• wildahallon

Gravidsymptom v3?

Är en vecka kvar till Bim och vi är inne på 2a försöket!

Imorse vaknade jag med sån fruktansvärd huvudvärk. Gick upp och lade mig i soffan och fick oerhört illamående. Låg på toa och hulkade men kom inget. Mådde såhär i ca 4 timmar, till klockan 12! Sen var symptomen som bortblåsta {#lang_emotions_surprised} Vad tror ni?

Jag hatar att gå runt och hoppas, och en vecka kvar till jag ska testa ;/

• Svar på tråden Gravidsymptom v3?
  • Sarasvensson87

se vad konstigt det blev, det syns ju inte vad du (anna) skrev som jag svarade på nu i senaste inlägget som jag skrev före detta! :p

• sep08

Halloj jag hakar på i denna tråd jag med. :) Jag har 7 dagar kvar till BIM och jag känner mig svagt illa mående från och till under dagen, halsbränna kissar oftare Sjukligt ont i brösten vilket jag haft i ca 5 dagar, brukar aldrig få ont i brösten tidigare än kanske 4 dagar innan Mens i vanliga fall och inte såhär ont. Sen känner jag mej sväld över magen.. kan vara att jag är skengravid men min sambo han är stensäker på att jag är gravid och springer runt som en lycklig lite flicka här hemma och fnittra ungefär :P haha!
    Vad tror ni?

Jag funderar på att beställa ett sånt här "testa tidigt" test från internet RFSU Folk säger att dom plussat 1 vecka innan BIM med dom testerna.. ni kan ju gå in och läsa om det om ni vill :)

http://www.babytime.se/se/art/rfsu-graviditetstest-1st.php

Hoppas att ni alla plussar i denna tråd, iaf alla ni som vill att det ska bli ett plus:)

• annakohler

rfsu finns att köpa för 50kr  på konsum pressbyrån med mera

• Sarasvensson87
    annakohler skrev 2010-03-31 14:52:39 följande:
    rfsu finns att köpa för 50kr  på konsum pressbyrån med mera
    ja jag försöker verkligen att bli gravid, vi har försökt nu i mer än 1½ år utan resultat.. så ett plus skulle betyda så oerhört mycket! så vi försöker absolut bli gravida! :) jo jag vet att det är så med.. så hoppas hoppas! vill du vara gravid?
  • annakohler
    Sarasvensson87 skrev 2010-03-31 16:01:32 följande:
    ja jag försöker verkligen att bli gravid, vi har försökt nu i mer än 1½ år utan resultat.. så ett plus skulle betyda så oerhört mycket! så vi försöker absolut bli gravida! :) jo jag vet att det är så med.. så hoppas hoppas! vill du vara gravid?
    enligt företaget jag har köpt mina äl o grav tester ifrån så ska äl testen endast visa ägglossning inget annat men han sa att dem är i från ett annat land så det kan vara att dem kan visa lh och hcg hormonet men han sa det är skumt för jag är den första kunden som ringt dit o sagt så här
  • MammaMu81

brösten har ömmat massor idag... men illamåendet har laggt sig.... Hmmmm undrar vad det betyder. nu är det bara 5dgr kvar till BIM... såååå spännande

• wildahallon

Det där med att ÄLtest kan bli positiva om man är gravid hade jag ingen aning om..

Känner mig svullen över magen, magont + ömma bröst..
    men jag har alltid ömma bröst tycker jag ;p

KAN INTE VECKAN GÅ FORTARE?

• annakohler
    wildahallon skrev 2010-03-31 19:01:35 följande:
    Det där med att ÄLtest kan bli positiva om man är gravid hade jag ingen aning om..Känner mig svullen över magen, magont + ömma bröst..men jag har alltid ömma bröst tycker jag ;pKAN INTE VECKAN GÅ FORTARE?
    har funnit bevis på att äl test kan visa att man är gravid
  • annakohler

ägglossningstest ger utslag på ett hormon som heter Luteiniserande hormon (LH) LH och HcG, som ett graviditetstest reagerar på.
    är två  väldigt lika hormoner ett ägglossningstest kan inte se skillnad  på dem båda hormonerna och ger alltså utslag på både LH och HcG det är således sant att ett ägglossningstest rent tekniskt också kan användas som ett graviditetstest.....
    men man ska inte använda det som graviditetstest om du precis haft mens

men jag har 4 dagar kvar till mens därför är jag 100% säker på att det inte ÄL kolla mitt galleri den som inte tror att jag har haft ägglossning för det har jag

• Sarasvensson87

jag har fått 2 positiva äl test, mensen är 13 dagar sen, testa i morse.. blev ett otroligt svagt sträck på graviditets testet:) så avvaktar ett par dagar till och ser om stäcket blir starkare, annars är jag garanterat inte gravid iaf! Så nu får vi se, hoppet är inte ute än iaf:)

Svar på tråden Gravidsymptom v3?