• wildahallon

Gravidsymptom v3?

Är en vecka kvar till Bim och vi är inne på 2a försöket!

Imorse vaknade jag med sån fruktansvärd huvudvärk. Gick upp och lade mig i soffan och fick oerhört illamående. Låg på toa och hulkade men kom inget. Mådde såhär i ca 4 timmar, till klockan 12! Sen var symptomen som bortblåsta {#lang_emotions_surprised} Vad tror ni?

Jag hatar att gå runt och hoppas, och en vecka kvar till jag ska testa ;/

• Svar på tråden Gravidsymptom v3?
  • Mocha

Ja, jag testade i morse och fick - Fast jag känner fortfarande av symptomen. Får helt enkelt ha lite mer tålamod..... tar ett nytt test i helgen, då är det BMI +3

• viforevigt

jag har idag fått känslan " jag är gravid" och för någon natt sedan kunde jag inte ligga på magen då det gjorde ont i brösten, och idag kan jag knappt ha bh på mig då bröstvårtorna ömmar som bara den!!!! är också väldigt ledsen av mig nu, gråter för inget! Blir nog att köpa ett test snart va???

• Pebble

blä, minus nu på morgonen....men ger inte upp riktigt än. ^^ bim är ju trots allt inte fören i helgen.

Har fortfarande "symptom" och sedan någon dag så går det liksom ilningar som börjar från ljumsken typ. Någon annan som haft liknande? Drömde två gånger i natt att jag plussat! ;)
  • arn
    Pebble skrev 2010-04-13 00:31:45 följande:
    blä, minus nu på morgonen....men ger inte upp riktigt än. ^^ bim är ju trots allt inte fören i helgen. Har fortfarande "symptom" och sedan någon dag så går det liksom ilningar som börjar från ljumsken typ. Någon annan som haft liknande? Drömde två gånger i natt att jag plussat! ;)
    Fick oxå minus på morgonen. BIM -1

Kom ytte pytte lite blod i går kväll men sen inget mer. Brukar annars innan mens ha lite brunt i flera dagar (ursäkta) innan det sätter fart på riktigt.  Det enda symtom jag har är att brösten är lite tyngre, vårtorna tjockare och mensvärk.

Känner mig gravid ens sekunden för att i nästa vara helt säker på att det inte är så. Jag VET ju när jag hade äl precis så min mens borde komma i morgon eller ett utslag på stickan... Jag har aldrig testat så tidigt förut, men i alla fall.

När det gäller att känna sig gravid så är det så annorlunda denna månad för jag kan inte ha varit gravid förut då min man är steril. Men skengravid har jag varit i alla fall Men inte med dessa små symtom.

Ursäkta mitt långa inhopp i denna tråd, ville bara skriva av mig lite.
    Lycka till ni som väntar på plus
  • Pebble
    arn skrev 2010-04-13 07:36:17 följande:
    Fick oxå minus på morgonen. BIM -1Kom ytte pytte lite blod i går kväll men sen inget mer. Brukar annars innan mens ha lite brunt i flera dagar (ursäkta) innan det sätter fart på riktigt.  Det enda symtom jag har är att brösten är lite tyngre, vårtorna tjockare och mensvärk.
    Känner igen det där. Nu har jag iofs ytterligare några dagar, men brukar också komma brunt först men ännu har jag inte fått nåt denna gång. ^^
  • vickey

har som mens verk ... och ilningar i underlivet nästan som när jag väntade sonen ;)
    men hinner inte käna efter riktigt då sonen är pipig o febrig o snuva så vi får nog reda på det tids nog ,men antagligen är jag bara symptom letare denna månaden med... har inga större förhoppningar ...

• Pebble
    vickey skrev 2010-04-13 08:26:03 följande:
    har som mens verk ... och ilningar i underlivet nästan som när jag väntade sonen ;) men hinner inte käna efter riktigt då sonen är pipig o febrig o snuva så vi får nog reda på det tids nog ,men antagligen är jag bara symptom letare denna månaden med... har inga större förhoppningar ...
    Ilningar låter hoppfullt för mig. ;) Jag brukar aldrig ha det, men nu känns det verkligen. Första för mig så jag har inget att jämföra med tyvärr.

Gud, vad jag skriver mycket här då. :) Sitter på jobbet och har inga uppgifter så allt jag kan tänka på är symptom och när jag får testa. ;)
  • vickey

