• wildahallon

Gravidsymptom v3?

Är en vecka kvar till Bim och vi är inne på 2a försöket!

Imorse vaknade jag med sån fruktansvärd huvudvärk. Gick upp och lade mig i soffan och fick oerhört illamående. Låg på toa och hulkade men kom inget. Mådde såhär i ca 4 timmar, till klockan 12! Sen var symptomen som bortblåsta {#lang_emotions_surprised} Vad tror ni?

Jag hatar att gå runt och hoppas, och en vecka kvar till jag ska testa ;/

• Svar på tråden Gravidsymptom v3?
  • annakohler
    Sarasvensson87 skrev 2010-04-01 10:45:51 följande:
    okejokej.. ja vi får vänta och se:) hoppas hoppas!
    vi får sitta på tusen nålar ett tag till
  • Jagvetmest

Annakohler: JAg förstår faktiskt inte detta med att hålla på med ÄL-tester för att påvisa graviditet. Varför tar du inte de test som är ämnade för att visa graviditet för? Är det en kostnadsfråga? Bara för att LH och HCG är liknande hormon så är det ingen garanti för att det visar på grav. Själv så testade jag med ÄL-test flera dagar efter BIM förra gången när jag var gravid (bara för att jag var nyfiken) och de visade så negativt det kan bli. Trots ett megafett plus på CB graviditetstest så var ÄL-testet negativt. Förstår inte varför du tycker att MVC ska upplysa om att man KAN få pos på ÄL-test om man är gravid- risken är ju att det är falskt positivt för att det ÄR FEL SORTS TEST!!?

• annakohler
    Jagvetmest skrev 2010-04-01 13:08:40 följande:
    Annakohler: JAg förstår faktiskt inte detta med att hålla på med ÄL-tester för att påvisa graviditet. Varför tar du inte de test som är ämnade för att visa graviditet för? Är det en kostnadsfråga? Bara för att LH och HCG är liknande hormon så är det ingen garanti för att det visar på grav. Själv så testade jag med ÄL-test flera dagar efter BIM förra gången när jag var gravid (bara för att jag var nyfiken) och de visade så negativt det kan bli. Trots ett megafett plus på CB graviditetstest så var ÄL-testet negativt. Förstår inte varför du tycker att MVC ska upplysa om att man KAN få pos på ÄL-test om man är gravid- risken är ju att det är falskt positivt för att det ÄR FEL SORTS TEST!!?
    7 ÄL test har blivit starkt positiva
    nej det är ingen kostnadsfråga och äl test kan rent tekniskt visa vid graviditet...hos dig var det negativt men inte här...grav testerna jag har visar inget plus inte ens i närheten....
  • Jagvetmest
    annakohler skrev 2010-04-01 13:13:14 följande:
    7 ÄL test har blivit starkt positiva nej det är ingen kostnadsfråga och äl test kan rent tekniskt visa vid graviditet...hos dig var det negativt men inte här...grav testerna jag har visar inget plus inte ens i närheten....
    Då kan du ju heller inte säga att dina ÄL-tester visar på att du är gravid, eller hur?
  • annakohler
    Jagvetmest skrev 2010-04-01 13:20:57 följande:
    Då kan du ju heller inte säga att dina ÄL-tester visar på att du är gravid, eller hur?
    äl testerna är mer känsliga än grav testerna....mina symtom är trötthet,yrsel,utmattad, illamående ryggsmärtor....inget av dessa symtom har jag inte vid mens aldrig
  • Jagvetmest
    annakohler skrev 2010-04-01 13:25:18 följande:
    äl testerna är mer känsliga än grav testerna....mina symtom är trötthet,yrsel,utmattad, illamående ryggsmärtor....inget av dessa symtom har jag inte vid mens aldrig
    Får väl hoppas att du är gravid då, men jag tror ändå det är dumt att hålla på med ÄL tester när det är HCG man vill åt. Får du ett pos svar på gravtest så ÄR du ju gravid, får du ett på ÄL-test så vet du fortfarande inte. Förstår verkligen varför MVC inte vill rekommendera detta.
  • annakohler
    Jagvetmest skrev 2010-04-01 13:29:35 följande:
    Får väl hoppas att du är gravid då, men jag tror ändå det är dumt att hålla på med ÄL tester när det är HCG man vill åt. Får du ett pos svar på gravtest så ÄR du ju gravid, får du ett på ÄL-test så vet du fortfarande inte. Förstår verkligen varför MVC inte vill rekommendera detta.
    LH och HcG hormonet är lika varandra och därför kan äl test ge positivt svar vid en graviditet.....
    och när jag testade förra månaden innan bim fick jag inte ens ett plus på äl stickan
  • Jagvetmest
    annakohler skrev 2010-04-01 13:35:10 följande:
    LH och HcG hormonet är lika varandra och därför kan äl test ge positivt svar vid en graviditet.....och när jag testade förra månaden innan bim fick jag inte ens ett plus på äl stickan
    Jag vet! Men om man vill vara säker på om man är gravid så blir man ju inte glad när ett ÄL-test visar +, eller?? Ja, eller fortsätt med denna helt ovetenskapliga metod då- men du kan ju inte förvänta dig att professionella barnmorskor ska föreslå det iallafall!
  • annakohler
    Jagvetmest skrev 2010-04-01 13:46:43 följande:
    Jag vet! Men om man vill vara säker på om man är gravid så blir man ju inte glad när ett ÄL-test visar +, eller?? Ja, eller fortsätt med denna helt ovetenskapliga metod då- men du kan ju inte förvänta dig att professionella barnmorskor ska föreslå det iallafall!
    det är just en gynläkare i falun gjorde hon har haft massa patienter som har testat med äl och vart gravid men dem har inte fått plus på grav test förrän 6-7dagar senare...
    och äl tester ska inte bli positiva så nära bim utan endast vid äl eller en graviditet
  • Jagvetmest
    annakohler skrev 2010-04-01 13:55:49 följande:
    det är just en gynläkare i falun gjorde hon har haft massa patienter som har testat med äl och vart gravid men dem har inte fått plus på grav test förrän 6-7dagar senare...och äl tester ska inte bli positiva så nära bim utan endast vid äl eller en graviditet
    Men VAD är syftet med att se om man är gravid en vecka innan man ska få mensen.? Man lär ju märka att man är gravid förr eller senare?
Svar på tråden Gravidsymptom v3?