonurin och det blev ett super duper svagt plus men inte så att man behövde kolla under lampan men det är helt borta.okej så är i samma sits...barnmorskan som har jobbat i många år har aldrig hört talas om att äl test kan visa grav..men hon säger nog så för att dem inte vill att deras grav test ska verka dåliga....men jag läste att äl test inte ser skillnad på LH Och Hcg hormonet att det är därför rent tekniskt att kunna använda äl test som grav test..det stod så på testlagrets hemsida och tydligen är äl test känsligare
    ja så kan det nog vara, jag vet inte alls hur det är med äl test gentemot grav test.. inte så påläst på detta! men säger du att det är så och du läst så, då är det ju så det är! så då har alltså både du och jag fått positiva äl test, så då finns ju risken att vi är gravida med då.. bara hålla tummarna och hoppas! jag ska göra ett digital grav test till mitten av nästa vecka för att veta säkert
  • annakohler
    Sarasvensson87 skrev 2010-04-01 09:34:28 följande:
    ja så kan det nog vara, jag vet inte alls hur det är med äl test gentemot grav test.. inte så påläst på detta! men säger du att det är så och du läst så, då är det ju så det är! så då har alltså både du och jag fått positiva äl test, så då finns ju risken att vi är gravida med då.. bara hålla tummarna och hoppas! jag ska göra ett digital grav test till mitten av nästa vecka för att veta säkert
    min barnmorska vill att alla vi som ska ha BIM under kommande dagarna ska vänta en vecka eller två innan vi gör ett grav test. om inte mensen kommer som ett brev på posten hihi...

hon sa att eftersom jag är i v3+6 så kan det vara för tidigt....jag mådde jätteilla i morse efter kaffet..trodde jag skulle spy hihi..så grav symtom är det inte för tidigt...när jag testade med äl test runt bim-3 förra månaden så blev det minus
  • Sarasvensson87
    annakohler skrev 2010-04-01 10:02:23 följande:
    min barnmorska vill att alla vi som ska ha BIM under kommande dagarna ska vänta en vecka eller två innan vi gör ett grav test. om inte mensen kommer som ett brev på posten hihi...hon sa att eftersom jag är i v3+6 så kan det vara för tidigt....jag mådde jätteilla i morse efter kaffet..trodde jag skulle spy hihi..så grav symtom är det inte för tidigt...när jag testade med äl test runt bim-3 förra månaden så blev det minus
    okej, så du är gravid allstå? min mens är ju 13 dagar sen, så borde inte vara förtidigt för mig att visa ett positivt grav test tkr jag.. fast kanske ändå, kan ju vara låghormonare om jag är gravid, vet man aldrig.. så jag väntar till mitten av nästa vecka och testar då!:)
  • annakohler
    Sarasvensson87 skrev 2010-04-01 10:11:35 följande:
    okej, så du är gravid allstå? min mens är ju 13 dagar sen, så borde inte vara förtidigt för mig att visa ett positivt grav test tkr jag.. fast kanske ändå, kan ju vara låghormonare om jag är gravid, vet man aldrig.. så jag väntar till mitten av nästa vecka och testar då!:)
    nej enligt FL:s kalender så ska jag vara i v3+6 om jag vore gravid skrev lite otydligt sorry...var så jag menade med att gyn o bm tycker att det kan vara för tidigt
  • Sarasvensson87
    annakohler skrev 2010-04-01 10:14:53 följande:
    nej enligt FL:s kalender så ska jag vara i v3+6 om jag vore gravid skrev lite otydligt sorry...var så jag menade med att gyn o bm tycker att det kan vara för tidigt
    okejokej.. ja vi får vänta och se:) hoppas hoppas!
Svar på tråden Gravidsymptom v3?