Pebble skrev 2010-04-13 08:37:06 följande:
    Ilningar låter hoppfullt för mig. ;) Jag brukar aldrig ha det, men nu känns det verkligen. Första för mig så jag har inget att jämföra med tyvärr. Gud, vad jag skriver mycket här då. :) Sitter på jobbet och har inga uppgifter så allt jag kan tänka på är symptom och när jag får testa. ;)
    ;D inte lätt. lurigt det här med symptom,just för stunden då jag sovit 30 minuter i natt så käner jag att det får bli som det blir. min son är sjuk här hemma :(
  • toodles
    arn skrev 2010-04-13 07:36:17 följande:
    Fick oxå minus på morgonen. BIM -1 Kom ytte pytte lite blod i går kväll men sen inget mer. Brukar annars innan mens ha lite brunt i flera dagar (ursäkta) innan det sätter fart på riktigt.  Det enda symtom jag har är att brösten är lite tyngre, vårtorna tjockare och mensvärk. Känner mig gravid ens sekunden för att i nästa vara helt säker på att det inte är så. Jag VET ju när jag hade äl precis så min mens borde komma i morgon eller ett utslag på stickan... Jag har aldrig testat så tidigt förut, men i alla fall. När det gäller att känna sig gravid så är det så annorlunda denna månad för jag kan inte ha varit gravid förut då min man är steril. Men skengravid har jag varit i alla fall Men inte med dessa små symtom. Ursäkta mitt långa inhopp i denna tråd, ville bara skriva av mig lite. Lycka till ni som väntar på plus
    Förlåt om jag ställer en för privat fråga, men har ni inseminerat eftersom din man är steril? Hoppas att det tagit sig denna månad för er, eftersom det känns annorlunda. Jag har alltid kännt på mig att jag är gravid när jag varit det och jag har samma känsla nu. Testade idag och jag kan ANA ett streck... Nu börjar jag bli testgalen igen
  • arn
    toodles skrev 2010-04-13 10:15:21 följande:
    Förlåt om jag ställer en för privat fråga, men har ni inseminerat eftersom din man är steril? Hoppas att det tagit sig denna månad för er, eftersom det känns annorlunda. Jag har alltid kännt på mig att jag är gravid när jag varit det och jag har samma känsla nu. Testade idag och jag kan ANA ett streck... Nu börjar jag bli testgalen igen
    Det är inte för privat, jag är ju anonym Han är steriliserad, är en lång historia... Vi har gjort 5 ivf försök, men inte lyckats.

Om du kan ana ett streck i dag, när har du BIM?

Jag tror min mens är på G, för jag har början till migrän vilket brukar vara ett säkert tecken för mig.
  • toodles
    arn skrev 2010-04-13 10:18:53 följande:
    Det är inte för privat, jag är ju anonym Han är steriliserad, är en lång historia... Vi har gjort 5 ivf försök, men inte lyckats. Om du kan ana ett streck i dag, när har du BIM? Jag tror min mens är på G, för jag har början till migrän vilket brukar vara ett säkert tecken för mig.
    Hoppas ändå att inte mensen kommer för er! Hur många ivf:er får man göra (som man inte själv måste betala för)?

Jag har bim 18e. Eller den 16e. Beror på hur lång menscykeln är. Har mellan 28 och 30 dagar, så jag brukar välja den längre cykeln

Testade med PREGs (ACOs) test idag och det blev väldigt negativt...
  • arn
    toodles skrev 2010-04-13 19:26:21 följande:
    Hoppas ändå att inte mensen kommer för er! Hur många ivf:er får man göra (som man inte själv måste betala för)? Jag har bim 18e. Eller den 16e. Beror på hur lång menscykeln är. Har mellan 28 och 30 dagar, så jag brukar välja den längre cykeln Testade med PREGs (ACOs) test idag och det blev väldigt negativt...
    Man får inte göra någon om man har barn sen tidigare.. Så vi har bekostat alla själva!
  • toodles
    arn skrev 2010-04-13 19:36:26 följande:
    Man får inte göra någon om man har barn sen tidigare.. Så vi har bekostat alla själva!
    What?! Jag trodde det var lika för alla!!! Att man har ett visst antal försök bekostade... Tycker faktiskt det är dåligt. Man kanske har haft assvårt för att få till ett barn (som vi) och sen får man inte fler... Då ska man alltså inte få någon ivf för att man har barn sedan tidigare???
  • arn
    toodles skrev 2010-04-13 19:51:57 följande:
    What?! Jag trodde det var lika för alla!!! Att man har ett visst antal försök bekostade... Tycker faktiskt det är dåligt. Man kanske har haft assvårt för att få till ett barn (som vi) och sen får man inte fler... Då ska man alltså inte få någon ivf för att man har barn sedan tidigare???
    Nej, jag tror det är så. Vi har i alla fall inte fått någon hjälp Kanske är det skillnad om första barnet är ett ivf barn och man bara använt ett av sina tre försök... Ta reda på det så ni vet...
  • Bouillotta
    toodles skrev 2010-04-13 19:51:57 följande:
    Hej, ursäkta om jag hoppar lite plötsligt men jag tror att det stämmer som Arn säger att ett av kriterierna för att få landstingsfinansierad fertilitetsbehandling är att man inte får ha något barn sedan tidigare. Alltså endast barnlösa får hjälp via landstinget. Men om det är som i vårat fall att vi varken kan få egna biologiska barn eller eventuella framtida syskon så kan man "köpa" syskonbehandling från universitetssjukhusen för det är endast dessa som får utföra behandling med donation i Sverige. Men man får ingen mer finansierad behandling även om man inte förbrukat alla "sina" försök och man lyckats få ett barn med DI eller IVF-D. 
    Nån som förstod...
    Krångliga regler. Men så är det iallafall i Stockholm.

• AnnaLi3

Inser att detta kan vara en gammal tråd, men jag ville dela med mig att jag själv är gravid i första månaden och kände mig också illamående som du skriver. Det är rätt vanligt tecken på graviditet. Gör ett gravtest för att vara på den säkra sidan. Hittade en bra sida mer med info om olika gravidsymptom: http://gravidsymptom.se/

Svar på tråden Gravidsymptom v3?